Re: цензії
- 20.01.2025|Олександра СалійПароль: Маньо
- 16.01.2025|Ігор ЧорнийБориславу не до сміху
- 09.01.2025|Богдан СмолякПодвижництво, задокументоване серцем
- 07.01.2025|Тетяна Качак, м. Івано-ФранківськВолодимир Полєк – жива енциклопедія
- 03.01.2025|Віктор ВербичОбітниця Олександра Ковча: «Любити, вірити, чекати»
- 02.01.2025|Галина Максимів, письменницяПро вибір ким бути: ножицями чи папером
- 31.12.2024|Михайло ЖайворонМіж рядками незвіданих тиш
- 31.12.2024|Галина Максимів, письменницяПодорож, яка змінила світ на краще
- 30.12.2024|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськFemina est…
- 30.12.2024|Віктор ВербичКоли любов триваліша за життя
Видавничі новинки
- Ігор Павлюк. «Торф»Книги | Буквоїд
- Вийшла антологія української художньої прози «Наша Перша світова»Книги | Іванка Когутич
- Олександр Ковч. "Нотатки на полях"Поезія | Буквоїд
- У видавництві Vivat вийшов комікс про Степана БандеруКниги | Буквоїд
- Корупція та реформи. Уроки економічної історії АмерикиКниги | Буквоїд
- У "НІКА-Центр" виходять книги Ісама Расіма "Африканський танець" та Карама Сабера "Святиня"Проза | Буквоїд
- Ігор Павлюк. "Бут. Історія України у драматичних поемах"Поезія | Буквоїд
- У Чернівцях видали новий роман Галини ПетросанякПроза | Буквоїд
- Станіслав Ігнацій Віткевич. «Ненаситність»Проза | Буквоїд
- Чеслав Маркевич. «Тропи»Поезія | Буквоїд
Літературний дайджест
«Цинамон» у Львові: 25-річчю Бу-Ба-Бу присвячується
«17 квітня літературне угруповання Бу-Ба-Бу святкує свій двадцятип’ятирічний ювілей. Концерт присвячений цій визначній даті. У залі присутній Олександр Ірванець і відсутній Віктор Неборак», – прокоментував подію Юрій Андрухович.
Пунктуальні львів’яни у зазначений час зібралася у Палаці Хоткевича, однак змоги потрапити до зали якийсь час не було. Народ розважав себе у різний спосіб. Частина юрмилася коло імпровізованої ятки із книжковим товаром, ті ж, котрі завчасно не подбали про купівлю квитка, обступили щільним кільцем двох продавчинь у надії відхопити кращі місця, решта сновигала коридорами Палацу чи підпирала стіни знадвору. За 20 хвилин двері зали прочинилися і натовп посунув усередину. На вході їх зустрічав усміхнений парубок у вишиваній сорочці.
Цинамонову презентацію відкрила сюїта під назвою «Індія». Інтелігентна львівська публіка була дещо стриманою у своїх емоціях, тому Андрухович про всяк випадок перепитав: «Вам сподобалось?». Люди заплескали у долоні і лише після цього концерт продовжився.
До слова, на вітання з публікою Юркові також знадобилося дві спроби. Будова концертної програми була доволі незвичною – композиції виконувалися парно, по дві за раз. У нечисленних паузах автор текстів ділився з присутніми історіями із життя диваків, образи яких були запозичені ним для віршів «Старий Олійник», «Доктор Дутка» і «Пані Капітанова». Слідом прозвучали чотири кримінальних сонети із однойменного циклу. Сонет під назвою «Мафія» був виконаний польською мовою – за аналогією із цинамоновим туром містами Польщі, коли «Танго «Біла троянда» там виконувалася українською. Пристрасне «Танго» львів’яни зустріли бурхливими оплесками і під задоволені вигуки із залу. Його Андрухович присвятив пам’яті видатного коломийського композитора Анатолія Кос-Анатольського.
Окремо варто відзначити гру польського гурту Карбідо. Музиканти звучали бездоганно і, незважаючи на недосипання, активно били по струнах, гримали в барабани, сурмили у саксофон і віртуозно перебирали пальцями по клавішах. У складі гурту відбулися зміни. На місце попередника, Павела Чепулковського, прийшов перкусіоніст із Швейцарії Петер Конрадин Цумтор. Ігор з Мареком, окрім як виконувати гітарні партії, також вправлялися у вокалі. І маю визнати – на трьох з Андруховичем у них це добре виходило.
Виступ супроводжували відео від івано-франківської VJ-групи «КУБ». Чудернацький відеоряд викликав радше містичні асоціації («…як і мої тексти», – додасть опісля у приватній розмові Андрухович). Відчуття, ніби під час перегляду якогось фільму жахів, на кшталт американського «Дзвінка», коли є чергування картинок на екрані, ось-ось задзвонить телефон і голос у слухавці сповістить про щось лихе і невідворотне.
На завершення Андрухович з Карбідо зіграли на біс ще дві композиції із «Самогону» – «Козак Ямайка» та «Зеленая ліщинонька».
Зал плескав стоячи.
«У Львові публіка любить поаплодувати стоячи» (Ю. Андрухович, «Таємниця»)
Тетяна Марчак
Коментарі
Останні події
- 22.01.2025|11:18Англійське чаювання з Генрі Маршем: говоримо, мотивуємо, донатимо
- 22.01.2025|11:16«Інше життя» від Христини Козловської вже в книгарнях-кав’ярнях та на сайті
- 22.01.2025|09:24«Основи» перевидають фотокнигу balcony chic Олександра Бурлаки, доповнену фотографіями з 2022–2024 років
- 20.01.2025|10:41Розпочинається прийом творів на VІI Всеукраїнський конкурс малої прози імені Івана Чендея
- 17.01.2025|11:04Топ БараБуки: короткий список найкращих дитячих і підліткових видань 2024 року
- 15.01.2025|10:48FRANKOPRIZE 2025: Комітет розпочав прийом заявок
- 12.01.2025|20:21Філософські есе Олега Кришталя крізь призму відгуків
- 12.01.2025|08:23«Книжка року’2024». Парад переможців: Короткі списки номінації «Красне письменство»
- 11.01.2025|21:35«Де моє хутро»: історія про силу прийняття вперше презентували у Львові
- 11.01.2025|09:00«Книжка року’2024». Парад переможців: Короткі списки номінації «Софія»