Електронна бібліотека/Проза

LET ME GОOKEAN ELZY
Конвертуй світлосутність поезії в душах...Микола Істин
де я тебе розлив...Сергій Осока
"Рейвах" (уривок з роману)Фредерік Верно
Стільки людей поховано у пустелі...Олег Короташ
Можеш забрати в мене трохи страху?Сергій Жадан
Далі стоятимеш там, де завжди і була...Катерина Калитко
Після снігуОксана Куценко
Спочатку поет жив в життєпросторі світла...Микола Істин
Буде час, коли ти...Сергій Жадан
Буде злива початку світу, і підніметься Рось...Катерина Калитко
І не вистачить сонця, аби все освітитиСергій Жадан
отак прокинутися від вибуху...Павло Коробчук
посеред ночі під час важкого кашлю...Анатолій Дністровий
з міста, якого немає, не доходять новини...Галина Крук
Велика годинникова стрілкаСергій Жадан
Вечірня школаДмитро Лазуткін
Оповита сном (THE SLEEPER)Едгар По
Нас не вчили жити в такому, і ми вчимося, як можемо...Катерина Калитко
Чужими піснями отруєна даль не навіки...Ігор Павлюк
Візерунки на склі. То від подиху нашого...Мар´яна Савка
Святи Йордан водою не вогнем...Мар´яна Савка
Така імла - поміж дощем і снігом...Мар´яна Савка
Він переїхав в Бучу в середині березня 2021...Максим Кривцов
Приймаю цю осінь внутрішньовенно...Сергій Кривцов
Скільки б я не старався виїхав по-сірому...Максим Кривцов
Падає ліс падає людина падає осінь...Сергій Кривцов
Зайшов до друга додому...Сергій Кривцов
Коли запропонують витягти соломинку памʼятіСергій Кривцов
Змійка дороги вигинається...Сергій Кривцов
Як же мріється нині про ваші нудні біографії...Максим Кривцов
Втрати...Сергій Кривцов
В прифронтовому місті...Сергій Кривцов
Завантажити
« 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »

до
складної суміші троянди та жимолості; натомість після вчасно випитої кави на долоньці мого
міста, - треті, солодкі, гіркуваті, поважні дорослі запахи, не позбавлені певних буржуазних
амбіцій.
Запахи заспокоюють; наразі це суттєво. Останнім часом, коли мені сниться те, що я
нікуди не спізнююсь, прокидаюсь дуже спокійною, майже щасливою. Ймовірно, тому, що в
таких снах я отримую нарешті бажану здатність бути в кількох містах одночасно, - працюючи
в одному, смакуючи третю каву в іншому, фотографуючи неймовірні пейзажі третього
і розмовляючи про найголовніше з ким потрібно, - в усіх містах одразу.

29 про власне авто
Коли йдеться про автомобіль, я точно знаю: я обов’язково придбаю сучасну версію цікавого
кольору, найшвидше - жовтого, або червоного, в акуратні симетричні чорні цяточки, на
зразок червоних мартінзів, розмережаних ручкою для СД під акуратний, - тому що
академічний ? малюнок, скажімо, комахшкисонечка.
Я обов’язково придбаю власний автомобіль, - тоді, коли буде винайдено автомобілі з
вмонтованим водієм. В усіх інших випадках машина мені не потрібна, - мені страшно за
перехожих, за водіїв інших автомобілів, а також тварин, тваринок, птахів, паркани, клумби і,
зрештою, стіни будинків.
Я дійсно вважаю, що це взагалі дуже добре, що у мене немає машини. Неймовірно добре, що
у мене її немає, - інакше тільки б ви мене тут і бачили: я знаю принаймні зо три кав’ярні, де
чудово п’ється ранкова та денна кава, і кожна з них розташована на відстані єдиної нічної
подорожі звідси туди, подорожі між полями і новобудовами, до світанку в старому місті, де
найперше відкриваються книгарні, і тільки потім - все інше, включно з цирульнями,
ресторанчиками та затишними цукернями. Звідти було б недалеко до гір. Тому я б не стала
затримуватись надовго в тому старому місті, в якому мені, проте, як і тут, фактично нікому
задзвонити. Але й якби було кому, - я б однаково не задзвонила. Тому, що мені завжди
хотілось встигнути зустріти весну в горах, і, напевне, було б страшенно важливо встигнути
туди до першого березня, - в тому випадку, якби у мене був особистий автомобіль
жовтого або червоного кольору, акуратний автомобіль з вмонтованим водієм із
властивостями чорної скриньки, які вмонтовуються в тіла літаків, та точністю вибору вірної
траси, властивої виключно механічним автопілотам.

30 ілюзія, ілюзорність
Мені тісно в текстах, де слід детально, рельєфно, об’ємно описувати враження
об’єктивної дійсності. Я не можу не прикрашати її, не можу дозволити собі відсутність
декору, - тому, що, затиснена в готовий кадр політизована чи соціалізована картинка
перетворюється на пафосну маніфестацію критичного реалізму, страшніше якого для мене
немає і не було в мистецтві ніколи і нічого.
Враження такого кшталту не слухаються мене, а якщо слухаються, то виліплюються
невірно, з композиційними порушеннями, набуваючи якостей цілком сюрреалістичної
асиметрії, дія якої тривожить і дратує, змушує стискати повіки та щулитись під ковдрою, як
під час перегляду чорно-білих документальних воєнних фільмів з чужим фізичним
стражданням, поданим крупним планом.
Можливо, справа в тому, що мені завжди щастило на своєрідні вуличні враження, від
опинитись в епіцентрі кровожерного хвилювання свідків авто аварій чи негаданих смертей
під відкритим небом, до знахідок червоних троянд і живих жабок, ніби special for me
розкиданих сніговими поверхнями мого міста.
Можливо, справа в тому, що я з дитинства гостро ненавиджу дійсність, позбавлену стилізації.
Узагальнюючи, думаю, - все це наслідки схильності до класифікації порід
репрезентації; так у театральному буфет розумієш, що запах їжі подобається більше, ніж її
смак, незалежно від того, наскільки ти в дійсності зголоднів.

31 вечір, ніч, ранок
Щойно закінчено доповідь щодо єврейського мистецтва до майбутньої конференції.
Дотримуючись канонів наукового стилю, згадувала історію створення власної книги, котру
тепер не наважуюсь гортати, - навіть для себе, навіть комусь даруючи.
Розумієш, справа в тому, що, створюючи наукову статтю, ти шкірою відчуваєш відсутність
емоційного пульсу тексту. Його відсутність поступово накопичується в окремому приватному
просторі, який рано чи ні вимагатиме від тебе чогось іншого: тексту інакшого, тексту,
можливо, дивного, тексту, де поєднання думки із відчуттям, почуттям, переживанням могли
б бути всевладними, або принаймні доречними. Можливо, тому мені так добре велось із
словами там, у біло-блакитному Кракові: створюючи суттєві, здебільшого бібліографічні
тексти за фахом, я знала, що винайти інший метод розпруження неможливо, і слід писати
ще, писати інакше, створити простір, де можна врешті бути одним цілим із власним текстом.
І ще: в польськомовному оточенні київська українська набуває невластивої їй від природи
витонченості. Там ти ніколи не зможеш додати в мелодію мови суху, суттєву ритміку
русизмів, з яких десь на одну третю складається те, що вважається українською у Києві, - те,
що було написано в наших

« 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 »


Партнери