
Електронна бібліотека/Проза
- Робочий чатСеліна Тамамуші
- все що не зробив - тепер вже ні...Тарас Федюк
- шабля сива світ іржавий...Тарас Федюк
- зустрінемось в києві мила недивлячись на...Тарас Федюк
- ВАШ ПЛЯЖ НАШ ПЛЯЖ ВАШОлег Коцарев
- тато просив зайти...Олег Коцарев
- біле світло тіла...Олег Коцарев
- ПОЧИНАЄТЬСЯОлег Коцарев
- добре аж дивно...Олег Коцарев
- ОБ’ЄКТ ВОГНИКОлег Коцарев
- КОЛІР?Олег Коцарев
- ЖИТНІЙ КИТОлег Коцарев
- БРАТИ СМІТТЯОлег Коцарев
- ПОРТРЕТ КАФЕ ЗЗАДУОлег Коцарев
- ЗАЙДІТЬ ЗАЇЗДІТЬОлег Коцарев
- Хтось спробує продати це як перемогу...Сергій Жадан
- Нерозбірливо і нечітко...Сергій Жадан
- Тріумфальна аркаЮрій Гундарєв
- ЧуттяЮрій Гундарєв
- МузаЮрій Гундарєв
- МовчанняЮрій Гундарєв
- СтратаЮрій Гундарєв
- Архіваріус (новела)Віктор Палинський
- АРМІЙСЬКІ ВІРШІМикола Істин
- чоловік захотів стати рибою...Анатолій Дністровий
- напевно це найважче...Анатолій Дністровий
- хто тебе призначив критиком часу...Анатолій Дністровий
- знає мене як облупленого...Анатолій Дністровий
- МуміїАнатолій Дністровий
- Поет. 2025Ігор Павлюк
- СучаснеІгор Павлюк
- Подорож до горизонтуІгор Павлюк
- НесосвітеннеІгор Павлюк
речників і завзятих селян. Помалу зруйнуються „літаючі будинки”, що набили оскому мальовничим краєвидам. Міста, поселення, села й інші засиді вірних набудуть природного вигляду. Край (країна) засяє чотирикутною зіркою – ошатною світлицею арійської хати.
Вірним світитиме сакраментальний знак, знак свастики й тризуба. Свастика – чотири соняшні боки світу. Тризуб – спід, низ, гора (триєдиний стовбуровий вимір світу), їхня злагоджена спарованість вивершиться над прісними божками, ідолами, гербами, й ніхто не поклонятиметься мертвому. Тільки живе: сонце, вода, місяць, вітер надихатимуть вірних. А пори року, добові виміри, часові категорії скеровуватимуть їх до виважених дій, вчинків.
Яжбо не матиме ворогів, бо їхнє змаління лишень возвеличуватиме його. Духовноправова влада належатиме одному – Яжбу. Він же, хоробрий князь, знатиме толк панагосподаря. Не втручатиметься в чуже, але й чуже не буде йому байдуже. Завше шукатиме істину.
Яжбо втішатиметься молитвою. На самоті. А на покуті світитиме Місяць, або Сонце. Щоразу іншу молитву провадитимуть вірні, а не мимритимуть зазубрені склади. Їхні душевні славні славитимуть тільки себе:
– Я ж бо – Бог, а Бог – Яжбо.
Замість Еллади зрине Арійський Простір. Звідси, з країни Яжба, зачнеться нове звідання світу. Його сподвижники повернуть Панові вкрадену корову, а клятих збиточників скарають, аби знали, як пити з чужого вим’я молоко.
Ніхто з вірних не вживатиме надмірно хмелю, бо усвідомлюватиме, що п’янке зілля руйнує не лишень тіло й душу, а веде до занепаду (суспільства, країни – сім’ї, родини). Хоч веселощі, любощі, хороводи повсякчас супроводжуватимуть щедротних краян. А порушники громадського спокою виставлятимуться на людних майданах, аби іншим не кортіло там стовбичити. Знано, що впродовж тисячоліття горілкою споювали зречених задля позбавлення розуму.
Зашорені попи втратять роботу, а їхню ролю виконуватимуть істинно обдаровані відуни. Біле стане чорним, а чорне побіліє. Тобто, як іще збереглося в народі: поставити на попа. А оте переставлення триватиме довго, аж доки вірні наберуть у рота студеної води. Свіжа прохолодь із власної криниці затягне виразки, й одужалі краяни більше не хворітимуть на занесені болячки. Обиратимуть зпоміж себе гідного, якому доручатиметься вводити в життя немовля, заручати наречених, виводити з немічних біду, відправляти на покій небіжчика.
За Яжба постане вимріяний вік спокою. Тихе, мирне життя оберігатиметься вишколеними дружинниками, що єдині в країні у своїх станицях не матимуть розміреного життя. Тут пануватиме невпинний рух м’язів, розуму, сили. Тут зустрічатимуть і виряджатимуть побратимів у далекі небесні мандри, звідки надходитимуть визначні вісті про інших. Тут словом зверхника дорожитимуть, а зверхник дорожитиме кошем. Тут жінкам буде зась, а чоловікам воля. Одне слово, як колись на Січі й в опришківських ватагах. Військові станиці переважатимуть на границях країни, вартуватимуть спокій і мир.
За Яжба відуниречники дбатимуть про кожного зосібна, а не одразу за всіх. Отара з пастухами буде тільки на вигоні. Кожна криниця, річка, гай, камінь вважатиметься отою соборною віссю, де вірні славитимуть себе. Відунипорадники й відуниречники будуть присутні там під час дійства лише в разі потреби, коли звертатимуться по їхню допомогу. Відуни клопотатимуться переважно передбаченнями, зваженнями, духовноправовими справами країни.
За Яжба селяни будуть найзаможніші. Їхній достаток визначатиме добробут країни. Нелегка селянська праця заохочуватиметься з боку Яжба значними пільгами. Кожна селянська родина, сім’я залучатиме зпоміж себе до роботи ремісників, кустарів, які виконуватимуть певні замовлення. Робітництво (пролетаріат) як таке зникне. Кшталт нації найматиме робітників з боку, аби вірних ріднила земля.
Занесені навіювання, або спроби заколоту тяжко каратимуться. Яжбо бажатиме далеким і близьким сусідам добра, проте коли хтось із них посміє простягнути руку на його край, – простягне й ноги. Сувора рівність визначатиме стосунки.
Пристале колесо набирає оберти.
6 травня на Юр’я
Доки княгиня читала його метрику, він розглядав біблійні малювання на стінах. Звісне, Яжба не зворушив хист отих богомазів. Народжений і викоханий природою, він зневажає будьяке штукарство. Тим паче чуже й вороже. А краяни, його ж земляки, так призвичаїлися до того, що ладні мавпувати навіть перед віслюком, лиш би осел не опирався. Одначе, як мовиться, доволі бути приманкою, жмутом отави. Час би осягнути велике. Але знано ж, що тільки великі міркують про велике, а малі доводяться мізерним. І коли зпоміж них з’являється значна особа, вони охоче позбуваються її, аби не застеляла собою їхньої халабудки. (Може й розмісити).
– Яжбо, – стиха підійшла. – Дуже добре, що ви не заграєте перед загалом, – повернула прочитане. – Множина не варта одиниці. За що й страждає тьма, що темна, а він, отой самітник, най сторониться плоскогір’я. Його мета – Говерла!
– Либонь, пора… – кивнув праворуч, де в
Останні події
- 26.06.2025|19:06Дмитро Лазуткін став лауреатом літературної премії імені Бориса Нечерди
- 26.06.2025|14:27Роман, що повертає емпатію: у Луцьку вийшла книжка Костянтина Коверзнєва
- 26.06.2025|07:43«Антологія американської поезії 1855–1925»
- 25.06.2025|13:07V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» оголошує фокус-тему та нових учасників
- 25.06.2025|12:47Блискучі рішення для життя і роботи: українською побачив світ комікс всесвітньовідомого поведінкового економіста Дена Аріелі
- 25.06.2025|12:31«Основи» готують до друку «Стан людини» Ханни Арендт
- 25.06.2025|11:57Сьомий Тиждень швейцарського кіно відбувається у липні
- 25.06.2025|11:51Видавництво READBERRY перевидало «Чорну раду» Куліша
- 20.06.2025|10:25«На кордоні культур»: до Луцька завітає делегація митців і громадських діячів із Польщі
- 18.06.2025|19:26«Хлопчик, який бачив у темряві»: історія про дитинство, яке вчить бачити серцем