Електронна бібліотека/Проза

Сорок дев’ять – не Прип’ять...Олег Короташ
Скрипіння сталевих чобіт десь серед вишень...Пауль Целан
З жерстяними дахами, з теплом невлаштованості...Сергій Жадан
Останній прапорПауль Целан
Сорочка мертвихПауль Целан
Міста при ріках...Сергій Жадан
Робочий чатСеліна Тамамуші
все що не зробив - тепер вже ні...Тарас Федюк
шабля сива світ іржавий...Тарас Федюк
зустрінемось в києві мила недивлячись на...Тарас Федюк
ВАШ ПЛЯЖ НАШ ПЛЯЖ ВАШОлег Коцарев
тато просив зайти...Олег Коцарев
біле світло тіла...Олег Коцарев
ПОЧИНАЄТЬСЯОлег Коцарев
добре аж дивно...Олег Коцарев
ОБ’ЄКТ ВОГНИКОлег Коцарев
КОЛІР?Олег Коцарев
ЖИТНІЙ КИТОлег Коцарев
БРАТИ СМІТТЯОлег Коцарев
ПОРТРЕТ КАФЕ ЗЗАДУОлег Коцарев
ЗАЙДІТЬ ЗАЇЗДІТЬОлег Коцарев
Хтось спробує продати це як перемогу...Сергій Жадан
Нерозбірливо і нечітко...Сергій Жадан
Тріумфальна аркаЮрій Гундарєв
ЧуттяЮрій Гундарєв
МузаЮрій Гундарєв
МовчанняЮрій Гундарєв
СтратаЮрій Гундарєв
Архіваріус (новела)Віктор Палинський
АРМІЙСЬКІ ВІРШІМикола Істин
чоловік захотів стати рибою...Анатолій Дністровий
напевно це найважче...Анатолій Дністровий
хто тебе призначив критиком часу...Анатолій Дністровий
Завантажити

справі допомогти. Саме до них у своїх духовних практиках Покахонтес потроху і звертався. Ані пастори-афроамериканці, ані решта п’ятдесятників, які нагодилися, не змогли швиденько, логічно і струнко подарувати Покахонтесу модель тлумачення, завдяки якій можна було б читати Біблію, як по музичних нотах – все починалося в них з Духу П’ятдесятниці, на Який робилося чимало ставки між рядків спілкування, а ще забагато вони махали руками, намагаючись пояснити, чому християни постійно перебувають у радості (тоді як радість була нечастим Льоніним гостем, та ще й носила вельми специфічний характер).
Як я вже казав, Покахонтес не любив ніякої зарядки, навіть духовної, тому швидко урвав стосунки з П’ятдесятницею (мама, до того ж, не схвалили б, спілкування з нині спасенними, а все-таки колишніми ж переважно алкашами, наркоманами й повіями, якими кишить наша страждала п’тдесятниця). Баптисти, заперті в Ноєвому ковчезі дбання про тихіші, ніж Покахонтесова, душі істинних віруючих, до нашого героя, що жив і працював поблизу Содома Хрещатика, так і не добралися. «Христовці» з Церкви Христа, що на Лівому Березі, випадково ним все-таки зустрінуті, блиснувши перед ним шаблею палкого модерного інтелекту, майже одразу запропонували Льоні лізти у дніпровську воду і хреститися (бо спасіння тільки через їхнє охрищення). А оскільки мама навряд чи благословила б цю затію – лізти в повну бактерій, а ймовірно – ще й дещо прохолодну воду, далі Поко в христовців вже нічого не допитувався. Світло на справжнє євангеліє без Євангелії Бога Сина-Отця-Духа, з Ісусом у ролі теслі, що заледве не отримував в Єрусалимі пенсію від самого Азарова, ледь не пролили в душу Покахонтеса всюдисущі свідки Єгови. Але в день їхнього благовістя, під роздачу якого попав і наш Льонька, «Єгова» з центрального американського офісу рекомендував усім «свідкам» нести одну і ту саму «євангелію» (зміст якої, здається, був побудований на оповіді про вбивство цісаря Данилом Принципом), що, б’ючись як риба об лід, об неможливість перевести тему розмови з однієї на іншу, Покахонтес так інтелектуально і фізично підсів, що ледь, вперше в житті, не виматюкав «святих», послуговуючись лексиконом, який, ним ніяк по життю не володіючи, він із послідовністю казкаря Афанасьєва час від часу етнографічно збирав.
Зрештою, як ми бачили, з Покахонтесом відбулося те, що і з Володимиром Святителем: розкарячене перед іконами Володимирського собору, майже бездиханне через утому від небувалого для себе марафону тіло у формі хреста означало, що наш герой, так само князівськи, віддав перевагу грецькому обряду. Зовсім притому не підозрюючи, що відтепер подальша доля його в загальних рисах нагадуватиме долі всіх огречених держав - богообраних, але бездольних.

26. Антагоніст із дна Великої Ріки

Ніхто не може пояснити до пуття, що таке комунізм, але комуністів, якщо розібратися, насправді було в світі немало. Усякий раз, починаючи з дрімучої, оспівуваної Дарвіним, печери, коли потрібно було скоропостижно замінити дане нам десь поміж небом і землею звідкілясь звище поняття совісті, неодмінно з’являлося-собі і поняття колективної справедливості.
Ця справедливість вимагала не тільки забиття мамонтів чи мамон вождю, а такого ж справедливого розподілу решти майна: від кожного по можливості, кожному – спочатку по справедливості, а потім і згідно зі займаною посадою. Іноді ця справедливість, коли якийсь неборака виживав через учасно кинутий йому «справедливими» кусень черствого хліба, справді нагадувала пародію на Христову любов до ближнього. Але в більшості з випадків життя комуною давало тільки один приплід: розбрат і теми для балачок.
Маркс вирішив поставити утопічну і фактично не існуючу ідею на рейки машинного виробництва машинної ж людини. Може б, він так і залишився не більше, ані менше, аніж мрійником, аби, в заворотках кишок Волги, нечудесним чином не зійшов на землю комуністичний христос Володимир Ульянов.
Сімдесят років кошмарного сну цієї утопії на планеті Земля не минулися безслідно. Своїм же прикладом переконавши людей у зворотньому – в тому, що без совісті все-таки жити ніяк не можна, комуністична єресь, доводячи, що якраз це, безсовісність, і потрібно, проте, породила чимало адептів.
Один із таких адептів двадцять зі своїх шістдесяти років переховувався в безпросвітньому мороці лісу держави на ймення Україна. Мучимий західною демократією щоденно, аж до того, що з якогось часу він узагалі перестав дивитися по телевізору абищо, крім футболу, та й то, вимикаючи при цьому звук, віру він зберіг, а от біг свій ще довершив не до кінця. Може, йому залишалося не так довго страждати, занурюючись у спогади про августівський розквіт радянської доби, але якось на Дніпра Петровича впало лихо, яке, здається, повернуло до життя, зараз старого й немічного, а колись загартованого в заводських дебатах комуністичного бійця.
Переконати Дніпра Петровича (який, як бачимо, носив родове націоналістичне тавро – ім’я Дніпро, дане йому батьком бандитом-григор’євцем, від якого в дитячому

Останні події

13.07.2025|09:20
У Лип´янці вшанували пам’ять поета-шістдесятника Миколи Томенка та вручили його іменну премію
11.07.2025|10:28
Оголошено конкурс на літературну премію імені Богдана-Ігоря Антонича “Привітання життя”
10.07.2025|23:18
«Не народжені для війни»: у Києві презентують нову книжку Артема Чапая
08.07.2025|18:17
Нова Facebook-група "Люблю читати українське" запрошує поціновувачів вітчизняної літератури
01.07.2025|21:38
Артур Дронь анонсував вихід нової книги "Гемінґвей нічого не знає": збірка свідчень про війну та життя
01.07.2025|18:02
Сергію Жадану присуджено австрійську державну премію з європейської літератури
01.07.2025|08:53
"Дикий Захід" Павла Казаріна тепер польською: Автор дякує за "довге життя" книги, що виявилась пророчою
01.07.2025|08:37
«Родовід» перевидає «З країни рижу та опію» Софії Яблонської
01.07.2025|08:14
Мартин Якуб презентував у Житомирі психологічний детектив "Гріх на душу"
01.07.2025|06:34
ТОП-10 книг ВСЛ за червень 2025 року


Партнери