Re: цензії

26.01.2022|Юлія Баір
Міжгалактична поетична мандрівка
24.01.2022|Ігор Зіньчук
Оберіг пам`яті у слові
21.01.2022|Сергій Ковалевський
Руді Мартін і його детектив Маттеус
21.01.2022|Надія Гаврилюк
Пташиним криком полечу
20.01.2022|Роксолана Жаркова, літературознавиця
Голосами з далеких доріг: французький роман про Україну
18.01.2022|Ніна Головченко
Пам‘яті Вікторії Рутковської
13.01.2022|Ігор Зіньчук
Життя заради України
08.01.2022|Ігор Фарина, письменник, м. Шумськ на Тернопіллі
Пірнання в мореокеання дум
07.01.2022|Захарі Іванов, голова Асоціації письменників Південносхідної Європи та Асоціації софійських письменників (Софія, Болгарія)
Маг напівтонів
Все, що було і чого не було, або Сповідь ґедоніста
Головна\Події\Культура

Події

Українські ілюстратори. Мар’яна Качмар (Фляк)

Продовжуємо огляд сучасних українських ілюстраторів, який, у вигляді міні-абетки, склала Оксана Кришталева.

Книжки із розкішними барвистими ілюстраціями супроводжують мене з дитинства. Не віддаю їх нікому. Буває, натраплю вдома на якусь книжку, яку читала ще малою, і виникає так багато спогадів, пов’язаних і з книжкою, і з текстами, і з власним фантазуванням, і з мандрівками центром Львова, який тоді був мені більше казковим, аніж реальним містом… адже я тут народилась і перших 13 років свого життя прожила у центрі.

Книжки із розкішними барвистими ілюстраціями супроводжують мене з дитинства. Не віддаю їх нікому. Буває, натраплю вдома на якусь книжку, яку читала ще малою, і виникає так багато спогадів, пов’язаних і з книжкою, і з текстами, і з власним фантазуванням, і з мандрівками центром Львова, який тоді був мені більше казковим, аніж реальним містом… адже я тут народилась і перших 13 років свого життя прожила у центрі.

Хтозна – можливо, саме завдяки цим книжкам я і сама тепер пишу та неприховано захоплююсь чудовими ілюстраціями. А хто їх створив? Соромно – донедавна не змогла б назвати і п’яти сучасних українських ілюстраторів. А їх же так багато, талановитих, працьовитих і неповторних. Про них не так часто пишуть і ще більше не говорять. А вони ж працюють, живуть і творять поруч із нами.

І от – аби хоч якось дослідити цю тему, я вирушила на їхні пошуки – пішки і возом, інтернетом і стежками, які протоптали друзі. Тих, кого знайшла особисто, розпитала про життя і творчість, із багатьма заприятелювала, а про інших знайшла інформацію у світовій павутині.

Знаю, що десь зовсім поруч є інші талановиті ілюстратори, але поки що я з ними не знайома. Та прийде час, і вони також стануть моїми приятелями. Якщо не реальними, то бодай віртуальними. І я вам про них розкажу.

Оксана Кришталева, керівник літературно-журналістської студії «На горищі».

Мар’яна Качмар (Фляк) – сучасна українська ілюстратора, родом зі Львова.

–  Якими були Ваші перші ілюстрації? Хто їх замовив? Як їх сприйняли?

– Перші ілюстрації були до якоїсь дешевої газетки – типу сканворди – там була казка. Як нині пам’ятаю – чорно-білий малюнок про трьох братів. Потім малювала кольорову обкладинку до газети «Моя бабуся»J, заплатили мені тоді за неї 15 грн. – десь так – це було перше, якщо не помиляюсь і мені не зраджує пам’ять. А потім був журнал «Зернятко» та ілюстрація до розповіді про святу Тетяну.

– Які ілюстрації у Вас переважають – до дитячих чи дорослих текстів і чому? Які тексти цікавіше і приємніше ілюструвати чи це не має значення?

– Переважають ілюстрації до дитячих текстів. Мабуть, залежить не настільки від того, що приємніше (хоча може воно співпадає), як те, що було на початок творчості затребуваніше і в що ринувся з головою, знаючи, що воно комусь потрібне...

– Які тексти Ви б відмовились ілюструвати і з яких причин?

– Відмовилась би ілюструвати тексти, які пропагують розбіжну з моєю мораль. Антихристиянські, це найперше.

– Про оригінали і копії – чи повинні оригінали ілюстрацій залишатись у художника, навіть якщо вони виконані для конкретного замовника і конкретних текстів? І чому?

– Не можу сказати однозначно. Тут головне «ціна» питанняJ. Хоча як художник, волію сказати – так, повинні! Щоб бути впевненим, що їх не використають без твого дозволу.

– Чи легко (почесно, корисно і приємно) бути успішним ілюстратором в Україні? Як саме?

– Який показник успішності? Я особисто не знаю! Якщо ти ілюструєш одну книжку в рік – ти успішний чи ні? Мені здається, що все дуже відносно. Думаю для кожного художника приємно бути потрібним саме в своїй країні. А «почесність», «корисність» - речі минущі. Вважаю успішний вже той ілюстратор, який справжній, працьовитий і відданий своїй справі. І цієї успішності не відбере від нього ніхто, бо це не нагорода, а сама суть його єства.

 



Додаткові матеріали

14.05.2014|07:42|Події
Українські ілюстратори. Лариса Чайка
10.05.2014|12:14|Події
Українські ілюстратори. Валерія Соколова
06.05.2014|07:47|Події
Українські ілюстратори. Марися Рудська
29.04.2014|08:05|Події
Українські ілюстратори. Даша Ракова
23.04.2014|08:02|Події
Українські ілюстратори. Юлія Поліщук
17.04.2014|09:35|Події
Українські ілюстратори. Олег Петренко-Заневський
11.04.2014|12:59|Події
Українські ілюстратори. Максим Паленко
04.04.2014|08:48|Події
Українські ілюстратори. Олеся Магеровська
27.03.2014|09:18|Події
Українські ілюстратори. Софія Караффа-Корбут
25.03.2014|08:34|Події
Українські ілюстратори. Вікторія Ковальчук
22.03.2014|11:15|Події
Українські ілюстратори. Оксана Ігнащенко
20.03.2014|07:48|Події
Українські ілюстратори. Владислав Єрко
18.03.2014|08:01|Події
Українські ілюстратори. Катя Дудник
30.03.2014|10:47|Події
Українські ілюстратори. Іван Крислач
02.04.2014|08:52|Події
Українські ілюстратори. Кость Лавро
13.03.2014|08:33|Події
Українські ілюстратори. Арсен Джанікян
07.03.2014|07:41|Події
Українські ілюстратори. Наталія Дерев’янко
коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus


Партнери