Re: цензії

12.08.2025|Тетяна Торак, м. Івано-Франківськ
Полтавська хоку-центричність
07.08.2025|Ігор Чорний
Роки минають за роками…
06.08.2025|Ярослав Поліщук
Снити про щастя
06.08.2025|Валентина Семеняк, письменниця
Час читати Ганзенка
16.07.2025|Тетяна Качак, літературознавиця, докторка філологічних наук, професорка Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника
Правда про УПА в підлітковому романі Галини Пагутяк
"Щасливі ті люди, природа яких узгоджується з їхнім родом занять"
Антивоєнна сатира Володимира Даниленка «Та, що тримає небо»
27.06.2025|Ірина Фотуйма
"Коні не винні" або Хроніка одного щастя
26.06.2025|Михайло Жайворон
Житомирський текст Петра Білоуса
25.06.2025|Віктор Вербич
Про що промовляють «Вартові руїни» Оксани Забужко
Головна\Події\Фестивалі

Події

23.09.2008|13:33|Спілкувався Іван ТЮССО

Олександр Бригинець: Питання культури – це питання людей, а не влади

Бригинець Олександр – депутат Київради від Блоку Юлії Тимошенко, президент мистецької агенції «Територія А», арт-продюсер каналу OTV,письменник, художник. В розмові з автором "БуквоЇду" він зазначив наступне:

Я завжди говорив, говорю і буду говорити: сьогодні питання культури – це питання людей, а не влади. Влада і культура – речі непоєднувані. Влада не захищає культуру, бо не розуміє, навіщо це треба. Їм у голову не приходить, що треба шукати форми посилення фінансової спроможності української культури – тоді не треба було б її фінансувати з бюджету. Достатньо ввести хоча б гастрольні податки. Мені цікаво, який податок заплатив Пінчук за ввезення Елтона Джона та Пола Маккартні? Правильно, концерт був безкоштовним, але в першу чергу він був зроблений для реклами певної торгової марки, наприклад, Фонду Пінчука.

Система підтримки української культури не буде створена до того часу, поки за це не візьмуться і не захочуть зробити самі кияни. Усі готові пікетувати, коли дорожчає хліб, не підвищують пенсії чи забороняють транспорту в’їзд до центру – і я не бачив жодного пікету, присвяченого тому, що в Україні немає української преси; не було жодного серйозного пікету, що стосувався б не лише працівників книгарень, а людей, які б виступили на захист певних книгарень. У Києві немає книгарень, які б продавали українську книгу. Купити українську книгу можна хіба в двох-трьох місцях – здебільшого це магазинчики, про які ніхто не знає, людей у них немає. Завдяки загальній політиці в державі в людей зникло бажання читати, замість цього вони хочуть дивитися серіали. А серіали здебільшого російські, у них пропагується російський спосіб мислення, у кожному кабінеті над столом висить портрет Путіна. Якщо ж люди читають, то це теж серіали – або книжкові, або продовження того, що вони бачили по телебаченню. Це – дуже зручний рівень читання для правильно маскультуризації України.  

Я написав перший в Україні авантюрно-пригодницький еротичний роман, який вийшов у журналі "Лель" 1992 року. Так, це не глибоко філософська література. Та поки в нас будуть сопливі «глибокі» непопулярні літературні твори, ми будемо програвати дешевим популярним неглибоким російським і американським творам. І в Україні домінуватиме іноземна маскультура. Культура і елітарна, і масова – все разом. Не може існувати одна частина культури, і не існувати – інша. На противагу маскультурі завжди розвивається авангардна культура – глибока, розрахована на вузьке коло. Якщо відрізати якусь половину, культура розвалиться. Подивіться, що робиться у нас: авангард – український, маскультура – російська і американська. У нас немає популярної української музики, немає українського шоу-бізнесу як такого! А шоу-бізнес – важливий сегмент маскультури. Звісно, можна пишатися тим, що у нас немає таких примітивних виконавців, як у Росії, але треба розуміти, що гроші на балет, аранжування, постановників і т.д., які могли б використовуватися в Україні, використовуються в Росії. Ми віддали цей ринок через неправильні підходи музичних продюсерів, телеканалів, літературно-мистецьких критиків. Критики захоплено розказують, як "красиво" роздяглась Фріске, але коли те саме робить хтось з українців, вони зневажливо пхекають. Масова культура примітивна всюди, вона розрахована на найнижчий зріз, на "нуль" - той нуль, з якого виростає все інше. Маскультура не може бути інтелектуальною, але повинна бути українською – принаймні в Україні.

 

   



Додаткові матеріали

18.09.2008|17:14|Події
Програма Другого літературно-мистецького фестивалю «Київська барикада» (19-21 вересня 2008р.)
Стах (Бриних) Вікторія
коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus

Останні події

14.08.2025|15:07
На BestsellerFest Юлія Чернінька презентує трилер «Бестселер у борг»
14.08.2025|14:56
Чесна книга про життя з ДЦП, довіру і дружбу — «Незвичайна історія Бо і Тома» вже українською
14.08.2025|07:27
«Книжка року’2025». Тиждень книжкової моди: Лідери літа у номінації «Минувшина»
13.08.2025|07:46
Книжка року’2025». Тиждень книжкової моди: Лідери літа у номінації «Софія»
12.08.2025|19:17
Коран українською: друге, оновленне видання вічної книги від «Основ»
12.08.2025|19:06
Meridian Czernowitz видає новий пригодницький роман Андрія Любки «Вечір у Стамбулі»
12.08.2025|08:01
«Книжка року’2025». Тиждень книжкової моди: Лідери літа у номінації «Хрестоматія»
12.08.2025|00:47
Манхеттен у сяйві літератури: “Діамантова змійка” у Нью-Йорку
11.08.2025|18:51
У видавництві Vivat стартував передпродаж книжки Володимира Вʼятровича «Генерал Кук. Біографія покоління УПА»
11.08.2025|07:58
«Книжка року’2025». Тиждень книжкової моди: Лідери літа у номінації «Красне письменство»


Партнери