Електронна бібліотека/Проза

чоловік захотів стати рибою...Анатолій Дністровий
напевно це найважче...Анатолій Дністровий
хто тебе призначив критиком часу...Анатолій Дністровий
знає мене як облупленого...Анатолій Дністровий
МуміїАнатолій Дністровий
Поет. 2025Ігор Павлюк
СучаснеІгор Павлюк
Подорож до горизонтуІгор Павлюк
НесосвітеннеІгор Павлюк
Нічна рибалка на СтіксіІгор Павлюк
СИРЕНАЮрій Гундарєв
ЖИТТЯ ПРЕКРАСНЕЮрій Гундарєв
Я, МАМА І ВІЙНАЮрій Гундарєв
не знаю чи здатний назвати речі які бачу...Анатолій Дністровий
активно і безперервно...Анатолій Дністровий
ми тут навічно...Анатолій Дністровий
РозлукаАнатолій Дністровий
що взяти з собою в останню зимову мандрівку...Анатолій Дністровий
Минала зима. Вона причинила вікно...Сергій Жадан
КротовичВіктор Палинський
Львівський трамвайЮрій Гундарєв
Микола ГлущенкоЮрій Гундарєв
МістоЮрій Гундарєв
Пісня пілігримаАнатолій Дністровий
Міста будували з сонця і глини...Сергій Жадан
Сонячний хлопчикВіктор Палинський
де каноє сумне і туманна безмежна ріка...Анатолій Дністровий
Любити словомЮрій Гундарєв
КульбабкаЮрій Гундарєв
Білий птах з чорною ознакоюЮрій Гундарєв
Закрите небоЮрій Гундарєв
БезжальноЮрій Гундарєв
Людському наступному світу...Микола Істин
Завантажити
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »

розв’язав замусолений вузлик світло­синьої течки. – Тут ідеться про нелегку долю священнослужителя саме з покликання. Йванко, назвемо його так, ріс без батька далеко від села, рідко, може раз у рік, відвідував храм. Там, напевне, і загорівся бажанням мати те, чого не було ні в кого з присутніх у церкві, крім у самого попа: золота риза та пишна камилавка, мов корона. Змалку, випасаючи худобу, він тільки те й робив, що на вигоні бавився у церкву, збиту самотужки з фанери. З бляшанки та олив’яних дротиків зладнав був кадило, кидав туди кілька розпечених жаринок. І потай, наряджений у материнський плат, алілуяням та господи помилуй відправляв християнські обряди. Завважте, що сам, без стороннього навіювання, виявив гостре зацікавлення до попівства... Потому, коли виріс і закінчив школу, твердо вирішив іти вчитися на священика. Але страшенно боявся їхати один до великого міста, щоб здати в семінарію документи. Звісно, я допоміг. Адже свого часу сам­самісінький брав збайдужілий до ближнього Київ. І не з розмов знаю, як попервах мулько неотесаному селюкові в міській шкаралущі. Тож, коли зарахували його до тої чорноформеної братії, перегодом провідав і застав Іванка з однокашниками на вечірні в Аннозачатіївській церкві. Зпоміж них одразу звернули на себе увагу кілька вгодованих і ситих бузерантів. Безсоромні отроки в чорних, застібнутих під шию одностроях цинічно та хтиво голодними і хижими очима поїдом їли своїх однолітків. Тоді і вкмітив я, що на вітчизняному Афоні коїться щось не те. Семінаристи в криласах, грубо кажучи, викобилювалися під час служби, грали варьята, корчили гримаси. Наш Іванко, слід віддати йому належне, десь окремішньо мрів у потемках, не брав участі в тій комедії. Потому, вже надворі, я запросив його до себе в гості. Ми з дружиною й дітьми ґречно зустрічали б, ще й на дорогу надавали йому гостинців. Але він не приходив, і тільки раз, у неділю, випадково здибався нам у парку, неподалік ґраток Верховної Ради. Він був знову з однокашниками, чимось, здалося мені, пригнічений, і не подав вигляду, що знаємось, коли зустрілися поглядами. Я про себе тишком заспокоївся, що він, либонь, як майбутній парох, просто уникає світського столичного життя з його гріховністю. Чому я так повівся... Можу лише здогадуватись... Але менше з тим. Іванко відтак одружився, закінчив семінарію, став батьком, і отримав у присілку Вовчий невелику парафію. Потому, років через десять, грянув грім серед ясного неба. Про тихого і скромного отця Іоанна покотилася погана слава. Мовляв, у присілку схиляє хлопчаків до любощів. Таке розголосили по всьому району батьки тих немовби скривджених. Хоч у самого Йвана – фатю і дівча, паніматка, велика рідня по довколишніх селах. І божився, і клявся бідолаха на „Біблії”, та марно. Плітки в окрузі про його схильність до педофілії змусили нашого Йвана з дітьми та жоною покинути присілок і перебратися за кілька районів до іншої парафії. Минув відтоді рік, або й два, непричком на торжку в Трускавці розговорився я з перекупкою грибами. Слово по слову, виявилося, що вона живе в тому присілку. Про так поцікавився в неї: хто у Вовчому тепер попує?.. Молодиця, трохи напідпитку, дала язику волю. Виявляється, нині в них править у церкві родич одного з тих нібито зневажених дітлахів. А всю ту історію з бузерантомпопом вигадала і затіяла одна знатна й побожна familia в присілку, небіж якої закінчував семінарію. Святі та божі з Вовчого таким побитом викурили з парафії благуватого панотця Йвана і посадили натомість кревне поріддя. Що тут скажеш... Співай анафему попам! Повідала мені на торжку перекупка грибами.
– Здогадуюся, – я підхопив розмову. – Та молодиця з Вовчого не повністю розвіяла у вас сумнів щодо Йвана. – Гм... Мушу сказати, десь закралася і в мене думка після ваших слів щодо його потягу до хлопчиків. Можливо, там, у присілку, він з роками згадав про свої солодкі хвилини в семінарії, коли бузеранти відкрили були йому, неофіту, джерело задоволення. Та через своє простацтво сільський піп (що не кажіть – дикі гори вам не людна лавра) не зміг достукатися до твердолобої фатьовні, дохідливо передати їм набуті знання. Сопливі мастурбатори, видно, такої навальної відвертості не чекали від просунутого в столиці панотця, розгублено кинулися до своїх батьків приблизно з такими словами: „Йой, пан священик залицявся до нас, давав цукру і ліз у ширінку”. Розгнівана старшина, звичайно, не могла допустити розпліднення педофілії в поселенні, мерщій розголосила лихі наміри невдалого збоченця. Проте факт залишається фактом, – нині в присілку править у церкві фамільний піп. І так само, можливо, тільки трохи з інакшим сюжетом отримують хлібні парафії вчорашні випускники семінарій і духовних академій. То, скажіть, про яку погодженість Бога з церквою може іти мова! Облуда править світом.
AS замислено повернув на полицю блакитну течку, з хвилину вдивлявся в ряди золотом тиснутих корінців, і несподівано повернув мову в інше русло:
– Гаразд... Якщо релігія – манна небесна з хробачками, то що ж тоді

« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »

Останні події

05.04.2025|10:06
Юлія Чернінька презентує свій новий роман «Називай мене Клас Баєр»
05.04.2025|10:01
Чверть століття в літературі: Богдана Романцова розкаже в Луцьку про книги, що фіксують наш час
05.04.2025|09:56
Вистава «Ірод» за п’єсою Олександра Гавроша поєднала новаторство і традицію
30.03.2025|10:01
4 квітня KBU Awards 2024 оголосить переможців у 5 номінаціях українського нонфіку
30.03.2025|09:50
У «Видавництві 21» оголосили передпродаж нової книжки Артема Чапая
20.03.2025|10:47
В Ужгороді представили книжку про відомого закарпатського ченця-василіянина Павла Мадяра
20.03.2025|10:25
Новий фільм Франсуа Озона «З приходом осені» – у кіно з 27 березня
20.03.2025|10:21
100 книжок, які допоможуть зрозуміти Україну
20.03.2025|10:19
Чи є “Постпсихологічна автодидактика” Валерія Курінського актуальною у XXI ст. або Чому дослідник випередив свій час?
20.03.2025|10:06
«Вівальді»: одна з двадцяти найкрасивіших книжок всіх часів відкриває нову серію для дітей та їхніх батьків від Видавництва «Основи»


Партнери