
Re: цензії
- 27.06.2025|Ірина Фотуйма"Коні не винні" або Хроніка одного щастя
- 26.06.2025|Михайло ЖайворонЖитомирський текст Петра Білоуса
- 25.06.2025|Віктор ВербичПро що промовляють «Вартові руїни» Оксани Забужко
- 25.06.2025|Ігор ЗіньчукБажання вижити
- 22.06.2025|Володимир ДаниленкоКазка Галини Пагутяк «Юрчик-Змієборець» як алегорія про війну, в якій ми живемо
- 17.06.2025|Ігор ЧорнийОбгорнена сумом смертельним душа моя
- 13.06.2025|Тетяна Качак, літературознавиця, докторка філологічних наук, професорка Прикарпатського національного університету імені Василя СтефаникаЗвичайний читач, який став незвичайним поетом
- 12.06.2025|Ігор Зіньчук«Європейський міст» для України
- 07.06.2025|Ігор ЧорнийСни під час пандемії
- 03.06.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськКаміння не мовчить: контур герменевтики
Видавничі новинки
- Вероніка Чекалюк. «Діамантова змійка»Проза | Буквоїд
- Джон Ґвінн. "Голод Богів"Книги | Буквоїд
- Олеся Лужецька. "У тебе є ти!"Проза | Буквоїд
- Крістофер Паоліні. "Сон у морі зірок"Проза | Буквоїд
- Дженніфер Сейнт. "Електра"Книги | Буквоїд
- Павло Шикін. "Пітон та інші хлопці"Книги | Буквоїд
- Книга Анни Грувер «Вільний у полоні» — жива розмова з Ігорем Козловським, яка триває попри смертьКниги | Буквоїд
- Тесла покохав ЧорногоруКниги | Буквоїд
- Тетяна Висоцька. «Увага, ти в ефірі!»Книги | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Насіння кмину»Книги | Буквоїд
Події
Розпочався британсько-український конкурс радіоп’єс
Конкурс, організований Українським радіо та Британською Радою у партнерстві з Мистецьким арсеналом, пропонує письменникам спробувати свої сили у жанрі радіодрами.
Твір переможця почують cотні тисяч українських радіослухачів.
Перші радіодрами в Україні датовані 1930-ми роками, коли радіомовлення поряд із літературою було потужним інструментом пропаганди. У Радянському Союзі радіопостановки називалися«театр перед мікрофоном» і відбувалися спершу у прямому ефірі, а згодом йшли у записі. Зараз в Україні найчастіше роблять інсценізації за мотивами художньої прози. Проте радіодрама є жанром неактуальним, нетрендовим. У ньому майже не працюють молоді письменники, а нові роботи створюються без урахування світових тенденцій.
Спільний британсько-український конкурс покликаний сприяти розвитку жанру радіодрами в Україні. П’єса переможця/ниці буде поставлена та зазвучить в ефірі Українського радіо у січні 2019 року. Автор/ка найкращої радіоп’єси отримає грошову винагороду у розмірі 25,000 грн.
Для участі у конкурсі необхідно заповнити онлайн-форму, яка буде опублікована 25 квітня на сайті Мистецького арсеналу та сайтах співорганізаторів.В онлайн-формі необхідно прикріпити текст та синопсис п’єси у pdf чи doc форматі.Радіоп’єса має бути написана українською мовою обсягом до 20 тисяч знаків із пробілами.Також пропонуємо вашій увазі поради з написання радіоп’єс від BBC World Drama.
Прийом робіт триває з 25 квітня по 30 червня 2018 року включно.
Переможців визначить журі, до якого увійдуть представники Українського Радіо, Мистецького арсеналу, Rockethouse , вітчизняні літературні та театральні експерти.
Наприкінці вересня 2018 року для учасників, чиї твори потраплять до короткого списку конкурсу, британська авторка радіоп’єс для BBC Radio 3 і Radio 4 Франсес Бірнз проведе майстерню. Протягом тижня письменники працюватимуть над своїми рукописами під її менторством та дізнаватимуться професійні секрети та нюанси роботи у цьому жанрі.
Пізніше для постановників та продюсерів Українського радіо та інших радіостанцій і онлайн-платформ, які працюють або бажають працювати із жанром радіодрами, британська продакшен-компанія Rockethouse проведе тренінг щодо особливостей постановки радіоп’єс, роботи з акторами, вибору звукових ефектів, музичного супроводу, а також промотування творів серед радіослухачів. Умови участі у тренінгу та дати проведення тренінгу будуть оголошені влітку на ресурсах Українського радіо, Британської Ради та Мистецького арсеналу.
«Українські письменники звертаються до жанру радіодрами вкрай рідко. Насамперед тому, що подальша доля такого твору вкрай примарна: простіше кажучи, якщо роман відносно легко видати окремою книжкою, а вірш – декламувати зі сцени, то п’єса потребує додаткового творчого етапу, яким, по суті, є режисерська постановка, а також майданчика для представлення широкій аудиторії. І вже наступна проблема – це нестача навичок роботи авторів із жанровою специфікою. Тема та динаміка тексту мають захоплювати: знуджений слухач легко перемикається на іншу хвилю», – зазначає Оксана Щур, кураторка Літературної лабораторії Мистецького арсеналу.
Розклад конкурсу:
25 квітня – 30 червня Прийом радіоп’єс
3 вересня Оголошення короткого списку
24 – 28 вересня Майстерня із написання радіоп’єс
13 листопада Оголошення переможця
26 – 30 листопада Тренінг для постановників радіоп’єс
Січень 2019 року Прем’єра п’єси переможця в ефірі Українського радіо
Інформація: ЛітАкцент
Коментарі
Останні події
- 01.07.2025|21:38Артур Дронь анонсував вихід нової книги "Гемінґвей нічого не знає": збірка свідчень про війну та життя
- 01.07.2025|18:02Сергію Жадану присуджено австрійську державну премію з європейської літератури
- 01.07.2025|08:53"Дикий Захід" Павла Казаріна тепер польською: Автор дякує за "довге життя" книги, що виявилась пророчою
- 01.07.2025|08:37«Родовід» перевидає «З країни рижу та опію» Софії Яблонської
- 01.07.2025|08:14Мартин Якуб презентував у Житомирі психологічний детектив "Гріх на душу"
- 01.07.2025|06:34ТОП-10 книг ВСЛ за червень 2025 року
- 01.07.2025|06:27Українська письменниця Євгенія Кузнєцова у лонглисті престижної премії Angelus
- 29.06.2025|13:28ВСЛ оголосило передзамовлення на книжку Юлії Чернінької "Бестселер у борг"
- 26.06.2025|19:06Дмитро Лазуткін став лауреатом літературної премії імені Бориса Нечерди
- 26.06.2025|14:27Роман, що повертає емпатію: у Луцьку вийшла книжка Костянтина Коверзнєва