
Re: цензії
- 21.07.2025|Віктор ВербичПарадоксальна незбагненна сутність жіночого світу
- 16.07.2025|Тетяна Качак, літературознавиця, докторка філологічних наук, професорка Прикарпатського національного університету імені Василя СтефаникаПравда про УПА в підлітковому романі Галини Пагутяк
- 10.07.2025|Дана Пінчевська"Щасливі ті люди, природа яких узгоджується з їхнім родом занять"
- 10.07.2025|Володимир СердюкАнтивоєнна сатира Володимира Даниленка «Та, що тримає небо»
- 27.06.2025|Ірина Фотуйма"Коні не винні" або Хроніка одного щастя
- 26.06.2025|Михайло ЖайворонЖитомирський текст Петра Білоуса
- 25.06.2025|Віктор ВербичПро що промовляють «Вартові руїни» Оксани Забужко
- 25.06.2025|Ігор ЗіньчукБажання вижити
- 22.06.2025|Володимир ДаниленкоКазка Галини Пагутяк «Юрчик-Змієборець» як алегорія про війну, в якій ми живемо
- 17.06.2025|Ігор ЧорнийОбгорнена сумом смертельним душа моя
Видавничі новинки
- Джон Ґвінн. "Лють Богів"Проза | Буквоїд
- Дженніфер Сейнт. "Аталанта"Проза | Буквоїд
- Вероніка Чекалюк. «Діамантова змійка»Проза | Буквоїд
- Джон Ґвінн. "Голод Богів"Книги | Буквоїд
- Олеся Лужецька. "У тебе є ти!"Проза | Буквоїд
- Крістофер Паоліні. "Сон у морі зірок"Проза | Буквоїд
- Дженніфер Сейнт. "Електра"Книги | Буквоїд
- Павло Шикін. "Пітон та інші хлопці"Книги | Буквоїд
- Книга Анни Грувер «Вільний у полоні» — жива розмова з Ігорем Козловським, яка триває попри смертьКниги | Буквоїд
- Тесла покохав ЧорногоруКниги | Буквоїд
Літературний дайджест
Анастасія Левкова: «Дорослішання - це здатність прийняти самостійне рішення»
На Книжковому Арсеналі відбулася розмова «На порозі дорослості. Кохання, друзі, фах: вибір/доля» з нагоди нового роману Анастасії Левкової «Старшокласниця. Першокурсниця». Модерувала зустріч Ольга Купріян. Говорили про старі щоденники, дорослішання, перше кохання (або перші кохання), родину та «сродну працю»
«Старшокласниця. Першокурсниця» – це щоденник дорослішання дівчинки, – говорила Анастасія Левкова. –Мене тішить, що читачі після цієї книжки підіймають з пороху власні щоденники. Звісно, тут багато автобіографічних моментів – навіть накладаючи інші події, ми описуємо, все ж, власні емоції. Автобіографічність у випадку цієї книжки важлива тому, що пережите є універсальним, це те, в чому багато читачів можуть себе упізнати».
Ліля – правильна дівчинка, і можливо, нетиповий образ підліткової літератури, проте багато читачок Анастасії Левкової зізнаються, що впізнають у ньому себе, тож, можливо, хороші дівчатка не такі вже й нетипові для українських реалій. Що стосується кохання, то, тут описане кохання «те, що завжди» – кохання до далекого, й кохання «тут-і-тепер» – як прив’язаність до близьких людей (наприклад, однокласників). «У книжці, проте, немає сексуальних сцен, – казала Анастасія. – Я вважаю, це нормально, коли такі юні люди ще не мають статевих стосунків. Утім, тут багато чуттєвості, а також і роздумів та розмов про статевий потяг і секс, адже цьому також є місце у підлітковому віці. Тілесність – це те, що варто приймати як важливий бік особистості».
Дорослішання у Лілі відбувається років у 17-ть, адже на думку авторки дорослість – це вміння приймати самостійні рішення. Саме тому старшокласниця, а пізніше першокурсниця змінює після першого року навчання в університеті свій фах. «У моєму житті також був такий крок. Щоправда, стався він пізніше, аніж у Лілі,– ділилась письменниця. – І відбувається це зазвичай тому, що підліткам, у силу браку досвіду і знання себе самих, доволі важко зважити усі «за» і «проти» своєї майбутньої професії. Кажуть, якщо вибрати собі роботу до душі – не працюватимеш жодного дня. Так сталося зі мною, і, сподіваюся, і з моєю героїнею».
Цікаво, що з дорослішанням Лілі змінюється й мова її щоденника. Дівчинка переїжджає з малого містечка (без музеїв, театрів, книгарень) до мегаполіса і, як на кожному зламі, у її житті з´являється багато нового. «Перед виходом книжки в світ її прочитали близько 20-ти людей. Вони ділилися відгуками, радили, що можна виправити. Хтось радив додати книжці проблематики – наркозалежності чи неповної сім´ї. Я розмірковувала про це і вирішила відмовитися від такої ідеї – у літературі важливо показувати різні досвіди. То чому б не показати досвід повної сім´ї і життя без залежності? Адже книжок про розлучення батьків чи інші травматичні досвіди нині є немало – і це добре, але має бути й альтернатива. Ми не можемо сказати, що всі діти не розуміються з батьками, а з іншого боку, й тим, у кого є такі непорозуміння, хотілося показати, що може бути інакше. Думаю, ця книжка може бути важлива також і для батьків підлітків», – зауважила письменниця.
Коментарі
Останні події
- 14.07.2025|09:21V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» презентує цьогорічну програму
- 11.07.2025|10:28Оголошено конкурс на літературну премію імені Богдана-Ігоря Антонича “Привітання життя”
- 10.07.2025|23:18«Не народжені для війни»: у Києві презентують нову книжку Артема Чапая
- 08.07.2025|18:17Нова Facebook-група "Люблю читати українське" запрошує поціновувачів вітчизняної літератури
- 01.07.2025|21:38Артур Дронь анонсував вихід нової книги "Гемінґвей нічого не знає": збірка свідчень про війну та життя
- 01.07.2025|18:02Сергію Жадану присуджено австрійську державну премію з європейської літератури
- 01.07.2025|08:53"Дикий Захід" Павла Казаріна тепер польською: Автор дякує за "довге життя" книги, що виявилась пророчою
- 01.07.2025|08:37«Родовід» перевидає «З країни рижу та опію» Софії Яблонської
- 01.07.2025|08:14Мартин Якуб презентував у Житомирі психологічний детектив "Гріх на душу"
- 01.07.2025|06:34ТОП-10 книг ВСЛ за червень 2025 року