
Re: цензії
- 27.06.2025|Ірина Фотуйма"Коні не винні" або Хроніка одного щастя
- 26.06.2025|Михайло ЖайворонЖитомирський текст Петра Білоуса
- 25.06.2025|Віктор ВербичПро що промовляють «Вартові руїни» Оксани Забужко
- 25.06.2025|Ігор ЗіньчукБажання вижити
- 22.06.2025|Володимир ДаниленкоКазка Галини Пагутяк «Юрчик-Змієборець» як алегорія про війну, в якій ми живемо
- 17.06.2025|Ігор ЧорнийОбгорнена сумом смертельним душа моя
- 13.06.2025|Тетяна Качак, літературознавиця, докторка філологічних наук, професорка Прикарпатського національного університету імені Василя СтефаникаЗвичайний читач, який став незвичайним поетом
- 12.06.2025|Ігор Зіньчук«Європейський міст» для України
- 07.06.2025|Ігор ЧорнийСни під час пандемії
- 03.06.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськКаміння не мовчить: контур герменевтики
Видавничі новинки
- Джон Ґвінн. "Голод Богів"Книги | Буквоїд
- Олеся Лужецька. "У тебе є ти!"Проза | Буквоїд
- Крістофер Паоліні. "Сон у морі зірок"Проза | Буквоїд
- Дженніфер Сейнт. "Електра"Книги | Буквоїд
- Павло Шикін. "Пітон та інші хлопці"Книги | Буквоїд
- Книга Анни Грувер «Вільний у полоні» — жива розмова з Ігорем Козловським, яка триває попри смертьКниги | Буквоїд
- Тесла покохав ЧорногоруКниги | Буквоїд
- Тетяна Висоцька. «Увага, ти в ефірі!»Книги | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Насіння кмину»Книги | Буквоїд
- Тетяна Трощинська. «Любов не минає. Щоденник мами, що втратила сина»Проза | Буквоїд
Літературний дайджест
Андрей Курков, «Садовник из Очакова». Видавництво «Фоліо»
…Фотограф, у якого проявляє плівку герой цього роману, погулявши в паралельній реальності 1950-х років, недаремно дивується достовірності зйомки.
Те саме можна закинути самому авторові «Садовника из Очакова», якому добре вдалося відтворити атмосферу хрущовських часів у приморському містечку. Розмови на базарі, міщанський побут, їжа-питво, навіть тодішня мода — усе це подано з ненав’язливою документальністю. Наче в телесеріалі «Ліквідація» про Одесу повоєнних часів, який, до речі, згадується в цьому романі. Так само, звичайно, як і фільм «День байбака», в якому щоранку повторюється один і той самий сюжет.
Загалом Курков доволі непогано описує характери своїх героїв — попри те що місцева натура не дуже сприяє портретному розмаїттю. «Игорю вдруг показалось, что эти двое пассажиров братья — так они были похожи своей непримечательностью и отсутствием в их лицах отличительных черт, — дивується герой роману. — Оба усатые, у обоих по паре глаз и ушей, по носу и по рту. И всё! И каждая деталь лица — как бы совершенно безликая, словно их специально оперировали, убирая с лица всё, на чем можно остановить взгляд».
Після «Садов господина Мичурина» нове твориво Куркова — це якраз те, на чому можна спинити погляд, тим паче що сюжет роману не надто складний. Щовечора, одягнувши міліцейську форму старого зразка і перенісшись у 1957 рік, скромний хлопчина з Ірпеня перетворюється на грізного правоохоронця, крутить любовні романи, викриває тамтешніх злодюг, ба навіть лікує свою коханку, проносячи для неї «контрабандою» з нашого сьогодення дефіцитні ліки.
Попри те що трюк зі старою формою в романі нагадує про диво-смокінг у фільмі з Джекі Чаном, без стилістичних неоковирностей малоросійського зразка в автора «Садовника из Очакова» не обійшлося. То герой у нього «научился своими руками жить», то в «этот момент что-то грюкнуло» і він «опустил на пол пакунок с рыбой», а в цей час «где-то громко работало радио, передававшее турецкие песни на турецком языке». А ще ж автор навіщось додає своїй і без того містичній оповіді «казкової» модальності, і ось уже ми дізнаємося — немов у «Конику-горбоконику»! — як «вывел Ваня Игоря на неосвещенную улицу, прошли они метров тридцать и налево свернули».
Хай там як, але наприкінці оповіді герой роману недаремно ділить світ на «лісників» і «садівників» — агресорів і завойовників світу та мирних обивателів і міщан. Адже зробити крок у невідоме — не кожному з нас до снаги, тим паче коли знаєш, що вороття в рідний город, як у романі Куркова, може й не бути.
Додаткові матеріали
- У Києві стартував ярмарок «Книжковий світ-2010». ФОТО
- Колоритні імпрези Літфесту в рамках Форуму видавців. ФОТО
- V Весняний ярмарок «МЕДВІН» у персонах. ФОТО
- V Весняний ярмарок «МЕДВІН». День другий. ФОТОРЕПОРТАЖ
- Письменники ударили автопробігом по безкнижжю. ФОТО
- Андрій Курков виходить із Комісії з питань захисту моралі
- Затверджено новий персональний склад Шевченківського комітету
- Андрій Курков – перший у Європі
- Андрухович, Курков і Любка читатимуть в Австрії
- Андрій Курков презентує в Австрії «Нічного молочника»
- Відкрито віртуальний майстер-клас Андрія Куркова
- На «Буквоїді» діє віртуальний майстер-клас Андрія Куркова
- Андрій Курков: «Мене не обтяжує те, що частина письменників чи просто інтелектуалів ніколи не будуть мене вважати українським письменником»
- Роман Андрія Куркова потрапив до лонг-листа премії IMPAC
- Андрій Курков та Тарас Федюк увійдуть до Шевченківського комітету
- Андрій Курков оголосив імена переможців «Євроформату»
- Андрій Курков: «У нас іще ніколи не було «просвещенной власти»
- Андрей Курков: «Я – тот, у кого сбылась мечта…»
- Андрій Курков: Я не бачу при владі людей, які вміють думати
- Андрій Курков: Шевченко – Далай-лама України
- Курков Андрій
Коментарі
Останні події
- 26.06.2025|19:06Дмитро Лазуткін став лауреатом літературної премії імені Бориса Нечерди
- 26.06.2025|14:27Роман, що повертає емпатію: у Луцьку вийшла книжка Костянтина Коверзнєва
- 26.06.2025|07:43«Антологія американської поезії 1855–1925»
- 25.06.2025|13:07V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» оголошує фокус-тему та нових учасників
- 25.06.2025|12:47Блискучі рішення для життя і роботи: українською побачив світ комікс всесвітньовідомого поведінкового економіста Дена Аріелі
- 25.06.2025|12:31«Основи» готують до друку «Стан людини» Ханни Арендт
- 25.06.2025|11:57Сьомий Тиждень швейцарського кіно відбувається у липні
- 25.06.2025|11:51Видавництво READBERRY перевидало «Чорну раду» Куліша
- 20.06.2025|10:25«На кордоні культур»: до Луцька завітає делегація митців і громадських діячів із Польщі
- 18.06.2025|19:26«Хлопчик, який бачив у темряві»: історія про дитинство, яке вчить бачити серцем