Електронна бібліотека/Драматичні твори
- Лілі МарленСергій Жадан
 - так вже сталось. ти не вийшов...Тарас Федюк
 - СкорописСергій Жадан
 - Пустеля ока плаче у пісок...Василь Кузан
 - Лиця (новела)Віктор Палинський
 - Золота нива (новела)Віктор Палинський
 - Сорок дев’ять – не Прип’ять...Олег Короташ
 - Скрипіння сталевих чобіт десь серед вишень...Пауль Целан
 - З жерстяними дахами, з теплом невлаштованості...Сергій Жадан
 - Останній прапорПауль Целан
 - Сорочка мертвихПауль Целан
 - Міста при ріках...Сергій Жадан
 - Робочий чатСеліна Тамамуші
 - все що не зробив - тепер вже ні...Тарас Федюк
 - шабля сива світ іржавий...Тарас Федюк
 - зустрінемось в києві мила недивлячись на...Тарас Федюк
 - ВАШ ПЛЯЖ НАШ ПЛЯЖ ВАШОлег Коцарев
 - тато просив зайти...Олег Коцарев
 - біле світло тіла...Олег Коцарев
 - ПОЧИНАЄТЬСЯОлег Коцарев
 - добре аж дивно...Олег Коцарев
 - ОБ’ЄКТ ВОГНИКОлег Коцарев
 - КОЛІР?Олег Коцарев
 - ЖИТНІЙ КИТОлег Коцарев
 - БРАТИ СМІТТЯОлег Коцарев
 - ПОРТРЕТ КАФЕ ЗЗАДУОлег Коцарев
 - ЗАЙДІТЬ ЗАЇЗДІТЬОлег Коцарев
 - Хтось спробує продати це як перемогу...Сергій Жадан
 - Нерозбірливо і нечітко...Сергій Жадан
 - Тріумфальна аркаЮрій Гундарєв
 - ЧуттяЮрій Гундарєв
 - МузаЮрій Гундарєв
 - МовчанняЮрій Гундарєв
 
 небагато, а митарств чимало: дошки, скло, цвяхи... 
     Д і д.  Сказав собі: піду погляну хто. Господар повернувся чи так хто? 
     К р а в ц о в.  А чому серед ночі? 
     Д і д  (засміявся, не розтуляючи вуст). Вдень у лісі боюся... Вдень і заблудитись у ньому можу. А вночі ліс для мене — як своє дворище. Вночі він мені звичайний. 
     К р а в ц о в.  Як ви? 
     Д і д.  Нічого. А ти? 
     К р а в ц о в.  Теж нічого. 
     Д і д  (обійшов, подивився на двері, вікна попробував руками). Добряче зробив. А чого це надумав? 
     К р а в ц о в.  Колись тоді... Аза просила мене, коли господар не повернеться, то щоб добудували. Збиралась тут жити. 
     Д і д.  Довго думав. 
     К р а в ц о в.  Раніше не випадало. 
     Д і д.  З наших кого зустрічав? 
     К р а в ц о в.  Тамару. 
       
      Пауза. 
       
     Д і д.  Вона тебе двічі від смерті врятувала. Прямо-таки врукопашну зі смертю билась за тебе... В цій хаті тоді вона знайшла Азу вже... а ти ще дихав. Сама принесла в загін. Вона в землянку для тебе якоїсь трави м якої наносила. А ліків треба було, так німецьку санітарну машину підірвала... Згоріло все: і машина, і німці, і таблетки. 
       
      Пауза. 
       
     Повз землянку, де ти лежав, ходили навшпиньки, бо Тамара, як тигриця, берегла тебе. Вона ладна була вітер зупинити, аби тобі було тихо. Тепер ви побралися, мабуть. 
     К р а в ц о в.  Ні. 
       
      Пауза. 
       
     Д і д.  І таке буває. А ти ж як? Столяруєш? 
     К р а в ц о в.  Ні, на заводі. 
     Д і д.  Нічого живеш? 
     К р а в ц о в.  Нічого. 
     Д і д.  А я один. Ось бачиш, і літом, і зимою в Мишковій шапці. (Обережно зняв з голови, погладив). Сам. І хата хороша, і пенсія персональна, і шана, а в душі — протяг, холод... І дружина, і Мишко пішли... Пішли і не зачинили дверей у моїй душі — так холод і находить. Думав, час затамує, а воно — ні. 
      
      Якісь звуки музики, наче спогади. 
       
      Довга пауза. 
      
     Ті, що пішли, вимагають, аби ми по совісті жили. По чистій совісті. 
      
      Наче його хто запитує. 
      
      Це так! Совісті немає сірої, рябої, в крапочку. Совість або чиста, або не чиста. 
       
      Пауза. 
       
     Дивись, Кравцов, щоб і ти (по паузі)... по совісті. 
     К р а в ц о в.  Ніч яка темна. 
     Д і д.  Гроза буде — хмара аж на землю лягає. 
       
      Довга пауза. Затемнення. 
       
      Лишилося тільки світлове коло на Дідові, на Кравцеві. З'являються ще світло-голубі кола, а в них — Мишко, Аза, Оленка. Німа сцена. Спалахнула блискавка, вдарив грім, погасив голубі кола. 
      
     К р а в ц о в.  Завтра поїду. 
     Д і д.  А я, мабуть, сюди переберусь, ближче до... Лісником уже пропонували. Погоджусь. 
       
      Довга пауза. 
       
      Знову випливають у світлі Дід і Кравцов. А в голубих колах — Мишко без шапки. Аза, Оленка. І здалеку ледве чутні три залпи. 
       
       
      КАРТИНА ВОСЬМА 
       
      Кабінет Василькова. Обстановка та ж, але впадає в око крісло, на якому сидить директор. Оббите шкірою, просторе: в ньому, здається, і спати можна. 
      Васильков щось пише, коли заходить Кравцов, він на мить відірвався від роботи, жестом запросив сісти. 
      
     В а с и л ь к о в.  (дописав аркуш, переглянув, узяв телефонну трубку). Я в себе. Чекаю Москву. (Поклав трубку, підвівся, подав руку Кравцову). Привіт відпускникам! Засмаг, схуд — це непогано, але чому не добув, приїхав раніше? За заводом скучив? 
     К р а в ц о в.  Скучив. 
     В а с и л ь к о в.  Отак я за останні роки жодної відпустки не добув до кінця. Тягне на завод. Усе здається, ніби там щось трапилось. Повіриш, заходжу на завод, наче в свою хату, — огортає якимсь теплом. 
      
      Пауза 
      
     Що нового? 
     К р а в ц о в.  У мене нічого, а у вас? 
     В а с и л ь к о в.  По-старому. Остання декада — штурмуємо. Нового? (Посміхнувся). Ось крісло поставили мені нове. Люблю зручність. Та й проводжу я в ньому півжиття. До пенсії п'ятнадцять років, якраз його й вистачить. Шкіра добряча, не протреться. (Спохватився). Кравцов, чому ти так пізно зайшов? (Глянув на годинника). Зараз же дванадцята ночі. Міг би і завтра. 
     К р а в ц о в.  Справи... 
     В а с и л ь к о в.  По очах бачу — ініціативу приніс. Викладай! Економія буде? План буде? Основні показники ініціативи? 
     К р а в ц о в.  Важко сказати. " 
     В а с и л ь к о в.  Про що ж говорити, коли не продумав? 
     К р а в ц о в.  Продумав. 
     В а с и л ь к о в.  Слухаю. Люблю нові думки. Чаю хочеш? 
     К р а в ц о в.  Дякую. 
     В а с и л ь к о в.  Людина може придумати таке, що потім слухаєш і дивуєшся. (Відкинувся на спинку крісла). Цікаво, що ти за відпустку надумав? 
     К р а в ц о в.  Ви, товаришу Васильков... 
     В а с и л ь к о в.  (жест). Знаєш, Кравцов, я не так уже й набагато старший за тебе, а на вигляд, пробач, ніби ровесник. Давай на “ти”, зручніше. 
     К р а в ц о в. 
Останні події
- 04.11.2025|10:54Слова загублені й віднайдені: розмова про фемінізм в житті й літературі
 - 03.11.2025|18:29Оголошено довгий список номінантів на Премію імені Юрія Шевельова 2025: 13 видань змагаються за звання найкращої книжки есеїстики
 - 03.11.2025|10:42"Старий Лев" запрошує на майстер-клас з наукових експериментів за книгою "Енергія. Наука довкола нас"
 - 03.11.2025|10:28Юлія Чернінька презентує «Бестселер у борг» в Івано-Франківську
 - 02.11.2025|09:55У Львові вийшов 7-й том Антології патріотичної поезії «ВИБУХОВІ СЛОВА»
 - 30.10.2025|12:41Юний феномен: 12-річний Ілля Отрошенко із Сум став наймолодшим автором трилогії в Україні
 - 30.10.2025|12:32Фантастичні результати «єКниги»: 359 тисяч проданих книг та 200 тисяч молодих читачів за три квартали 2025 року
 - 30.10.2025|12:18Новий кліп Павла Табакова «Вона не знає молитви» — вражаюча історія кохання, натхненна поезією Мар´яни Савки
 - 30.10.2025|12:15«Енергія. Наука довкола нас»: Старий Лев запрошує юних читачів на наукові експерименти
 - 29.10.2025|18:12В Ужгороді започаткували щорічні зустрічі із лауреатами міської премії імені Петра Скунця