Re: цензії

18.12.2024|Тетяна Торак, м. Івано-Франківськ
Нотатки мемуарного жанру
17.12.2024|Оксана Тебешевська, заслужений учитель України, письменниця
Володимир Качкан: «З того слова насію довічних пісень…»
14.12.2024|Валентина Семеняк, письменниця
Ключ до послань
10.12.2024|Ігор Зіньчук
Свобода не має ціни
01.12.2024|Ігор Зіньчук
Томас Манн „Будденброки” – роман–сага про занепад однієї родини
20.11.2024|Михайло Жайворон
Слова, яких вимагав світ
19.11.2024|Тетяна Дігай, Тернопіль
Поети завжди матимуть багато роботи
19.11.2024|Олександра Малаш, кандидатка філологічних наук, письменниця, перекладачка, книжкова оглядачка
Часом те, що неправильно — найкращий вибір
18.11.2024|Віктор Вербич
Подзвін у сьогодення: художній екскурс у чотирнадцяте століття
17.11.2024|Василь Пазинич, фізик-математик, член НСПУ, м. Суми
Діалоги про історію України, написану в драматичних поемах, к нотатках на полях
Головна\Re:цензії\Що читати?

Re:цензії

18.02.2013|13:10|Буквоїд

Петро Яценко: «Книга має притягувати уже з першого прочитаного речення»

На питання порталу «Буквоїд»: «Що читати?» відповідає письменник, журналіст Петро Яценко.

- Що Ви читали останнім часом? Ваші враження.
- Останні дві книги, які прочитав, виявилися на диво подібними, хоча від них цього найменше можна було би чекати: «Уріж та його Духи» Галини Пагутяк та «Ворошиловград» Сергія Жадана.

Перша книга – правдиво, просто і глибоко виписана історія страхів, пов’язаних з місцем. Genius loci містечка старої Галичини. Читати її навіть у метро, серед людей, трохи моторошно. Ніби й сюжету як такого немає – просто збірник, каталог дивних персон, більшістю давно неживих, духів, знаків, містичних явищ – а відірватися від читання важко. І розбиття на короткі розділи, і формат надаються до читання з перервами, приміром, у подорожі, обдумування, пригадування епізодів власного досвіду. Раджу почитати цю книгу.

Друга книга – твір Сергія Жадана – зовсім іншого жанру, що передбачає деякий сюжет, але його, сюжету, на мою думку, в цій книзі також нема. Є герой, в якому чітко відстежується альтер-его автора, та його бажання руху і надзвичайно гіпнотичне сприйняття дійсності. Мотиви більшості персонажів, їхні дії та перебіг подій не можна назвати переконливими. Це умовний світ, в якому важить не так, ЩО відбувається, а ЯК САМЕ і в якому антуражі. Проте у цьому тексті також, як і в «Урожі…» Галини Пагутяк найбільш «ударні» місця належать перелікам множин – щоправда художнім, а не есеїстично-історичним. Тут і шахтарі, і переселенці, і цигани, елементи вуличної магії.
Нібито за «Ворошиловградом» збираються зняти кіно, проте мені, як людині, що дещо тямить у сценарній справі, важко уявити, як можна вичавити з цього нагромадження, безперечно, цікавих образів придатну для кіно історію.

- Як обираєте книжки для читання?

- Дуже ретельно. Іноді навіть занадто ретельно. Книга має притягувати уже з першого прочитаного речення. Як не дивно, такі книги справді бувають. В ідеалі її потрібно перечитувати. Дуже добре, коли книгу, яку прочитав раз, хочеться перечитати ще. Думаю, лише друге, а іноді навіть третє прочитання є справжнім. Проте далеко не всі книги читаю подібним чином – інколи доводиться жертвувати принципами заради того, щоби бути в тонусі літературного життя. Немає нічого поганого в тому, щоби прочитати книгу лише один раз, зрештою.

- Що можете порадити для читання іншим?

– Почитайте «Коротку історію тракторів по-українськи» Марини Левицької, «Шахмати для дибілів» Бриниха та «В очікуванні на варварів» Кутзеє. Ці книги справили на мене свого часу дуже різне, але глибоке враження.



Додаткові матеріали

14.02.2013|15:10|Re:цензії
Зірка Мензатюк: «Останнім часом зосередилася на підлітковій літературі»
07.02.2013|07:14|Re:цензії
Христя Венгринюк: «Раджу почитати Наталену Королеву»
04.02.2013|15:45|Re:цензії
Олена Галета: «Зміїний укус, або заперечний дарунок» Ендрю Верніка – чудовий взірець аналізу «великих» метафор на межі науки, релігії, філософії й етики»
31.01.2013|07:08|Re:цензії
Валентина Вздульська: В оформленні українських дитячих книжок особливо бракує стилю
29.01.2013|07:38|Re:цензії
Василь Слапчук: «Читання – надто приватна, навіть інтимна справа»
24.01.2013|11:28|Re:цензії
Олена Герасим’юк: «Планую урізноманітнити своє літературне уявлення про світ працями з фізики, математики, географії. Шукатиму поезію там»
22.01.2013|07:16|Re:цензії
Остап Сливинський: У мене останнім часом відбувається радикальний злам «читацьких звичок»
21.01.2013|07:20|Re:цензії
Оксана Форостина: «Я читаю абсолютно все, що пише Сергій Жадан, включно з публікаціями в пресі»
18.01.2013|07:17|Re:цензії
Олеся Мудрак-Ковалівна: «Думаю, що нині українська література має потужну прозу, що не програє перед світовою»
16.01.2013|07:25|Re:цензії
Василь Махно: «Із задоволенням читаю нові вірші Оксани Луцишиної, Анни Малігон та Ірини Шувалової»
25.12.2012|07:50|Re:цензії
Оксана Сайко: «Якщо з перших прочитаних слів я відчула мелодію книги й вона мене захопила – вже не зможу її не прочитати»
24.12.2012|13:10|Re:цензії
Оксана Думанська: «Порадити людям, які заходять на «Буквоїд», доволі складно — вони добре поінформовані читачі»
21.12.2012|07:57|Re:цензії
Валерій Калниш: Дітям раджу книги Вестлі Анне-Катаріни, підліткам –братів Стругацьких, дорослим - Памука
20.12.2012|07:50|Re:цензії
Олена Гусейнова: «Фраза «порадь щось почитати» завжди мене бентежила»
18.12.2012|10:45|Re:цензії
Анна Хома: «Вибираю книгу просто: гортаю, читаю уривки, і якщо затягує і проситься до рук — купую»
17.12.2012|07:50|Re:цензії
Інга Кейван: «Роман, який приніс мені неабияке задоволення — це «Діти застою» Василя Кожелянка»
14.12.2012|07:50|Re:цензії
Роман Черковський: Заходжу до книгарень, гортаю книги, читаю анотації і вибираю те, що сподобалось після випадково перечитаних абзаців
12.12.2012|07:35|Re:цензії
Катерина Міхаліцина: Діти, які слухали й читали добрі тексти, обов’язково розумітимуть поезію
10.12.2012|07:52|Re:цензії
Оксана Куценко: «В книжках для дітей є певні «ключі», які ми губимо, виростаючи»
коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus


Партнери