Re: цензії

24.09.2025|Микола Дмитренко, письменник, доктор філології, професор
Прихисток душі
24.09.2025|Михайло Жайворон
Патріотизм у розстрільному списку
14.09.2025|Тетяна Колядинська, м. Дніпро
За якими правилами “грали” радянські засоби масової інформації
03.09.2025|Ольга Шаф, м. Дніпро
«Був на рідній землі…»
02.09.2025|Віктор Вербич
Книга долі Федора Литвинюка: ціна вибору
01.09.2025|Василь Пазинич, поет, фізик-математик, член НСПУ, м. Суми
Одухотворений мегавулкан мезозойської ери
25.08.2025|Ярослав Поліщук
Шалений вертеп
25.08.2025|Ігор Зіньчук
Правди мало не буває
18.08.2025|Володимир Гладишев
«НЕМОВ СТОЛІТЬ НЕБАЧЕНИХ ВЕСНА – ПЕРЕД ОЧИМА СХОДИТЬ УКРАЇНА»
12.08.2025|Тетяна Торак, м. Івано-Франківськ
Полтавська хоку-центричність
Головна\Події\Культура

Події

14.05.2012|07:20|Буквоїд

«Культурний вантаж» у Національному художньому музеї України

18 травня о 18.00 у Національному художньому музеї України (вул. М.Грушевського, 6) відкривається міжнародний проект «Культурний вантаж», впродовж якого у залах музею будуть представлені твори сучасного мистецтва з провідних мистецьких інституцій Варшави.

Твори з колекції Національної галереї мистецтв «Захента» та Центру сучасного мистецтва «Замок Уяздовський» розміщено у двох виставкових і шести залах постійної експозиції музею. Аскетичні за візуальним вирішенням, але багато в чому провокативні за інтелектуальним наповненням роботи Анджея Длужнєвського, Романа Опалки, Влодзімежа Боровськи, Зофії Кулик, Леона Тарасавича та інших авторів, поміщені у залах поряд із давньоруськими і бароковими іконами, історичним портретом, елегійними сюжетами і ліричними краєвидами ХІХ ст., правитимуть за nota bene до стислого викладу історії мистецтва, яким є музейна експозиція. Це парадоксальне, на перший погляд, поєднання розраховано на ефект контрапункту, який дозволить зазвучати несподіваними конотаціями спільний для українців і поляків пласт мистецької спадщини і культурного досвіду.

 

Вибір польської сторони як партнера далеко не випадковий, мистецтво наших країн досить тісно пов´язане між собою географією, історією, численними біографіями і обставинами.

Фрески Київської традиції у капелі Святої Трійці Люблінського замку, «короновані ікони» в православних церквах, сарматський портрет часів Речі Посполитої це лише декілька із багатьох проявів спільного пласту культурної спадщини, на якому вже на початку ХХ ст. розвинулося розмаїття яскравих творчих індивідуальностей, національних шкіл, оригінальних мистецьких течій. При чому в Україні сильніше відчувався поліфонічний струмінь бароко, який вирував і у вимушеному соцреалізмові і емансипованому й аполітичному трансавангарді. У Польщі в середині ХХ ст. сформувався інтелектуально рафінований концептуалізм, який попри свою радикальність зберігає зв’язок з концептами стародавнього мистецтва. Отже, польську концептуалістичну присутність в просторі Національного художнього музею України, можна розглядати як своєрідне Alter Ego українського мистецтва.

 Куратор: Микола Скиба



коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus


Партнери