Електронна бібліотека/Проза

де я тебе розлив...Сергій Осока
"Рейвах" (уривок з роману)Фредерік Верно
Стільки людей поховано у пустелі...Олег Короташ
Можеш забрати в мене трохи страху?Сергій Жадан
Далі стоятимеш там, де завжди і була...Катерина Калитко
Після снігуОксана Куценко
Спочатку поет жив в життєпросторі світла...Микола Істин
Буде час, коли ти...Сергій Жадан
Буде злива початку світу, і підніметься Рось...Катерина Калитко
І не вистачить сонця, аби все освітитиСергій Жадан
отак прокинутися від вибуху...Павло Коробчук
посеред ночі під час важкого кашлю...Анатолій Дністровий
з міста, якого немає, не доходять новини...Галина Крук
Велика годинникова стрілкаСергій Жадан
Вечірня школаДмитро Лазуткін
Оповита сном (THE SLEEPER)Едгар По
Нас не вчили жити в такому, і ми вчимося, як можемо...Катерина Калитко
Чужими піснями отруєна даль не навіки...Ігор Павлюк
Візерунки на склі. То від подиху нашого...Мар´яна Савка
Святи Йордан водою не вогнем...Мар´яна Савка
Така імла - поміж дощем і снігом...Мар´яна Савка
Він переїхав в Бучу в середині березня 2021...Максим Кривцов
Приймаю цю осінь внутрішньовенно...Сергій Кривцов
Скільки б я не старався виїхав по-сірому...Максим Кривцов
Падає ліс падає людина падає осінь...Сергій Кривцов
Зайшов до друга додому...Сергій Кривцов
Коли запропонують витягти соломинку памʼятіСергій Кривцов
Змійка дороги вигинається...Сергій Кривцов
Як же мріється нині про ваші нудні біографії...Максим Кривцов
Втрати...Сергій Кривцов
В прифронтовому місті...Сергій Кривцов
Сідаєш в броню наче у човен...Максим Кривцов
Під розбитим мостом протікає Оскіл...Максим Кривцов
Завантажити
« 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »

пізніше, не тепер, коли осіння депресія знову тут,
окисляючи дні схожою на лінь втомленою байдужістю.
Уникаючи її снів, думаю над перекладами різних віршів, - то тих, то інших.
Уявляючи неможливу зустріч, в такі дні, як сьогодні,
від втоми і всього іншого не можу вичавити ні слова.
Витираючи слово "неможливу", питаю так:
– Ти щасливий? Розкажи мені, як це.

18. лист без назви
писати про такі речі складно, і, мабуть, все-таки не варто. Проте говорити варто
завжди, коли є що сказати, правда ж? Навіть якщо поставити собі не вдаватись в детальну
критику об’єктивної дійсності і не жалітись, просто поговорити про справи, - зрештою, їх
немало, а по-друге, мені дійсно ні з ким говорити про все це із впевненістю в тому, що мене
зрозуміють вірно.
Ти розумієш, мої ілюзії пливуть за течією і зникають невідомо де: працювати за фахом
мистецтвознавця і залишатись собою, вдало завершити пошуки оптимальної форми особистої
незалежності (було: незалежності. Хм.) мені не вдалося. Моє життя нагадує інтелектуальне
рабство. Уяви: ти віддаєш весь свій робочий день за гроші, які не дозволяють тобі навіть
сплатити власні квартирні рахунки, не кажучи - купити нову книгу, ось щойно видану
знайомим; ти пишеш тексти, які однаково ніхто не читатиме; ти живеш в мушлі
інформаційної ізоляції, тому що музейник не може бувати в кіно, квиток в який коштує рівно
1/10 його місячної платні.
Якщо ти музейник, ти ніби приречений на те, щоб жити уві сні. І в більшості випадків
так і є, ти дійсно не живеш, а сниш. Ніби все гаразд, тисячі людей живуть в такий спосіб, в
якому всі твої інтереси обмежено часом з 10 до 18.00, часом, протягом якого ти не можеш
вийти за межі програми-мінімум, складеної на сьогодні: ще один зал, цього разу Франція,
одразу після Іспанії, за три дні по Нідерландах.
Зрозумій мене правильно: я не жаліюсь. Я не маю права жалітись на те, що обрала сама.
Зрештою, моя мета була досить егоїстичною: мені хотілось, щоб мене оточували речі і люди,
тісно прив’язані до мистецтва всім своїм існуванням, обумовлені ним, наповнені ним, на три
чверті складених саме з нього. Яким чином це бажання вклалось в протиріччя з реальним
життям, - не мені судити, чи, принаймні, не зараз. Зараз буття розповзається на кольорові
стрічки снів, в одному з яких я сиджу біля вікна з філіжанкою теплого мате і розмовляю з
тобою про якісь приємні дурниці, зрідка відповідаючи на твою посмішку; в іншому
перекладаю певний текст, - і тут теж біля вікна, де завжди виставляю свої письмові столи, де
б не доводилось жити. В цьому сні на вулиці зимно, і скоро буде зима, і мені так спокійно, як
може бути спокійно тільки вдома, тільки поблизу підвіконня, заставленого керамічними
дурничками, тільки за умови праці, яку я дійсно вважаю цікавою.
Десь тут, обок (такого слова не існує, але, погодься, воно напрочуд зручне, в деяких
випадках, таких, як цей,- попросту комфортне), крутиться мрія-не-мрія, думка-не-думка,
спогад-не-спогад про те, що для дійсного буття, чи й творчості, потрібно щось таке, що не
поясниш жодними економічними ознаками: вільновідпущенність, воля, відсутність відчуття
рабства, про яке мені так довго і так нудно йдеться.
У поганому настрої ти б сказав, що мені варто було б жити на ренту або в чергове
подати папери на закордонний грант, - де іще творчість є настільки необтяженою
економічними та хронологічними перепонами, як там, правда ж, скажеш ти і зневажливо
скривишся, - тобі ніколи не бракувало відчуття свободи, де б ти не був. У мене все навпаки,
тому цей лист так подібний на спробу пожалітись, - але навіть не думай трактувати це в
такий спосіб, так ти все заплутаєш і зіпсуєш.
Там, за кордоном, виникаються інші обставини для різного кшталту страждань, вищих та
глибших, часто продуктивніших, ніж тут і зараз, - але тут нічого пояснювати, це все ти також
знаєш на пам’ять, - що ж про це говорити тепер.
Не потрібно, - мені ще не вистачало, щоб ти вирішив, що я нию або ще гірше, - провокую
тебе на сповідь.
ні, сповідь тут ні до чого, але, можливо, я справді нию.
Можливо також, що вся справа в тому, що я ніколи не буваю задоволена:
майже ніколи і майже нічим,
хіба тоді, коли вдасться прочитати і перегорнути нову сторінку дійсно якісного тексту, читати
який є час та сили,
чи коли розмова точиться навколо дійсно приємних речей, як от про те, що, уявляєш, тут
відкрили "Емпік", зовсім недалеко від мене, і, здається, я колись все-таки знайду цю дивну
пропорцію між працею та її оплатою, щоб мені дійсно вистачало грошей на нові книги, і
видань, де можна було б друкувати на них рецензії, і об’єктів для нових знімків, та спокою
того кольору, за умови якого я зможу врешті скінчити цей переклад, про який мені так давно
йдеться.
а тепер я все-таки піду в місто, - на мене чекає рудоволоса знайома і певна кількість
несподіванок, ймовірних тільки в останній вільний вечір напередодні нового тижневого сну.
Цілуюсь,
милого дня

19. дев'ятнадцятий лист
Бачиш, не так все це і важко зрозуміти, якщо йти не дуже

« 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »


Партнери