
Електронна бібліотека/Проза
- Пустеля ока плаче у пісок...Василь Кузан
- Лиця (новела)Віктор Палинський
- Золота нива (новела)Віктор Палинський
- Сорок дев’ять – не Прип’ять...Олег Короташ
- Скрипіння сталевих чобіт десь серед вишень...Пауль Целан
- З жерстяними дахами, з теплом невлаштованості...Сергій Жадан
- Останній прапорПауль Целан
- Сорочка мертвихПауль Целан
- Міста при ріках...Сергій Жадан
- Робочий чатСеліна Тамамуші
- все що не зробив - тепер вже ні...Тарас Федюк
- шабля сива світ іржавий...Тарас Федюк
- зустрінемось в києві мила недивлячись на...Тарас Федюк
- ВАШ ПЛЯЖ НАШ ПЛЯЖ ВАШОлег Коцарев
- тато просив зайти...Олег Коцарев
- біле світло тіла...Олег Коцарев
- ПОЧИНАЄТЬСЯОлег Коцарев
- добре аж дивно...Олег Коцарев
- ОБ’ЄКТ ВОГНИКОлег Коцарев
- КОЛІР?Олег Коцарев
- ЖИТНІЙ КИТОлег Коцарев
- БРАТИ СМІТТЯОлег Коцарев
- ПОРТРЕТ КАФЕ ЗЗАДУОлег Коцарев
- ЗАЙДІТЬ ЗАЇЗДІТЬОлег Коцарев
- Хтось спробує продати це як перемогу...Сергій Жадан
- Нерозбірливо і нечітко...Сергій Жадан
- Тріумфальна аркаЮрій Гундарєв
- ЧуттяЮрій Гундарєв
- МузаЮрій Гундарєв
- МовчанняЮрій Гундарєв
- СтратаЮрій Гундарєв
- Архіваріус (новела)Віктор Палинський
- АРМІЙСЬКІ ВІРШІМикола Істин
розв’язав замусолений вузлик світлосиньої течки. – Тут ідеться про нелегку долю священнослужителя саме з покликання. Йванко, назвемо його так, ріс без батька далеко від села, рідко, може раз у рік, відвідував храм. Там, напевне, і загорівся бажанням мати те, чого не було ні в кого з присутніх у церкві, крім у самого попа: золота риза та пишна камилавка, мов корона. Змалку, випасаючи худобу, він тільки те й робив, що на вигоні бавився у церкву, збиту самотужки з фанери. З бляшанки та олив’яних дротиків зладнав був кадило, кидав туди кілька розпечених жаринок. І потай, наряджений у материнський плат, алілуяням та господи помилуй відправляв християнські обряди. Завважте, що сам, без стороннього навіювання, виявив гостре зацікавлення до попівства... Потому, коли виріс і закінчив школу, твердо вирішив іти вчитися на священика. Але страшенно боявся їхати один до великого міста, щоб здати в семінарію документи. Звісно, я допоміг. Адже свого часу самсамісінький брав збайдужілий до ближнього Київ. І не з розмов знаю, як попервах мулько неотесаному селюкові в міській шкаралущі. Тож, коли зарахували його до тої чорноформеної братії, перегодом провідав і застав Іванка з однокашниками на вечірні в Аннозачатіївській церкві. Зпоміж них одразу звернули на себе увагу кілька вгодованих і ситих бузерантів. Безсоромні отроки в чорних, застібнутих під шию одностроях цинічно та хтиво голодними і хижими очима поїдом їли своїх однолітків. Тоді і вкмітив я, що на вітчизняному Афоні коїться щось не те. Семінаристи в криласах, грубо кажучи, викобилювалися під час служби, грали варьята, корчили гримаси. Наш Іванко, слід віддати йому належне, десь окремішньо мрів у потемках, не брав участі в тій комедії. Потому, вже надворі, я запросив його до себе в гості. Ми з дружиною й дітьми ґречно зустрічали б, ще й на дорогу надавали йому гостинців. Але він не приходив, і тільки раз, у неділю, випадково здибався нам у парку, неподалік ґраток Верховної Ради. Він був знову з однокашниками, чимось, здалося мені, пригнічений, і не подав вигляду, що знаємось, коли зустрілися поглядами. Я про себе тишком заспокоївся, що він, либонь, як майбутній парох, просто уникає світського столичного життя з його гріховністю. Чому я так повівся... Можу лише здогадуватись... Але менше з тим. Іванко відтак одружився, закінчив семінарію, став батьком, і отримав у присілку Вовчий невелику парафію. Потому, років через десять, грянув грім серед ясного неба. Про тихого і скромного отця Іоанна покотилася погана слава. Мовляв, у присілку схиляє хлопчаків до любощів. Таке розголосили по всьому району батьки тих немовби скривджених. Хоч у самого Йвана – фатю і дівча, паніматка, велика рідня по довколишніх селах. І божився, і клявся бідолаха на „Біблії”, та марно. Плітки в окрузі про його схильність до педофілії змусили нашого Йвана з дітьми та жоною покинути присілок і перебратися за кілька районів до іншої парафії. Минув відтоді рік, або й два, непричком на торжку в Трускавці розговорився я з перекупкою грибами. Слово по слову, виявилося, що вона живе в тому присілку. Про так поцікавився в неї: хто у Вовчому тепер попує?.. Молодиця, трохи напідпитку, дала язику волю. Виявляється, нині в них править у церкві родич одного з тих нібито зневажених дітлахів. А всю ту історію з бузерантомпопом вигадала і затіяла одна знатна й побожна familia в присілку, небіж якої закінчував семінарію. Святі та божі з Вовчого таким побитом викурили з парафії благуватого панотця Йвана і посадили натомість кревне поріддя. Що тут скажеш... Співай анафему попам! Повідала мені на торжку перекупка грибами.
– Здогадуюся, – я підхопив розмову. – Та молодиця з Вовчого не повністю розвіяла у вас сумнів щодо Йвана. – Гм... Мушу сказати, десь закралася і в мене думка після ваших слів щодо його потягу до хлопчиків. Можливо, там, у присілку, він з роками згадав про свої солодкі хвилини в семінарії, коли бузеранти відкрили були йому, неофіту, джерело задоволення. Та через своє простацтво сільський піп (що не кажіть – дикі гори вам не людна лавра) не зміг достукатися до твердолобої фатьовні, дохідливо передати їм набуті знання. Сопливі мастурбатори, видно, такої навальної відвертості не чекали від просунутого в столиці панотця, розгублено кинулися до своїх батьків приблизно з такими словами: „Йой, пан священик залицявся до нас, давав цукру і ліз у ширінку”. Розгнівана старшина, звичайно, не могла допустити розпліднення педофілії в поселенні, мерщій розголосила лихі наміри невдалого збоченця. Проте факт залишається фактом, – нині в присілку править у церкві фамільний піп. І так само, можливо, тільки трохи з інакшим сюжетом отримують хлібні парафії вчорашні випускники семінарій і духовних академій. То, скажіть, про яку погодженість Бога з церквою може іти мова! Облуда править світом.
AS замислено повернув на полицю блакитну течку, з хвилину вдивлявся в ряди золотом тиснутих корінців, і несподівано повернув мову в інше русло:
– Гаразд... Якщо релігія – манна небесна з хробачками, то що ж тоді
Останні події
- 07.08.2025|15:59«Ми продовжуємо шукати спільників, які допомагають робити Луцьк ще більш видимим»: підсумки фестивалю «Фронтера»
- 07.08.2025|15:46«Основи» видадуть книжку про повсякденне життя Тараса Шевченка: що він їв і пив, на що хворів, кого любив і де ночував
- 06.08.2025|18:4870 подій, 50 видавництв: BestsellerFest оприлюднив програму заходів Вхідні
- 06.08.2025|14:29В «Основах» вийдуть романи нобелівського лауреата Яcунарі Кавабати в новому оформленні
- 14.07.2025|09:21V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» презентує цьогорічну програму
- 11.07.2025|10:28Оголошено конкурс на літературну премію імені Богдана-Ігоря Антонича “Привітання життя”
- 10.07.2025|23:18«Не народжені для війни»: у Києві презентують нову книжку Артема Чапая
- 08.07.2025|18:17Нова Facebook-група "Люблю читати українське" запрошує поціновувачів вітчизняної літератури
- 01.07.2025|21:38Артур Дронь анонсував вихід нової книги "Гемінґвей нічого не знає": збірка свідчень про війну та життя
- 01.07.2025|18:02Сергію Жадану присуджено австрійську державну премію з європейської літератури