
Електронна бібліотека/Проза
- АРМІЙСЬКІ ВІРШІМикола Істин
- чоловік захотів стати рибою...Анатолій Дністровий
- напевно це найважче...Анатолій Дністровий
- хто тебе призначив критиком часу...Анатолій Дністровий
- знає мене як облупленого...Анатолій Дністровий
- МуміїАнатолій Дністровий
- Поет. 2025Ігор Павлюк
- СучаснеІгор Павлюк
- Подорож до горизонтуІгор Павлюк
- НесосвітеннеІгор Павлюк
- Нічна рибалка на СтіксіІгор Павлюк
- СИРЕНАЮрій Гундарєв
- ЖИТТЯ ПРЕКРАСНЕЮрій Гундарєв
- Я, МАМА І ВІЙНАЮрій Гундарєв
- не знаю чи здатний назвати речі які бачу...Анатолій Дністровий
- активно і безперервно...Анатолій Дністровий
- ми тут навічно...Анатолій Дністровий
- РозлукаАнатолій Дністровий
- що взяти з собою в останню зимову мандрівку...Анатолій Дністровий
- Минала зима. Вона причинила вікно...Сергій Жадан
- КротовичВіктор Палинський
- Львівський трамвайЮрій Гундарєв
- Микола ГлущенкоЮрій Гундарєв
- МістоЮрій Гундарєв
- Пісня пілігримаАнатолій Дністровий
- Міста будували з сонця і глини...Сергій Жадан
- Сонячний хлопчикВіктор Палинський
- де каноє сумне і туманна безмежна ріка...Анатолій Дністровий
- Любити словомЮрій Гундарєв
- КульбабкаЮрій Гундарєв
- Білий птах з чорною ознакоюЮрій Гундарєв
- Закрите небоЮрій Гундарєв
- БезжальноЮрій Гундарєв
води в каструлях, з наступним обливанням в тазиках по всій квартирі („день купання”)? А ігри в карти вечорами, у вітальні, шестеро? Я якраз ходив з бубнового короля, коли оціпенів від думки: чим це я займаюся? Це хто ріжеться в карти? Навіть в дурному сні я не міг уявити такої картини. Іншого разу я піймав себе на думці, що ми з жінкою і з батьком, напівп’яні, хіхікаючи, говоримо про жінку сусіда, яка наставляє йому роги зі своїм начальником.
Я відразу ж піднявся, вийшов на кухню і засунув голову під кран з холодною водою. „Ти куди, Юр?!” – почув напівп’яний, задоволений голос жінки з вітальні. Моя Люся ніколи не пила спиртного. Весь мокрий, зі стікаючими по обличчі струмками, я ступив на поріг: в накуреній кімнаті, звалившись на стіл, щось бурмотів мій п’яний батько. Поруч сиділа якась старуха і по-дурному усміхалася.
- Ти чого, Юр, гик! – вона голосно ікнула. – На випий ще сто.
- Люся, - сказав я. – Ти коли почала пити?
- Ой, я не можу, - вона розреготалася, потрясаючи великими грудьми. – Ти жартівник, Юрчик, сідай.
У відповідь я повернувся і пішов собі в спальню (на кухні уже стовбичила старша дочка з якимсь незнайомим мені типом). На ходу я намагався збагнути, що відбувається. Але мені не судилося. В спальні на моєму ліжку спав якийсь брудний мужчина, в чоботах.
- Забирайтеся звідси негайно! – сказав я, ледве стримуючись.
- Та ти що, Федорченко, - мовив, здивувавшись, мужчина. – А, розумію, - він уважно оглянув мене.
- Я абсолютно тверезий! – сказав я. – І я вимагаю, я вимагаю... Геть! Геть негайно!
Мужчина змінився на обличчі і сів.
- Це ти зникни, - сказав він зло. – Ти навіть не постукав перш, ніж зайти.
Я вилетів корком із спальні.
- Люся! – сказав я задихаючись, моїй веселенькій жінці. – Там, там...
- Ну що? – запитала жінка, якось хитро.
- Там якийсь мужик, в нашій спальні.
- Це ж Конкін, наш сусід, - вона важко підвелася і, похитуючись, підійшла до мене. – Любий мій, ти вже зовсім...
Вона притиснулася до мене і заплакала.
Тут я зрозумів, що все це сон і сам розсміявся. В нашій з жінкою спальні, значить, живе інша сім’я. Тобто до нас підселили: коли? хто?
- Любий, - сказала жінка, - вони все життя прожили з нами, тут. Ти що, зовсім все забув?
- Хто вони? – запитав я.
- Конкін з жінкою і з дітьми.
- А де його діти?
- Вони прийдуть увечері.
- Де ми живемо? Де ми спимо? Де їмо? Де сплять наші батьки? Наші діти?
- Тут, - здивувалася жінка, обводячи рукою вітальню. – Он наша з тобою канапа, он ліжко твоїх батьків, за ширмою.
- А Лора?
- Лора з Дімою за шафою, де ж іще.
Я пішов до шафи: за нею дійсно, прямо на підлозі, лежав матрац, а над матрацом висіла, розкачуючись, колиска.
- Вірця зараз спить, тсс... – прошепотіла жінка.
- Вірця?
- Ну так, наша внучка, ти що, зовсім уже?
- Де ми їмо?
- На кухні.
- А де їдять Конкіни?
- У нас же спільна кухня, Юра.
Жінка, хоча і п’яна, щиро жаліли мене. Я вибіг в коридор: ось тут були двері в рояльну, тут коридор простягався в глибину, там були мій кабінет і сходи в художню майстерню. А з цієї стороні коридор завертав, туди, далі – до більярдної і кабінету батька.
- Люся, - я знайшов жінку на тому ж місці, біля одвірка, з дурною усмішкою на обличчі. – Де мої картини?
- Які картини?
- Які я малював, маслом?
- Ти що – художник? – жінка нервово засміялася.
- Я малював, ти повинна це пам’ятати.
- Коли це ти малював, сто років тому?
- Все одно. Де вони?
- Вони, може, на кухні, на шафці.
Я попрямував до кухні. Там моя дочка, в нічній сорочці, сперечалася про щось з цим типом.
Я, не кажучи ні слова, протиснувся повз них, заліз на табуретку. Кілька полотен, звернутих в трубочку, дійсно лежали там, всі в павутинні і пилюці. Я стер павутини і придивився: в них нічого не змінилося! Все було так само свіжо, яскраво, вільно. Ці картини, вони були намальовані в майстерні – величезній порожній залі, що пахла сонцем і фарбами. Вони могли бути намальовані лише там. Вони були найкращим доказом того, що я в своєму розумі: ніхто не міг би пояснити, як би я їх намалював, якби жив насправді все життя тут, в цій кімнатці з батьками, жінкою і дітьми. Бог послав мені цю вісточку, щоб я не впав у розпач: він зберіг свідчення, щоб я не повірив. Не повірив в те життя, яким живу.
- Тату, чого це ти ревеш? – почув я раптом голос дочки. – І так тошно. Тобі потрібно лікувати нерви, я давно помітила.
- Юрій Володимирович, - сказав той тип з борідкою, - у мене є знайомий психоневролог. Чесне слово.
Нічого не сказавши, я вийшов у коридор. У вітальні мене чекали жінка і майже сплячий батько. У спальні, значить, жили Конкіни. Я зупинився в коридорі: йти було нікуди.
8.
Найжахливішим було те, що тепер я був саме лиш роздратування. Суцільне, з ранку до вечора, роздратування. Отвережуючі думки про те, що все, що відбувається зі мною, неправда, несерйозно – були миттєвими. Вони відразу ж зникали, уступаючи
Останні події
- 01.05.2025|16:51V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» оголошує старт продажу квитків та імена перших учасників
- 01.05.2025|10:38В Ужгороді презентували «гуцул-фентезі» Олександра Гавроша
- 30.04.2025|09:36Андрій Зелінський презентує нову книгу «Мапа»
- 29.04.2025|12:10Новий фільм класика італійського кіно Марко Белоккьо: історична драма «Викрадений» виходить на екрани у травні
- 29.04.2025|11:27«Основи» готують оновлене англомовне видання «Катерини» Шевченка, тепер — з перекладом Віри Річ
- 29.04.2025|11:24Що читають українці: топи продажів видавництв «Ранок» і READBERRY на «Книжковій країні»
- 29.04.2025|11:15Митці й дослідники з 5 країн зберуться в Луцьку на дводенний інтенсив EcoLab 2.0
- 24.04.2025|19:16Ееро Балк – лауреат премії Drahomán Prize за 2024 рік
- 24.04.2025|18:51Гостини у Германа Гессе з українськомовним двотомником поезії нобелівського лауреата
- 21.04.2025|21:30“Матуся – домівка” — книжка, яка транслює послання любові, що має отримати кожна дитина