Електронна бібліотека/Проза

де я тебе розлив...Сергій Осока
"Рейвах" (уривок з роману)Фредерік Верно
Стільки людей поховано у пустелі...Олег Короташ
Можеш забрати в мене трохи страху?Сергій Жадан
Далі стоятимеш там, де завжди і була...Катерина Калитко
Після снігуОксана Куценко
Спочатку поет жив в життєпросторі світла...Микола Істин
Буде час, коли ти...Сергій Жадан
Буде злива початку світу, і підніметься Рось...Катерина Калитко
І не вистачить сонця, аби все освітитиСергій Жадан
отак прокинутися від вибуху...Павло Коробчук
посеред ночі під час важкого кашлю...Анатолій Дністровий
з міста, якого немає, не доходять новини...Галина Крук
Велика годинникова стрілкаСергій Жадан
Вечірня школаДмитро Лазуткін
Оповита сном (THE SLEEPER)Едгар По
Нас не вчили жити в такому, і ми вчимося, як можемо...Катерина Калитко
Чужими піснями отруєна даль не навіки...Ігор Павлюк
Візерунки на склі. То від подиху нашого...Мар´яна Савка
Святи Йордан водою не вогнем...Мар´яна Савка
Така імла - поміж дощем і снігом...Мар´яна Савка
Він переїхав в Бучу в середині березня 2021...Максим Кривцов
Приймаю цю осінь внутрішньовенно...Сергій Кривцов
Скільки б я не старався виїхав по-сірому...Максим Кривцов
Падає ліс падає людина падає осінь...Сергій Кривцов
Зайшов до друга додому...Сергій Кривцов
Коли запропонують витягти соломинку памʼятіСергій Кривцов
Змійка дороги вигинається...Сергій Кривцов
Як же мріється нині про ваші нудні біографії...Максим Кривцов
Втрати...Сергій Кривцов
В прифронтовому місті...Сергій Кривцов
Сідаєш в броню наче у човен...Максим Кривцов
Під розбитим мостом протікає Оскіл...Максим Кривцов
Завантажити
« 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »

сенсі якщо не суспільної, то фізичної ваги точно.
Вбираючи важкі «мартінзи», затягую шнурки, думаючи, - тепер, принаймні, знатиму, що
мене не підхопить вітер: не для того створювали це англійське взуття старанні китайці,
використовуючи якнайтяжчий поліоритан (сподіваюсь, я правильно називаю цей
напівпрозорий жовтий матеріал, чи принаймні зробила менше двох помилок в одному слові).
Але це дрібниці, - бачиш, після задовгої тиші важко починати з найголовнішого, взагалі
важко щось починати, - здається, так і будеш все життя готувати чай, готувати каву, писати
вступ, переписувати вступ, молоти каву, варити каву, пити каву, тоненькими кільцями
видихаючи дим в бік затягнутого зеленими жалюзі вікна, обіймаючи поглядом Лева, якому,
звичайно, не дуже-то цікаво все це, - кава, статті, вступи, - нічого йому не цікаво, окрім
переконуватись в тому, що ти, особисто ти, не хто-небудь, - є; сидиш вдома, палиш, п’єш
свою каву, щось вистукуєш на чорній клавіатурі, знову палиш, дивишся на нього; що ти -
присутня.
Життя, перетворене в гонитву за сплаченими рахунками, гостро и жорстоко
перекреслює все те, заради чого ми і такі, як ми, народились: книги; виставки; ідеї щодо
книг і виставок; зрештою, елементарні жарти. Внутрішня дійсність щулиться в нашвидкуруч
вигаданих схованках, обирає випадкові натюрморти, неіснуючі фото з маленькими і зовсім
дорослими рослинками в нетрях жовтневого повітря, тощо. Найголовніше не виживає, гине в
боргах, - і що залишається, окрім рятувати все це як вмієш, згадуючи краще, милуючись
дурничками, зрештою, зрідка з’являючись на виставках, на території яких розпочинається
той простір, котрому взагалі все одно, наскільки добре ти виглядаєш: головне, чи досить
добре ти його розумієш. Або, - позаяк таким, як я, мистецтво простіше інтуїтивно розуміти,
ніж аналізувати, - ніж відчуваєш.
Хворіючи, проте, на жодні виставки не потрапляєш, що природно. Тоді легко не думати
взагалі ні про що, - годинами роздивлятись охайні візерунки на стінах, корінці книг, срібного
Лева, зелені жалюзі, небо. Так може пройти взагалі весь день, - напівсон забирає собі кадри
твоїх фільмів, сторінки твоїх книг, зайві градуси твоєї температури, зрештою, зосередженість,
без якої навіть листа пристойного не напишеш, не кажучи – розділ книги. Натомість зате
отримуєш короткочасні осяяння пробудження, коли, вириваючись з сонного марева
температури, раптом розумієш якісь банальні, для більшості твоїх знайомих периферійні речі,
що раптово стали важливими для тебе тут і тепер, - ну, наприклад, що всі відомі тобі
філософи передостаннього сторіччя не вміли не посилатись на Гегеля, чи що сьогодні ти з
особливою ніжністю думаєш про картини з високим вмістом кисню, повітрям, ніби
задихаєшся тут, вдома, в обіймах хвороби, отримуючи полегшення від звичайності
зовнішності моделей, стриманість силуетів котрих для тебе наразі дорівнює розумінню всієї
історії мистецтва щонайменше останніх двох десятиліть. Точність форми, стриманість форми,
цілісність колориту, - або все навпаки, нестримана розмаїтість їх всіх - в сумі мусять давати
відчуття замкненого на самому собі всесвіту, всесвіту, опинившись на порозі якого, ти сама
перетворюєшся на його частину, - так, як ми переймаємо вираз обличчя людини, з якою
вітаємось за руку після довгої-довгої незустрічі.
Вся ця не дуже, загалом, концептуальна композиція мусить закрити щось іще, щось
суттєвіше; щось важливіше. Щось, про що я не маю права тепер писати – щось про хворобу,
про холод, про те, що Лев чимдалі дужче непокоїться, коли мене довго немає вдома; щось
про те, про що нічого нікому знати не обов’язково. Я гостро відчуваю останнім часом
вагомість таких мовчазних речей, про які, очевидно, говоритиму тільки з Б-гом в Його
бібліотеці, біля старовинної письмової лампи, світло якої збиратиме кращих нічних метеликів
світу, і, сподіваюсь, Він посміхатиметься, і не дуже перейматиметься тим, що я давно не була
в жодному храмі, ні християнському, ні єврейському, і думаю тільки про роботу, і тільки
зрідка, згадуючи про все це, віддаю трішки грошей бідним на вулицях, котрим, - і це
абсолютно очевидно, - значно страшніше і гірше, ніж наразі мені.
Можливо, справа не тільки в хворобі, - «Прогулянки з Бродським» і «Смерть в Венеції»,
засвоєні в один день, разом з купою антигрипозних ліків, змушують забути про існування
будь-якого «сьогодні», чи, принаймні, знеособлюють його актуальність, піддаючи сумніву
взагалі все, що відбувається за межами умовному простору, умовного часу, умовних
обставин, про які так складно і важливо думати взагалі завжди, але особливо в періоди, коли
все інше дійсно не варте жодної усної, не кажучи - письмової згадки.
Важко сказати, наскільки суттєві зміни відбулися за цей час. Важко сказати напевне,
чи писатиму ще, принаймні – що писатиму часто. Але наразі трішки полегшало, отже,
можливо, тепер буде простіше описувати часточки дійсності, знаючи, що мої слова більше не
схожі на втаємничені спроби пожалітись.
Все інше як завжди, - що

« 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 »


Партнери