Електронна бібліотека/Проза

LET ME GОOKEAN ELZY
Конвертуй світлосутність поезії в душах...Микола Істин
де я тебе розлив...Сергій Осока
"Рейвах" (уривок з роману)Фредерік Верно
Стільки людей поховано у пустелі...Олег Короташ
Можеш забрати в мене трохи страху?Сергій Жадан
Далі стоятимеш там, де завжди і була...Катерина Калитко
Після снігуОксана Куценко
Спочатку поет жив в життєпросторі світла...Микола Істин
Буде час, коли ти...Сергій Жадан
Буде злива початку світу, і підніметься Рось...Катерина Калитко
І не вистачить сонця, аби все освітитиСергій Жадан
отак прокинутися від вибуху...Павло Коробчук
посеред ночі під час важкого кашлю...Анатолій Дністровий
з міста, якого немає, не доходять новини...Галина Крук
Велика годинникова стрілкаСергій Жадан
Вечірня школаДмитро Лазуткін
Оповита сном (THE SLEEPER)Едгар По
Нас не вчили жити в такому, і ми вчимося, як можемо...Катерина Калитко
Чужими піснями отруєна даль не навіки...Ігор Павлюк
Візерунки на склі. То від подиху нашого...Мар´яна Савка
Святи Йордан водою не вогнем...Мар´яна Савка
Така імла - поміж дощем і снігом...Мар´яна Савка
Він переїхав в Бучу в середині березня 2021...Максим Кривцов
Приймаю цю осінь внутрішньовенно...Сергій Кривцов
Скільки б я не старався виїхав по-сірому...Максим Кривцов
Падає ліс падає людина падає осінь...Сергій Кривцов
Зайшов до друга додому...Сергій Кривцов
Коли запропонують витягти соломинку памʼятіСергій Кривцов
Змійка дороги вигинається...Сергій Кривцов
Як же мріється нині про ваші нудні біографії...Максим Кривцов
Втрати...Сергій Кривцов
В прифронтовому місті...Сергій Кривцов
Завантажити

для того, щоб хтось відважніший сказав це замість
тебе, і кількість захоплених глядачів підтвердила: тут немає нічого хворобливого; це
природно; це звичайна людська невиправна і властива більшості слабкість.
22. Вечір складного дня
знаєш, зима цього року вступила швидко, і, здається, занадто різко.
Хрипкі голоси голодних птахів, білі обличчя голодних студентів і змучених перехожих
вкладаються, ніби партія тенору, над тьмяним басом жовтої акупунктури кіл старих ліхтарів.
Знаєш, не те щоб тут було все до такої міри погано, щоб померти, емігрувати, відплисти,
в"їхати в межі інакшого міста, де особливості краєвиду достатньо гарні чи просто не схожі
на все, що жахає тут, - звуки, вирази лиць, випнуті вилиці, нездатність до влучних слів.
Просто останніми вечорами, думаючи про інакшу музику і інакшу архітектуру, текстуру,
сутність
буття, я засинаю, щоб опинитись в світі, де над мною, моїм левом, моїм конем світить
приватне сонце,
і думки оточуючих набирають певних геометричних форм: круглі чи прямокутні, квадратні,
трапецієвидні,
вони повторюють їх риси обличчя, написану на них здатність любити, їх почуття, їх
сподівання, совість,
зрештою, все те, що ніколи не передається у спадок, що кожен вирощує сам, дивлячись у
власне віконце
в обличчя власному Б-гу, вирішуючи, як складати із ним стосунки; і, знаєш, у цьому сні всім
їм чудово видно
не тільки Його реакцію, але й власне майбутнє, власне обличчя через десятки років, а також,
звичайно, форму
і колір власних думок, котрі там бачать усі без виключення, не тільки подорожні і зайди.
... Грудень, - місяць, коли ти прокидаєшся невміло і неохоче, утрапляючи в колір дня, ніби на
платформу
незнайомого сірого міста, де ніяк не складеш ціни власним думкам, які не вписано у перелік
того, що тут називають "правда".

23. вечір середи, дощ
Всюди щось відбувається, всюди постійно щось відбувається, відкриваються виставки,
тривають кінопокази, звучать вірші, - а ти пишеш тексти, дописуєш тексти, правиш і
доповнюєш тексти, розписуючи акуратно те, що слід сказати, викидаючи те, що від тебе
хочуть почути, вкарбовуючи те, що дійсно варто уваги, -
відчуваючи, що тепер, коли приятельку, яка ось щойно повернулася з Амстердаму, доведено
з дощових завулків, зарослих соснами, до вечірнього автобусу, який везтиме її просто до
потягу, майже до самого моря -
ти сама тиняєшся подумки вологим Монмартром пензля Камілла Піссарро, Монмартром,
залитим калюжами, переповненими голковими пухирцями повільного дощу, калюжами, в
яких відкинуто та помножено світло вітринок, вітрин, авто, і думаєш про "варто було б
купити невелику тендітну квітку чи відпустити волосся", але більше ні про що не думаєш,
тільки про це, - тому, що нічого більше знати не знаєш і чути не щоб не наважуєшся, а
просто, - не хочеш.

24 ранок
Коли ти бачиш, як прозоре світло холодного квітневого ранку педантично формує
деталі абрикосових теплого кольору квітів, - натовпу квітів, маленьких, проте цупких, не
готових
ні до обмежень шторму густого, солодкого і свіжого аромату,
ні, тим більше, до передчасної деконструкції, яка колись потім перетворить цю єдність на
хмарку окремих пелюсток, прикрашаючи білим зелену трав'яну землю, - думаєш мимоволі
щось мало подібне на думку, більше схоже на мовчазну посмішку ранку великого складного
дня, -
всі, хто бачить такий ранок впритул, почуваються однаково, де б цей ранок наразі не тривав.

25 щодо природи мистецьких текстів
дописуючи черговий текст, звично думаєш про відпочинок не-тут-і-не-зараз, у звичних
вигаданих горах, ну, якщо не вигаданих, то принаймні досі небачених, - і тут раптово, дещо
розгублено, розумієш, що відпочивати від одних текстів вмієш тільки у текстах інших, - саме
в тих, де докладно описано ті місця, де саме зараз, негайно, у цю хвилину, тобі хотілося б
відпочити.
Сутність невиправної звички до подорожі, можливо, є тільки наслідком окресленого
самостійно в дитинстві фаху. Сміятись заборонено, - ну, припини; я цілком серйозно так
вважаю: мистецтвознавство - фах принципових мандрівників, найперше в метафізичному, а
потім, якщо пощастить, в будь-якому іншому сенсі. Я зараз все поясню, не перебивай мене,
зачекай. Коли підписи першої відкритої в дитинстві книги з картинками, -
скажімо, "Світ Леонардо", ну, чи альбом Ван Гога, абощо - переадресовують тебе, нещасну
візитівку власного майбутнього, кожною своєю сторінку в кращий музей щораз і-н-ш-о-ї
країни, ти вже тоді, повільно унаочнюючи власне майбутнє, звикаєш до думки про те, що
оригінали твоїх зацікавлень, такі ж, як у книжці, просто більші і, можливо, ще яскравіші,
розкидано по всіх усюдах кількох континентів, - коли ти звикаєш до цієї думки, і ставитись до
подорожей с завеликим пієтетом вже якось не випадає. Не випадає, і все, - просто зрозуміло,
що треба почекати, вирости, а потім - нарешті, збиратись і їхати.
А потім, - що потім, потім чим далі, тим гірше, кожен семестр вчить тебе глибоководними
зануреннями в ту чи іншу мистецьку епоху тієї чи іншої



Партнери