
Re: цензії
- 28.04.2025|Ігор ЗіньчукЗаборонене кохання
- 24.04.2025|Вероніка Чекалюк, науковець, кандидат наук із соціальних комунікацій«До співу пташок» Олега Кришталя як наука одкровення
- 21.04.2025|Тарас Кремінь, кандидат філологічних наук, Уповноважений із захисту державної мовиДжерела мови російського тоталітаризму
- 18.04.2025|Ігор ЗіньчукРоман про бібліотеку, як джерело знань
- 18.04.2025|Валентина Семеняк, письменницяЗа кожним рядком – безмежний світ думок і почуттів
- 12.04.2025|Андрій СодомораІ ритмів суголосся, й ран...
- 06.04.2025|Валентина СеменякЧитаю «Фрактали» і… приміряю до себе
- 05.04.2025|Світлана Бреславська, Івано-Франківськ«Ненаситність» Віткація
- 30.03.2025|Ігор ЧорнийЛікарі й шарлатани
- 26.03.2025|Віталій КвіткаПісня завдовжки у чотири сотні сторінок
Видавничі новинки
- Петро Панч. «Голубі ешелони»Проза | Буквоїд
- Олександр Клименко. "Метапрозорість"Книги | Буквоїд
- Семенова Юлія. "Well Done"Книги | Буквоїд
- Микола Мартинюк. «Розбишацькі рими»Дитяча книга | Буквоїд
- Ніна Горик. «Дорога честі»Книги | Буквоїд
- Еліна Заржицька. «Читанка-ЧОМУчка». 7+Дитяча книга | Буквоїд
- Мистецтво творення іміджу.Книги | Дарина Грабова
- Еліна Заржицька. «Читанка-ЧОМУчка»Дитяча книга | Буквоїд
- Ігор Павлюк. «Торф»Книги | Буквоїд
- Вийшла антологія української художньої прози «Наша Перша світова»Книги | Іванка Когутич
Літературний дайджест
Закриття осіннього сезону смертей
Андрій Кокотюха. Осінній сезон смертей. – Х. : Клуб Сімейного Дозвілля, 2014. – 256 с.
Слід віддати Андрієві Кокотюсі належне: щоб вигадати такий комерційний заголовок, треба бути майстром. «Осінній сезон смертей» – звучить і загадково, і вишукано, і зловісно, і претензійно. Але зміст цієї повісті контрастуватиме з назвою. Ні, маніяк, котрий старанно убиває безневинних жертв, у тексті є. Але дія відбувається на території київського студмістечка, тому текст не полишає відчуття, що тут орудує, так би мовити, маніяк-студент, ну на крайняк маніяк-стажер. Хоча в житті будь-яка смерть – це смерть…
Взагалі весь текст залишає якийсь дивний присмак 90-их, хоча повість написана у теж уже далекому 2007-ому. У гуртожитках студмістечка та в редакції газети навіть не згадується Інтернет – схоже, його ще не винайшли :). З мобільним зв’язком також якось не дуже склалося. Головний герой користується касетним диктофоном, і він далеко не єдиний споживач такої екзотики. Крім того, всі персонажі проявляють дивовижний рівень володіння державною мовою – навіть кримінальні елементи закордонного походження. Похвально, звичайно, але враження якоїсь іншої України дуже стійке.
Проте якщо не намагатися добитись від автора соцреалізму, то зазначений детектив затягує, як і належить детективу. Уже після прочитання першого розділу розумієш, що «зіскочити» не вийде. Адже цікаво, як викручуватиметься зі свого скрутного становища головний герой, журналіст Андрій Шкарада, чиє перше стикання з об’єктивною реальністю після протверезіння набрало форми приходу карного розшуку та вимоги зізнатися в убивстві – причому на те, що Шкарада і є вбивця, вказує буквально все.
Халепи переслідують головного героя у кожному новому розділі, тішачи читача своєю різноманітністю і чергуючись із вдалими спробами Андрія Шкаради вплинути на ситуацію. Звичайно, читачеві легко здогадатися, що за всіма законами жанру, проводячи своє паралельне журналістське розслідування, Шкарада докопається до істини попри протидію міліції, котра має з ним складні особисті рахунки. Але до останніх сторінок практично неможливо здогадатися, як саме він це зробить. Тим більше що завдання перед ним стоїть не одне, як у класичних детективах, а два: знайти вбивцю та довести, що це і є вбивця. І, знаючи, як наша доблесна міліція полюбляє добиватися розкриття злочинів, примушуючи зізнатися більш-менш підходящого кандидата, а не шукаючи справжнього злочинця, важко сказати, яке з цих завдань важче…
Золоте правило буденності обстановки Андрій Кокотюха виконав на п’ять за п’ятибальною шкалою. Особливо рельєфно у повісті змальовано гуртожитки! Утім, і міліцію та роботу журналістів автор також уявляє собі досить чітко. Більше того – в основі сюжету лежить реальна кримінальна справа, щоправда, художньо осмислена та оброблена автором до невпізнання (але експертів не обманеш:)).
Андрій Кокотюха, як це взагалі постійно з ним трапляється, пише з усмішкою, приправляючи серйозний сюжет фразами на кшталт «Доза алкоголю поки що сумісна з життям, навіть робить його прекрасним». Його детективи взагалі відзначаються якоюсь добротою та гуманізмом… Якщо подивитись об’єктивно, в «Осінньому сезоні смертей», описано взагалі-то жахливі речі: кілька вбивств, побиттів, відмивання грошей, недобросовісна робота міліції, що може спричинити ув’язнення абсолютно невинної людини… Але якби головний герой заклинився на трагізмі того, що відбувається, то ніколи б не зміг вирішити своїх завдань. Тому вкотре «українці перемагають сміючись!»
Осінній сезон смертей закрито, причому не так за допомогою спеціальних державних органів, скільки завдяки самоорганізації зацікавлених громадян – у цьому є щось настільки суто наше і відповідне духові часу, аж дивно…
Атанайя Та
Коментарі
Останні події
- 02.05.2025|13:48В’ятрович розкаже, як перемогли «велику вітчизняну» в Україні
- 01.05.2025|16:51V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» оголошує старт продажу квитків та імена перших учасників
- 01.05.2025|10:38В Ужгороді презентували «гуцул-фентезі» Олександра Гавроша
- 30.04.2025|09:36Андрій Зелінський презентує нову книгу «Мапа»
- 29.04.2025|12:10Новий фільм класика італійського кіно Марко Белоккьо: історична драма «Викрадений» виходить на екрани у травні
- 29.04.2025|11:27«Основи» готують оновлене англомовне видання «Катерини» Шевченка, тепер — з перекладом Віри Річ
- 29.04.2025|11:24Що читають українці: топи продажів видавництв «Ранок» і READBERRY на «Книжковій країні»
- 29.04.2025|11:15Митці й дослідники з 5 країн зберуться в Луцьку на дводенний інтенсив EcoLab 2.0
- 24.04.2025|19:16Ееро Балк – лауреат премії Drahomán Prize за 2024 рік
- 24.04.2025|18:51Гостини у Германа Гессе з українськомовним двотомником поезії нобелівського лауреата