Електронна бібліотека/Проза

чоловік захотів стати рибою...Анатолій Дністровий
напевно це найважче...Анатолій Дністровий
хто тебе призначив критиком часу...Анатолій Дністровий
знає мене як облупленого...Анатолій Дністровий
МуміїАнатолій Дністровий
Поет. 2025Ігор Павлюк
СучаснеІгор Павлюк
Подорож до горизонтуІгор Павлюк
НесосвітеннеІгор Павлюк
Нічна рибалка на СтіксіІгор Павлюк
СИРЕНАЮрій Гундарєв
ЖИТТЯ ПРЕКРАСНЕЮрій Гундарєв
Я, МАМА І ВІЙНАЮрій Гундарєв
не знаю чи здатний назвати речі які бачу...Анатолій Дністровий
активно і безперервно...Анатолій Дністровий
ми тут навічно...Анатолій Дністровий
РозлукаАнатолій Дністровий
що взяти з собою в останню зимову мандрівку...Анатолій Дністровий
Минала зима. Вона причинила вікно...Сергій Жадан
КротовичВіктор Палинський
Львівський трамвайЮрій Гундарєв
Микола ГлущенкоЮрій Гундарєв
МістоЮрій Гундарєв
Пісня пілігримаАнатолій Дністровий
Міста будували з сонця і глини...Сергій Жадан
Сонячний хлопчикВіктор Палинський
де каноє сумне і туманна безмежна ріка...Анатолій Дністровий
Любити словомЮрій Гундарєв
КульбабкаЮрій Гундарєв
Білий птах з чорною ознакоюЮрій Гундарєв
Закрите небоЮрій Гундарєв
БезжальноЮрій Гундарєв
Людському наступному світу...Микола Істин
Завантажити
« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »

ранець.

Я взяв шило, повертів його і, сівши, почав зашивати порваний ранець дочки. За стінкою, чулося, у вітальні, про щось сперечалися мати з батьком (на днях я знайшов батьківську скрипку на шафі в коридорі, всю в пилюці).



6.

Про малювання годі було й думати. Щоби вийняти мольберт з шафи – мені спочатку потрібно було вийняти звідти токарний станок. Потім потрібно було в кутку, за шапками, знайти ящичок з фарбами. Єдине в кімнаті крісло доводилося перетаскувати на ліжко: інакше не буде до розкласти мольберт. Але найбільш прикрим було то, що я не міг відійти, аби подивитися на полотно здалеку. Відходити було абсолютно нікуди: прямо за спиною знаходилася двохярусне ліжко моїх дітей. Моя Лора була уже майже доросла, майже жінка: і вона спала на дитячому ліжку, ярусом вище, ніж її молодший братик. Хіба це нормально? А хіба нормально, що діти взагалі спали в одній з нами кімнаті? Як таке можливе?

Намагаючись дістати пензлик, я одного разу перекинув під ліжком горщик. Хіба це нормально, що моя жінка і моя дочка зробили з того місця, де вони сплять, туалет?

- Але Юр, - відповіла мені в той вечір жінка. – Ти що: хочеш, щоби Лора бігала в будку на дворі, в такий мороз? Ти знаєш, чим це закінчується?

Я лише одного не міг зрозуміти: як вони все терплять. Звідки у них у всіх це безкінечне терпіння.

- Куди дівся наш туалет? – запитав я, не витримавши. – У нас був санвузол, була ванна.

Жінка подивилася на мене так, як ніби її вдарило громом.

- Ти про що, Юр?

Я пішов: знаючи, що далі буде щось типу „Ми завжди користувалися будкою на дворі – що з тобою, Юр?”. І доказувати, що я зовсім недавно (як мені здавалося) бачив свою жінку і свою дочку, як вони користувалися ванною, квартирним санвузлом – доказати це було неможливо. В цьому і справа, що я повністю вірив в щирість жінки: в те, що вона нічого такого не пам’ятає. Але це було, я знаю. Як була рояльна кімната.

Ще через кілька місяців – я вже не дивувався, зустрічаючи своїх батьків з нічними горщиками в руках. І хоча я прекрасно розумів їх становище, їх безвихідь – вони щось втрачали в моїх очах! Незрозумілим чином. І це мій батько, якого я пам’ятаю завжди одягнутим з голочки, з витонченими пальцями, зі скрипкою на плечі – тепер пихтить (у вітальні! – тому що у батьків не було „своєї” кімнати), а я все це чую. Яка після цього може бути повага? Жалість, розуміння - так. Але людина щось безповоротно втрачає: варто її побачити жалюгідною, безпомічною. Щось, що я так цінував в наших відносинах. І ці дії крадькома (вибігти з горшком, щоби не бути поміченим), цей підозрілий запах трійного одеколону у вітальні після всього...

- Я бачу, тебе це розстроює, - вгадувала мій стан жінка. – Потерпи: швидко весна, літо. Всього цього не буде.

Вона мене заспокоювала! Я виймав свої старі картини, дивився: боже мій, скільки свободи, розмаху. Яке натхнення. І мені ще будуть говорити, що у мене не було художньої майстерні?

Я давно вже не малював: не було смислу пробувати. Поки все знайдеш, розставиш – нема вже що виражати. І діти, знай, все забігають, за речами: а то і слухають магнітофон (адже це і їхня кімната!).

Кухня також якось зменшилася: я це помітив з того, що з якогось часу ми їли не всі разом, а по черзі: спочатку батьки, потім діти, потім ми з жінкою. Жінка, діти, батьки стверджували, що так було завжди. Та це була навіть не кухня – якась комірчина! Їй-богу. А заодно і склад: над головою висіли тазики, ванночки, на кухонному столі, і так маленькому, стояли ручна швейна машинка, в футлярі, на ній лежала праска, брудні вилки.

- Ти знову незадоволений, Юр? - жінка все-таки іноді вгадувала мій стан: тільки не розуміла до кінця. – А куди я подіну все це?

Що я міг відповісти? Де моє фортепіано? Тепер я не міг навіть пройтися по клавішах, згадати. Його, здається (як стверджує жінка), я сам продав: коли діти підросли і потрібно було місце для двохярусного ліжка. Значить, я здатен і на таке? Хай і під тиском обставин?



7.

Тим часом – життя йшло. І я розумів, що це єдине моє життя. Іншого у мене не буде. І я його проживаю: кожен день. Я не малюю (де?), не граю (на чому?), не пишу (мій стіл перейшов до дітей, які користувалися ним по черзі). А що я відчуваю, як сприймаю життя – про це навіть не варто й говорити. Дні наскрізь я вирішував „побутові проблеми” – з горем навпіл прилаштовуючи до верхнього ярусу підставку для ніг Лори (вже рік, як вона не могла випрямитися на ліжку), ремонтуючи праску, яка перегоряла раз в два тижні. „Потрібно купити новий”. „А за які гроші, Юр?” Виявляється, вся справа в грошах? Раніше я якось не думав про це.

Тільки лише неясне передчуття якогось експерименту, що розігрується зі мною, мене рятувало. Я сам собі дивувався: як це я не вибухаю, не руйную все підряд. Весь цей маразм, а не життя. Жінка цінувала моє відносне терпіння, але не розуміла його джерела. Просто все це було якось несерйозно: звичайно ж. Тому що хіба може бути серйозним нагрівання

« 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »

Останні події

30.03.2025|10:01
4 квітня KBU Awards 2024 оголосить переможців у 5 номінаціях українського нонфіку
30.03.2025|09:50
У «Видавництві 21» оголосили передпродаж нової книжки Артема Чапая
20.03.2025|10:47
В Ужгороді представили книжку про відомого закарпатського ченця-василіянина Павла Мадяра
20.03.2025|10:25
Новий фільм Франсуа Озона «З приходом осені» – у кіно з 27 березня
20.03.2025|10:21
100 книжок, які допоможуть зрозуміти Україну
20.03.2025|10:19
Чи є “Постпсихологічна автодидактика” Валерія Курінського актуальною у XXI ст. або Чому дослідник випередив свій час?
20.03.2025|10:06
«Вівальді»: одна з двадцяти найкрасивіших книжок всіх часів відкриває нову серію для дітей та їхніх батьків від Видавництва «Основи»
13.03.2025|13:31
У Vivat вийшла книжка про кримських журналістів-політвʼязнів
13.03.2025|13:27
Оголошено короткий список номінантів на здобуття премії Drahomán Prize 2024 року
11.03.2025|11:35
Любов, яка лікує: «Віктор і Філомена» — дитяча книга про інклюзію, прийняття та підтримку


Партнери