Re: цензії
- 20.11.2024|Михайло ЖайворонСлова, яких вимагав світ
- 19.11.2024|Тетяна Дігай, ТернопільПоети завжди матимуть багато роботи
- 19.11.2024|Олександра Малаш, кандидатка філологічних наук, письменниця, перекладачка, книжкова оглядачкаЧасом те, що неправильно — найкращий вибір
- 18.11.2024|Віктор ВербичПодзвін у сьогодення: художній екскурс у чотирнадцяте століття
- 17.11.2024|Василь Пазинич, фізик-математик, член НСПУ, м. СумиДіалоги про історію України, написану в драматичних поемах, к нотатках на полях
- 14.11.2024|Ігор Бондар-ТерещенкоРозворушімо вулик
- 11.11.2024|Володимир Гладишев, професор, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти«Але ми є! І Україні бути!»
- 11.11.2024|Ігор Фарина, член НСПУПобачило серце сучасніть через минуле
- 10.11.2024|Віктор ВербичСвіт, зітканий з непроминального світла
- 10.11.2024|Євгенія ЮрченкоІ дивитися в приціл сльози планета
Видавничі новинки
- Корупція та реформи. Уроки економічної історії АмерикиКниги | Буквоїд
- У "НІКА-Центр" виходять книги Ісама Расіма "Африканський танець" та Карама Сабера "Святиня"Проза | Буквоїд
- Ігор Павлюк. "Бут. Історія України у драматичних поемах"Поезія | Буквоїд
- У Чернівцях видали новий роман Галини ПетросанякПроза | Буквоїд
- Станіслав Ігнацій Віткевич. «Ненаситність»Проза | Буквоїд
- Чеслав Маркевич. «Тропи»Поезія | Буквоїд
- Легенда про ВільнихКниги | Буквоїд
- Нотатник Вероніки Чекалюк. «Смачна комунікація: гостинність – це творчість»Книги | Буквоїд
- Світлана Марчук. «Небо, ромашки і ти»Поезія | Буквоїд
- Володимир Жупанюк. «З подорожнього етюдника»Книги | Буквоїд
Літературний дайджест
Кудкудакалки, ґелґотунчики тощо
Сергій ПАНТЮК. Тимко і ґелґотунчик Шкода / Ілюструвала Світлана Сова.– Київ:Фонтан казок, 2016. – 56 с.
Втеча з міста – точка відліку для справжніх пригод, які позбавлені шуму мегаполісу, загазованого повітря й різноманіття ґаджетів. Сергій Пантюк ділиться із читачем таємницею перебування серед сільського господарства. У тітки Люсі та дядька Григора своя ферма зі стайнею, хлівом, свинарником, стодолою, садом, грядками, городом та пшеничними полями, густозаселеними жителями, яких звичайні діти з міста бачать або на картинках у книжках, або в зоопарках. А тут до всього можна доторкнутися, все посмакувати та ще й намалювати, бо ж головний герой Тимко любить все побачене відтворювати на папері.
Ферма Сергія Пантюка – інший світ, у якому героєві-читачу належить пройти випробування, знайти друзів і подорослішати. Особливість повісті – проведення паралелей між сучасним урбаністичним і традиційно-господарським світами.
Останній серед сучасних дітей міста часто сприймається як щось примітивне й старомодне. Але читаючи, ловиш себе на думці, що тут поруч із городом, стодолою та хлівом є портативний інкубатор Пі, герой твору хоче забрати із собою до міста гусеня, щоб гратися з ним у комп’ютерні ігри, а родичі-власники ферми користуються як возом із запряженими кіньми, так і різноманітною сільськогосподарською технікою у вигляді тракторців і навіть вантажівки. Такі деталі дають змогу впізнавати знайомі сучасно-прогресивні речі й роздумувати про те, що ферма – не чарівна далека країна, а близька й реальна, у якій ми можемо жити, споглядати, а чи й бути учасниками.
Основна сюжетна лінія – дружба Тимка із ґелґотунчиком Шкодою, себто гусеням, яке було неймовірно рухливим і допитливим, через що одразу втрапило в поле зору хлопчика. Окрім ґелґотунчиків, у творі присутні ще й інші кумедні назви світської птиці – курчата стали «кудкудакалками», каченята «крячками» і тільки індичатам герой не зумів придумати дотепної назви. Усі вони з’явилися на світ за допомогою портативного інкубатора, а виховувалися в тих птахів, які не мають свого виводку. Себто каченята можуть бути під опікою в мами-гуски, курчата – в качки, а гусенята – в індички.
Тимко з радістю малює Шкоду в різних цікавих місцях – той плаває в кориті, сидить на кабачку й навіть на голові у сплячого Рекса. Та одного дня друг-ґелґотунчик зникає.
Перш ніж дізнатися таємницю зникнення, підготуйтеся пояснити дитині, що таке «суб’єкт», «натяк на іронію», «естетичне наснаження» і звісно «континґент», які трапляються в тексті, адже «Тимко для себе відзначив, що дядько Григір розмовляє майже так само як тато – вживає багато довгих і розумних слів». Ну й безумовно, шукайте родичів чи знайомих із обійстям у селі, а чи й справжньою фермою, адже після знайомства з ґелґотунчиком Шкодою і Тимком утаємничений читач неодмінно захоче побачити цю казкову країну на власні очі.
Олеся Дибовська
Коментарі
Останні події
- 21.11.2024|18:39Олександр Гаврош: "Фортель і Мімі" – це книжка про любов у різних проявах
- 19.11.2024|10:42Стартував прийом заявок на щорічну премію «Своя Полиця»
- 19.11.2024|10:38Поезія і проза у творчості Теодозії Зарівної та Людмили Таран
- 11.11.2024|19:2715 листопада у Києві проведуть акцію «Порожні стільці»
- 11.11.2024|19:20Понад 50 подій, 5 сцен, більше 100 учасників з України, Польщі, Литви та Хорватії: яким був перший Міжнародний фестиваль «Земля Поетів»
- 11.11.2024|11:21“Основи” вперше видають в оригіналі “Катерину” Шевченка з акварелями Миколи Толмачева
- 09.11.2024|16:29«Про секс та інші запитання, які цікавлять підлітків» — книжка для сміливих розмов від авторки блогу «У Трусах» Анастасії Забели
- 09.11.2024|16:23Відкриття 76-ої "Книгарні "Є": перша книгарня мережі в Олександрії
- 09.11.2024|11:29У Києві видали збірку гумору і сатири «СМІХПАЙОК»
- 08.11.2024|14:23Оголосили довгий список номінантів на здобуття Премії імені Юрія Шевельова 2024 року