Електронна бібліотека/Драматичні твори
- Лілі МарленСергій Жадан
 - так вже сталось. ти не вийшов...Тарас Федюк
 - СкорописСергій Жадан
 - Пустеля ока плаче у пісок...Василь Кузан
 - Лиця (новела)Віктор Палинський
 - Золота нива (новела)Віктор Палинський
 - Сорок дев’ять – не Прип’ять...Олег Короташ
 - Скрипіння сталевих чобіт десь серед вишень...Пауль Целан
 - З жерстяними дахами, з теплом невлаштованості...Сергій Жадан
 - Останній прапорПауль Целан
 - Сорочка мертвихПауль Целан
 - Міста при ріках...Сергій Жадан
 - Робочий чатСеліна Тамамуші
 - все що не зробив - тепер вже ні...Тарас Федюк
 - шабля сива світ іржавий...Тарас Федюк
 - зустрінемось в києві мила недивлячись на...Тарас Федюк
 - ВАШ ПЛЯЖ НАШ ПЛЯЖ ВАШОлег Коцарев
 - тато просив зайти...Олег Коцарев
 - біле світло тіла...Олег Коцарев
 - ПОЧИНАЄТЬСЯОлег Коцарев
 - добре аж дивно...Олег Коцарев
 - ОБ’ЄКТ ВОГНИКОлег Коцарев
 - КОЛІР?Олег Коцарев
 - ЖИТНІЙ КИТОлег Коцарев
 - БРАТИ СМІТТЯОлег Коцарев
 - ПОРТРЕТ КАФЕ ЗЗАДУОлег Коцарев
 - ЗАЙДІТЬ ЗАЇЗДІТЬОлег Коцарев
 - Хтось спробує продати це як перемогу...Сергій Жадан
 - Нерозбірливо і нечітко...Сергій Жадан
 - Тріумфальна аркаЮрій Гундарєв
 - ЧуттяЮрій Гундарєв
 - МузаЮрій Гундарєв
 - МовчанняЮрій Гундарєв
 
 підкинеш, що й ти була на фронті. 
     Т а м а р а.  Я серйозно. 
     К о н о п л і ц ь к и й.  А хто ж серед ночі жартує? 
     К р а в ц о в.  (жест у бік Конопліцького). Мій товариш, однокурсник. 
     К о н о п л і ц ь к и й.  (з поклоном). Друг і соратник Кравцова — Петро Конопліцький. Міністр. Без портфеля поки що... 
     Т а м а р а.  (подає руку). Тамара. 
     К о н о п л і ц ь к и й.  “Прекрасна, как ангел небесный, как демон, коварна и зла”. 
     К р а в ц о в.  Ми через пару годин вже закінчимо роботу. 
     Т а м а р а.  Може, поїсте? Я з дому взяла дещо — ковбаса домашня і хліб... 
     К о н о п л і ц ь к и й.  Ні! Ні! Коли я працюю — їсти не хочеться. Примушували б — і шматочка не взяв... Поговоріть, а я піду. Відпочивати для мене теж шкідливо. (Виходить). 
      
      Кравцов і Тамара стоять у напруженій мовчанці. Розмова між ними або навіть кілька слів, якими вони можуть обмінятись, і визначать їхні стосунки зараз, а може, і на все життя. 
       
      Пауза. 
      
     Т а м а р а.  Могла б і ближче від дому влаштуватися, а я... (Не підібрала слів). Ти тут, і я теж сюди... 
     К р а в ц о в.  З роботою і в інститут влаштуватися, думаю, можна. 
       
      Пауза. 
       
     Т а м а р а.  А не думав, що аж сюди приїду? 
     К р а в ц о в.  (теж наче хотів знайти інші слова, але не зміг). Ні. 
      
      Заходить Конопліцький. 
      
     К о н о п л і ц ь к и й.  (до Тамари). Оце розсудив: не можна вам іти самій — ковбаса бандитів приманить. Вона ж пахне на три кілометри, і пограбують. 
     Т а м а р а.  (посміхнулася). Не віддам, для вас прибережу. Чекатиму на вокзалі. (Виходить). 
     К о н о п л і ц ь к и й.  Гарненьке, ніжненьке дівча. Влаштуємо її на роботу. Що вона вміє? 
     К р а в ц о в.  Стріляє без промаху. 
     К о н о п л і ц ь к и й.  (здивовано). Що?! 
     К р а в ц о в.  Розвідницею була в нашому загоні. 
     К о н о п л і ц ь к и й.  В неї в очах є щось від зарядженого револьвера. 
     К р а в ц о в.  Безстрашна. 
     К о н о п л і ц ь к и й.  Ти закоханий в неї? Ні? То я почну облогу, а потім штурм цієї фортеці. Що за лихо? Глянув — сподобалася! Глянув—втоми як не було! Глянув — їсти перехотілося! З такою можна одружитися. Помітив, яка вона горда? А в загоні в неї не було об'єкта, як би сказати, спостереження? 
     К р а в ц о в.  Не було. 
     К о н о п л і ц ь к и й.  Кравцов, цей нічний метелик залетів мені в душу. Я відчиню віконечко і скажу йому: лети звідси. Конопліцький — людина, яка не любить кайданів, навіть золотих. 
       
       
      КАРТИНА ЧЕТВЕРТА 
       
      Лавочка десь у саду. На лавочці сидить Кравцов, біля нього розкладені книжки, конспекти. Він читає, занотовує. 
      
     К р а в ц о в.  (видно, давно вже працює. Встав, зробив кілька фізичних вправ, як людина, що засиділась. Говорить, наче вмовляє себе). А чого, власне, я тут, наче мене хто прив'язав? Біжи, Кравцов. Куди? В кіно. Не хочу. Просто пройдись... Як це — просто пройтись? А так, по вулиці. Теж не хочу. Ну, тоді сиди, гризи граніт науки... Ну й що, буду гризти. (Сідає, продовжує працювати). 
      
      Заходить Конопліцький, зодягнений, як на свято. Все на ньому випрасуване, хоч, видно, ношене-переношене, та ще й з чужого плеча. 
      
     К о н о п л і ц ь к и й.  Кравцов, ти маєш нагоду лицезріти найелегантнішого мужчину. (Поволі повертається на всі боки). Ну?! Заціпило... Це все Тамара. Якось вона сказала, що хоче бачити мене в цивільному. Я намотав собі на вус і оце... Галстук — з четвертої кімнати, сорочка — з восьмої, піджак — з двадцятої, штани — з першої, черевики — з дев'ятнадцятої. Всі кімнати гуртожитку перетрусив. (Жест). Красень! 
     К р а в ц о в.  Нічого! 
     К о н о п л і ц ь к и й.  Але після військової форми, здається, ніби голий, і потім все ледве тримається. Боюся крок широкий зробити, боюся рукою махнути, але раз Тамара хоче, я можу для неї і кольчугу вдягти. 
     К р а в ц о в.  Куди зібрався? 
     К о н о п л і ц ь к и й.  Хіба я знаю? Тамара знає: куди мені йти; що я буду робити; чи треба мені дихати, чи не треба; як Тамара скаже — так і роблю. Рік минув з того часу, як на товарній станції я її побачив. Рік, а вже немає Конопліцького — є раб! Ох і Тамарочка! 
     К р а в ц о в.  Чого в тебе одна щока червоніша? 
     К о н о п л і ц ь к и й.  Це теж її робота. Вона виховує в мені високі моральні якості... Взагалі нема в світі нічого прекраснішого, ніж жінки, і загадковішого немає. Як швидко вони переходять від гніву до ласки. 
      
      Заходить Тамара, вдягнена в гарненьку сукню, проста, але до лиця, зачіска. 
      
     Т а м а р а.  Ходімо, запізнюємося. Конопліцький. Встигнемо. Кравцов. Куди? 
     К о н о п л і ц ь к и й.  В кіно. 
     К р а в ц о в.  А чого Тамара не вітається? 
     Т а м а р а.  Ми ж ранком віталися. Забув? 
     К р а в ц о в.  Пам'ять щось підводить. 
     Т а м а р а.  Вона в тебе й була слабенька. 
     К о н о п л і ц ь к и
Останні події
- 04.11.2025|10:54Слова загублені й віднайдені: розмова про фемінізм в житті й літературі
 - 03.11.2025|18:29Оголошено довгий список номінантів на Премію імені Юрія Шевельова 2025: 13 видань змагаються за звання найкращої книжки есеїстики
 - 03.11.2025|10:42"Старий Лев" запрошує на майстер-клас з наукових експериментів за книгою "Енергія. Наука довкола нас"
 - 03.11.2025|10:28Юлія Чернінька презентує «Бестселер у борг» в Івано-Франківську
 - 02.11.2025|09:55У Львові вийшов 7-й том Антології патріотичної поезії «ВИБУХОВІ СЛОВА»
 - 30.10.2025|12:41Юний феномен: 12-річний Ілля Отрошенко із Сум став наймолодшим автором трилогії в Україні
 - 30.10.2025|12:32Фантастичні результати «єКниги»: 359 тисяч проданих книг та 200 тисяч молодих читачів за три квартали 2025 року
 - 30.10.2025|12:18Новий кліп Павла Табакова «Вона не знає молитви» — вражаюча історія кохання, натхненна поезією Мар´яни Савки
 - 30.10.2025|12:15«Енергія. Наука довкола нас»: Старий Лев запрошує юних читачів на наукові експерименти
 - 29.10.2025|18:12В Ужгороді започаткували щорічні зустрічі із лауреатами міської премії імені Петра Скунця