
Re: цензії
- 24.04.2025|Вероніка Чекалюк, науковець, кандидат наук із соціальних комунікацій«До співу пташок» Олега Кришталя як наука одкровення
- 21.04.2025|Тарас Кремінь, кандидат філологічних наук, Уповноважений із захисту державної мовиДжерела мови російського тоталітаризму
- 18.04.2025|Ігор ЗіньчукРоман про бібліотеку, як джерело знань
- 18.04.2025|Валентина Семеняк, письменницяЗа кожним рядком – безмежний світ думок і почуттів
- 12.04.2025|Андрій СодомораІ ритмів суголосся, й ран...
- 06.04.2025|Валентина СеменякЧитаю «Фрактали» і… приміряю до себе
- 05.04.2025|Світлана Бреславська, Івано-Франківськ«Ненаситність» Віткація
- 30.03.2025|Ігор ЧорнийЛікарі й шарлатани
- 26.03.2025|Віталій КвіткаПісня завдовжки у чотири сотні сторінок
- 11.03.2025|Марина Куркач, літературна блогерка, м. КременчукЖінкам потрібна любов
Видавничі новинки
- Микола Мартинюк. «Розбишацькі рими»Дитяча книга | Буквоїд
- Ніна Горик. «Дорога честі»Книги | Буквоїд
- Еліна Заржицька. «Читанка-ЧОМУчка». 7+Дитяча книга | Буквоїд
- Мистецтво творення іміджу.Книги | Дарина Грабова
- Еліна Заржицька. «Читанка-ЧОМУчка»Дитяча книга | Буквоїд
- Ігор Павлюк. «Торф»Книги | Буквоїд
- Вийшла антологія української художньої прози «Наша Перша світова»Книги | Іванка Когутич
- Олександр Ковч. "Нотатки на полях"Поезія | Буквоїд
- У видавництві Vivat вийшов комікс про Степана БандеруКниги | Буквоїд
- Корупція та реформи. Уроки економічної історії АмерикиКниги | Буквоїд
Літературний дайджест
Тарас Прохасько: «Відкритість повинна бути дозованою, а то вона втрачає сенс»
Такої кількості відвідувачів книгарня “Є” не бачила від часів презентації “Музею покинутих секретів” Оксани Забужко.
І наче карантин у країні оголосили, а на літературному вечорі – аншлаг. Підсумок десятирічного періоду своєї творчості – збірку “БотакЄ” – презентував один зі “стовпів” української літератури Тарас Прохасько.
Значна частина “БотакЄ” – те, що уже було надруковане. А є ще й речі неопубліковані, принаймні у книжковому форматі. А от тексту із однойменною назвою у збірці немає.
- Просто слово “БотакЄ” – гарне, мені подобається, – пояснив присутнім Тарас Прохасько. – Воно є останньою відповіддю, коли інших відповідей вже не знаходиш. Оповідання з такою назвою надруковане лише в антології прози Василя Габора. Воно було написане після тривалої перерви, що настала після книги “Інші дні Анни”. Те оповідання відкрило мені новий спосіб письма, можливостей, вмінь і бачення літератури. “БотакЄ” – книга, яка складається з короткої прози, але укладається в суцільний ряд певного способу бачення, викладу, міркування. Десять років є у цій книжці.
- То у чому головна новизна книги?
- Час присутності читача у книжці впливає на те, як вона діє на нього. Я – прихильник короткої прози, але коли ти “живеш” у грубому романі кілька днів, цей час зовсім інший, ніж три хвилини у новелці. Головна новизна книжки “БотакЄ” полягає у товстизні, у ній можна “побути” довше. І це вже буде інший вимір життя – бути у цій книжці. Очевидна слабкість книжки – обмежене коло проблем, речей, питань, тем, які мене по-справжньому хвилюють і до яких повертаюся раз за разом, навіть того не помічаючи. Але навіть така слабина є новизною, бо ж щось-таки вона демонструє.
- Більшість ваших текстів – свого роду автобіографізм…
- Страшенно небезпечно підкрався колись Іздрик, написавши, що те, що я пишу, не є правдою, а лише досконало імітує правду. Не є ця книжка і все, що пишу, аж таке до кінця відкрите. Відкритість повинна бути дозованою, інакше вона втрачає сенс. Маю ще ганебні таємниці, про які наразі не хочу розповідати… Зупинився на такому автобіографічному способі викладу, де йдеться про моє сприйняття світу, бо моєю єдиною надметою як автора є розказати про такі речі, які можливі з кожним, пропускаючи їх через себе. Хотів би, щоб мій біографізм, моя історія зосереджувала читача не на тому, що розказую, а на тому, що такий спосіб мислення про себе можливий.
- Як змінювався Прохасько протягом цього десятиліття і що буде далі?
- Хотів би повернутися до подієвої літератури, писати більше про дію. Багато думав, і все, що думав, – написав. Тепер я – старший, і багато речей з’ясовано. Тепер мені хочеться зауважувати барвисті прояви життя. Далі проза буде динамічнішою, сюжетнішою. Хоча найбільша сила для мене у літературі – в словосполученнях. Кілька слів разом важливіші, ніж добре речення, плинний абзац. Керуюся таким законом: все, що може бути сказане, – воно є. Тому єдиний мій літературний прийом – не боятися сполучати слова, які видаються із зовсім різних частин життя, світу, мови…
Божена Городницька
Коментарі
Останні події
- 24.04.2025|19:16Ееро Балк – лауреат премії Drahomán Prize за 2024 рік
- 24.04.2025|18:51Гостини у Германа Гессе з українськомовним двотомником поезії нобелівського лауреата
- 21.04.2025|21:30“Матуся – домівка” — книжка, яка транслює послання любові, що має отримати кожна дитина
- 18.04.2025|12:57Під час обстрілу Харкова була пошкоджена книгарня «КнигоЛенд»
- 14.04.2025|10:25Помер Маріо Варгас Льоса
- 12.04.2025|09:00IBBY оголосила Почесний список найкращих дитячих книжок 2025 року у категорії «IBBY: колекція книжок для молодих людей з інвалідностями»
- 06.04.2025|20:35Збагнути «незбагненну незбагнеж»
- 05.04.2025|10:06Юлія Чернінька презентує свій новий роман «Називай мене Клас Баєр»
- 05.04.2025|10:01Чверть століття в літературі: Богдана Романцова розкаже в Луцьку про книги, що фіксують наш час
- 05.04.2025|09:56Вистава «Ірод» за п’єсою Олександра Гавроша поєднала новаторство і традицію