
Re: цензії
- 14.09.2025|Тетяна Колядинська, м. ДніпроЗа якими правилами “грали” радянські засоби масової інформації
- 03.09.2025|Ольга Шаф, м. Дніпро«Був на рідній землі…»
- 02.09.2025|Віктор ВербичКнига долі Федора Литвинюка: ціна вибору
- 01.09.2025|Василь Пазинич, поет, фізик-математик, член НСПУ, м. СумиОдухотворений мегавулкан мезозойської ери
- 25.08.2025|Ярослав ПоліщукШалений вертеп
- 25.08.2025|Ігор ЗіньчукПравди мало не буває
- 18.08.2025|Володимир Гладишев«НЕМОВ СТОЛІТЬ НЕБАЧЕНИХ ВЕСНА – ПЕРЕД ОЧИМА СХОДИТЬ УКРАЇНА»
- 12.08.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськПолтавська хоку-центричність
- 07.08.2025|Ігор ЧорнийРоки минають за роками…
- 06.08.2025|Ярослав ПоліщукСнити про щастя
Видавничі новинки
- Христина Лукащук. «Мова речей»Проза | Буквоїд
- Наталія Терамае. «Іммігрантка»Проза | Буквоїд
- Надія Гуменюк. "Як черепаха в чаплі чаювала"Дитяча книга | Буквоїд
- «У сяйві золотого півмісяця»: перше в Україні дослідження тюркеріКниги | Буквоїд
- «Основи» видадуть нову велику фотокнигу Євгена Нікіфорова про українські мозаїки радянського періодуФотоальбоми | Буквоїд
- Алла Рогашко. "Містеріум"Проза | Буквоїд
- Сергій Фурса. «Протистояння»Проза | Буквоїд
- Мар’яна Копачинська. «Княгиня Пітьми»Книги | Буквоїд
- "Моя погана дівчинка - це моя частина"Книги | Володимир Гладишев, професор, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
- Джон Ґвінн. "Лють Богів"Проза | Буквоїд
Літературний дайджест
Судний день Пауло Коельйо
У Києві презентували нову книжку бразильського письменника «Рукопис, знайдений в Аккрі».
Днями книгарня «Є» перетворилася на судову установу, де «розглядали справу» феномена Коельйо. У такій формі видавництво «КСД» презентувало нову книжку всесвітньо відомого бразильця «Рукопис, знайдений в Аккрі». Українське видання стартовим накладом 10 тис. примірників вийшло раніше, ніж російськомовний переклад.
«Ми видавали й перевидавали збірку його есеїв «Подобно реке», що, за рейтингами видавництва, є найбільш продаваною книжкою минулого року. Її наклад сягнув приблизно ста тисяч примірників», — зазначає головний редактор «КСД» Світлана Скляр. Загальний же наклад його творів у свiтi становить понад 140 млн. примірників. Навіть той, хто не читав Коельйо, однозначно про нього чув. Захмарна популярність, здавалося б, не надзвичайних творів цього письменника дозволяє досліджувати його «феномен» і випускати книжки на кшталт «Анатомія успіху». Київська презентація відбувалася у вигляді дискурсу, щоб надати читачам вибір: схвалити чи засудити творчість бразильця. Присутні зайшлися сміхом від оригінального представлення учасників «судового процесу»: Пауло (Лариса Денисенко — адвокат), Коельо (Сергій Жадан — прокурор) і «схожий на нього чоловік» (Віктор Шовкун, перекладач книжки — свідок). Сергій Жадан, якому гірко, «що, на жаль, успіх є» у бразильця, як і годиться чоловікові, оцінював форму романів пана Пауло, а Лариса Денисенко по–жіночому заглянула їм у «душу».
Віктор Шовкун:
— Коельйо любить бути ні на кого не схожим, шукати свої форми. Він часто фантазує, уявляє себе жінкою. Тема роману дуже цікава: життя у Єрусалимі, яке буквально знищили хрестоносці.
— «Рукопис» не має жанрового визначення. За великим рахунком, це проповідь. Підстави для сюжету є, але його тут немає. І дуже шкода. У виданні анонсується надзвичайно цікава сторінка історії: період, коли хрестоносці захоплюють Єрусалим. Однак у Коельйо все зводиться до того, що останньої ночі перед вирішальною атакою у Єрусалимі громадяни слухають проповіді грека Копти. Увесь «Рукопис» складається з його відповідей на запитання. Гадаю, це, швидше, афоризми житейської мудрості, написані для журналу Cosmopolitan. Коельйо грішить щодо історичності: є моменти, коли розумієш, що він має на увазі не пастухів, а айтішників, що хотів вжити слово «комп’ютер» замість «вівця». Мені страшенно бракує в його книжках трагедійності, драматизму. Та я не заперечую літературний талант Коельйо: він уміє подати настанови переконливо.
— Жадан називає Коельйо проповідником. Я не зовсім з ним погоджуюся. Коельйо — переповідник проповідей. Він зрозумів, чого хочуть люди, насамперед — жінки. Він доволі просто пише. Чітко показує читачу шлях від точки А до точки Б. Його тексти позбавлені іронії, самоіронії, почуття гумору. Виходить, що серйозність читачі сприймають набагато краще, ніж жарти, які змушують розворушувати мозок. Люди знаходять у його творах те, що хочуть від книжки і від життя. Цей письменник подобається мені тим, що ставить людину вище від будь–яких релігійних чи національних переконань.
Суддя, в ролi якої виступала публіка, так і не винесла вирок...
Дарина ФІАЛКО
Коментарі
Останні події
- 11.09.2025|19:25Тімоті Снайдер отримав Премію Стуса-2025
- 10.09.2025|19:24Юліан Тамаш: «Я давно змирився з тим, що руснаків не буде…»
- 08.09.2025|19:3211 вересня стане відомим імʼя лауреата Премії імені Василя Стуса 2025 року
- 08.09.2025|19:29Фестиваль TRANSLATORIUM оголосив повну програму подій у 2025 році
- 08.09.2025|19:16В Україні з’явилася нова культурна аґенція “Терени”
- 03.09.2025|11:59Український ПЕН оголошує конкурс на здобуття Премії Шевельова за 2025 р
- 03.09.2025|11:53У Луцьку — прем’єра вистави «Хованка» за п’єсою іспанського драматурга
- 03.09.2025|11:49Літагенція OVO офіційно представлятиме Україну на Світовому чемпіонаті з поетичного слему
- 02.09.2025|19:05«Пам’ять дисгармонійна» у «Приватній колекції»
- 27.08.2025|18:44Оголошено ім’я лауреата Міжнародної премії імені Івана Франка-2025