Re: цензії
- 21.11.2025|Тарас Кремінь, кандидат філологічних наукСвітлотіні свободи
- 18.11.2025|Ігор ЧорнийУ мерехтінні зірки Алатир
- 17.11.2025|Ігор ЗіньчукТемні закутки минулого
- 16.11.2025|Ігор ПавлюкЛірика поліської мавки
- 08.11.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськСвітлойменність
- 05.11.2025|Віктор ВербичКоли життя і як пейзаж, і як смерть
- 04.11.2025|Дана ПінчевськаГаличани та духи мертвих: історія одного порозуміння
- 04.11.2025|Надія Гаврилюк“Перетворює затамування на захват”: поезія Богуслава Поляка
- 03.11.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськІспит на справжність
- 02.11.2025|Богдан СмолякЗахисник Істин
Видавничі новинки
- Олександр Скрипник. «НКВД/КГБ проти української еміграції. Розсекречені архіви»Історія/Культура | Буквоїд
- Анатолій Амелін, Сергій Гайдайчук, Євгеній Астахов. «Візія України 2035»Книги | Буквоїд
- Дебра Сільверман. «Я не вірю в астрологію. Зоряна мудрість, яка змінює життя»Книги | Буквоїд
- Наомі Вільямс. «Пацієнтка Х, або Жінка з палати №9»Проза | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Мова речей»Проза | Буквоїд
- Наталія Терамае. «Іммігрантка»Проза | Буквоїд
- Надія Гуменюк. "Як черепаха в чаплі чаювала"Дитяча книга | Буквоїд
- «У сяйві золотого півмісяця»: перше в Україні дослідження тюркеріКниги | Буквоїд
- «Основи» видадуть нову велику фотокнигу Євгена Нікіфорова про українські мозаїки радянського періодуФотоальбоми | Буквоїд
- Алла Рогашко. "Містеріум"Проза | Буквоїд
Літературний дайджест
Ніна Кур’ята: «Поезія – моя альтернативна реальність»
Поетка, журналістка, головна редакторка «ВВС Україна» Ніна Кур’ята презентувала свою нову збірку віршів у Львові, у Книгарні «Є».
«Я буду дивитися, як ти пишеш» – особиста, глибинна і настроєва поезія, ілюстрації до якої створила київська художниця Ілона Сільваші. Допомагала авторці публічно переосмислювати вірші і ділитися ними поетеса Галина Крук.
«Вірші я писала скільки себе пам’ятаю, – розповідає Ніна Кур’ята. – Моя бабуся записувала їх за мною, вважала це невід’ємною частиною мене. Носила у районну газету, їх публікували – у 6 років я навіть мала перший гонорар. Для мене поезія завжди була альтернативним світом. Це можливість створити якесь своє середовище, і таким, яким я хочу його сприймати. Особливо, коли втомилася від усього, що бачу навкола. До слова, найкраще мені пишеться, коли я в дорозі. У потягу чи в літаку. Коли сів телефон і ніхто не турбує з робочими питаннями – можуть прилетіти творчі думки й образи. Це моя альтернативна реальність і своєрідна медитація».
Ніна Кур’ята за фахом – біолог, і навіть колись викладала біологію в школі. Тож, мабуть, не дивно, що у її віршах дуже багато «біологічного» погляду. «Ніна Кур’ята іншими очима дивиться на природу, на те, як все розгортається, – зауважує Галина Крук. – Скажімо, у книзі "Я буду дивитися, як ти пишеш" є образи насіння чи стебел. Образи того, що росте. Також кров і лімфа – рідини, які пов’язані із людською життєдіяльністю. У повсякденному житті ми сприймаємо людину, вписану у соціум і в якісь суспільні рамки. А у віршах Ніни Кур’яти людина – наодинці з природою і з процесами, що відбуваються у Всесвіті».
За словами авторки, найкомфортніший формат спілкування для неї – «людина-людина». «Та коли прочитаєте мої вірші, побачите, що там багато діалогів "людина-природа". Тут навіть заєць на обкладинці (сміється). І багато дерев, птахів, риб, рослин», – каже поетеса.
Ніну Кур’яту часто запитують про поєднання її редакторського досвіду та ролі керівника із ліричним образом, який проглядається у віршах. До того ж, людину, яка щодня перебуває у потоці новин та подій, складно «змусити» творити щось поміж цим. «З мене уже жартували, що книгу я назвала, звертаючись до своїх підлеглих – "Я буду дивитися, як ти пишеш" (сміється), – каже авторка. – Один із гостей попередніх презентацій написав мені повідомлення, мовляв, думав, що я – "залізна леді", а я, виявляється, лірик. У віршах я така, яка є. На роботі виконую соціальні ролі – у мене є контракт, є посадові обов’язки і структурованість. Коли я зайнята словами і текстами під час робочого процесу, то вже на поезію мене не вистачає. Парадокс – що ближче робота наближена до слів, то менше можливості до писання, власне, поезії. У голові вже немає місця для якихось образів. А коли міняється картинка і я впадаю в трохи "трансовий" стан – тоді і приходять вірші».
Коментарі
Останні події
- 17.11.2025|15:32«Основи» готують до друку «Бард і його світ: як Шекспір став Шекспіром» Стівена Ґрінблатта
- 17.11.2025|10:29Для тих, хто живе словом
- 17.11.2025|10:25У «Видавництві 21» вийшла друком збірка пʼєс сучасного класика Володимира Діброви
- 16.11.2025|10:55У Києві провели акцію «Порожні стільці» на підтримку незаконно ув’язнених, полонених та зниклих безвісти журналістів та митців
- 13.11.2025|11:20Фініш! Макс Кідрук завершив роботу над романом «Колапс»
- 08.11.2025|16:51«Поети творять націю»: У Львові стартував II Міжнародний фестиваль «Земля Поетів»
- 05.11.2025|18:42«Столик з видом на Кремль»: до Луцька завітає один із найвідоміших журналістів сучасної Польщі
- 04.11.2025|10:54Слова загублені й віднайдені: розмова про фемінізм в житті й літературі
- 03.11.2025|18:29Оголошено довгий список номінантів на Премію імені Юрія Шевельова 2025: 13 видань змагаються за звання найкращої книжки есеїстики
- 03.11.2025|10:42"Старий Лев" запрошує на майстер-клас з наукових експериментів за книгою "Енергія. Наука довкола нас"
