
Re: цензії
- 27.06.2025|Ірина Фотуйма"Коні не винні" або Хроніка одного щастя
- 26.06.2025|Михайло ЖайворонЖитомирський текст Петра Білоуса
- 25.06.2025|Віктор ВербичПро що промовляють «Вартові руїни» Оксани Забужко
- 25.06.2025|Ігор ЗіньчукБажання вижити
- 22.06.2025|Володимир ДаниленкоКазка Галини Пагутяк «Юрчик-Змієборець» як алегорія про війну, в якій ми живемо
- 17.06.2025|Ігор ЧорнийОбгорнена сумом смертельним душа моя
- 13.06.2025|Тетяна Качак, літературознавиця, докторка філологічних наук, професорка Прикарпатського національного університету імені Василя СтефаникаЗвичайний читач, який став незвичайним поетом
- 12.06.2025|Ігор Зіньчук«Європейський міст» для України
- 07.06.2025|Ігор ЧорнийСни під час пандемії
- 03.06.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськКаміння не мовчить: контур герменевтики
Видавничі новинки
- Джон Ґвінн. "Голод Богів"Книги | Буквоїд
- Олеся Лужецька. "У тебе є ти!"Проза | Буквоїд
- Крістофер Паоліні. "Сон у морі зірок"Проза | Буквоїд
- Дженніфер Сейнт. "Електра"Книги | Буквоїд
- Павло Шикін. "Пітон та інші хлопці"Книги | Буквоїд
- Книга Анни Грувер «Вільний у полоні» — жива розмова з Ігорем Козловським, яка триває попри смертьКниги | Буквоїд
- Тесла покохав ЧорногоруКниги | Буквоїд
- Тетяна Висоцька. «Увага, ти в ефірі!»Книги | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Насіння кмину»Книги | Буквоїд
- Тетяна Трощинська. «Любов не минає. Щоденник мами, що втратила сина»Проза | Буквоїд
Події
Резидент фестивалю «Драма.UA» напише п’єсу про Берлінську стіну
«Драма.UA» обрала учасника І Драматургічної резиденції, яка триватиме упродовж жовтня 2013 року у межах фестивалю сучасної драматургії.
Резидентом стала київський драматург із псевдонімом М. Саме її концепцію п´єси, під початковою назвою «Відредаговане чорне», оргкомітет відібрав для подальшої роботи.
Як говорить сама авторка, ідея п´єси навіяна історією Берлінської стіни, яку вона прочитала перебуваючи у столиці Німеччини. Власне, основні події майбутнього твору також розгортатимуться на межі поділу Сходу й Заходу: головна героїня, яка у часі поділу опинилася на Західній стороні, таємно повертається до будинку, що належить її давньому другові і стоїть майже на кордоні, але належить Сходу. Повертаючись по свою дочку, яка залишилась із бабусею, жінка повертається і до певних спогадів й інших неочікуваних чи ж, навпаки, дуже очікуваних моментів.
«Мені важко розмовляти про п´єсу, якої ще немає. Але скажу, що ідея виникла давно, під час перебування у Берліні. Мені здалося цікавим створити такі штучні умови у своїй п´єсі та перенести їх на територію України. Першоджерело ж реальної історії — німецька книжка про історію Берлінської стіни», — розповідає М.
Вже із готовою п´єсою перед самим фестивалем працюватиме режисер, який разом із акторами готуватиме сценічне читання новоствореної роботи. Зважаючи на хороший західний приклад праці у тандемі режисер-драматург, автор також не залишатиметься осторонь від постановки читання. Хоча, як зізнається М, подальша доля п´єс вже написаних, не є для неї справді вагомим моментом: «Я пишу про те, що мене хвилює. Я це роблю, тому що це мені потрібно. Так само як і з роботою, напевне...» . Тобто, потрапляння їх на театральну сцену, до рук акторів та режисерів не є пріоритетним завданням для драматурга.
Проте, до запропонованої майбутньої співпраці із режисером М готова, а також зі свого боку зацікавлена у ній, оскільки у авторки є певний тон твору, який би вона хотіла вкласти у постановку та донести до глядача.
«Останнім часом я у своїх п´єсах, крім дійових осіб, на початку виділяю ще й параметри. От мені б хотілося, щоб цих параметрів, які я чітко окреслила, режисер чітко й дотримувався, навіть, не зважаючи на те, що йому це в певних моментах п´єси здається неправильним. Останнім часом мені здається правильним монотонне виконання всіх діалогів, сама не знаю, чому, — пояснює вона. — Я хочу, щоб не було ніякої надлишковості, як в акторах, так і в постановці взагалі. Хай краще недограють, ніж переграють, хай краще будуть зверхніми та байдужими, аніж занадто емоційними, принаймні це відповідає часу, в якому ми живемо».
Результати резиденції та роботи як драматурга, так і режисера можна буде оцінити вже під час IV Фестивалю сучасної драматургії «Драма.UA», який відбуватиметься у Львові з 21 по 24 листопада.
Коментарі
Останні події
- 26.06.2025|19:06Дмитро Лазуткін став лауреатом літературної премії імені Бориса Нечерди
- 26.06.2025|14:27Роман, що повертає емпатію: у Луцьку вийшла книжка Костянтина Коверзнєва
- 26.06.2025|07:43«Антологія американської поезії 1855–1925»
- 25.06.2025|13:07V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» оголошує фокус-тему та нових учасників
- 25.06.2025|12:47Блискучі рішення для життя і роботи: українською побачив світ комікс всесвітньовідомого поведінкового економіста Дена Аріелі
- 25.06.2025|12:31«Основи» готують до друку «Стан людини» Ханни Арендт
- 25.06.2025|11:57Сьомий Тиждень швейцарського кіно відбувається у липні
- 25.06.2025|11:51Видавництво READBERRY перевидало «Чорну раду» Куліша
- 20.06.2025|10:25«На кордоні культур»: до Луцька завітає делегація митців і громадських діячів із Польщі
- 18.06.2025|19:26«Хлопчик, який бачив у темряві»: історія про дитинство, яке вчить бачити серцем