Re: цензії
- 18.11.2025|Ігор ЧорнийУ мерехтінні зірки Алатир
- 17.11.2025|Ігор ЗіньчукТемні закутки минулого
- 16.11.2025|Ігор ПавлюкЛірика поліської мавки
- 08.11.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськСвітлойменність
- 05.11.2025|Віктор ВербичКоли життя і як пейзаж, і як смерть
- 04.11.2025|Дана ПінчевськаГаличани та духи мертвих: історія одного порозуміння
- 04.11.2025|Надія Гаврилюк“Перетворює затамування на захват”: поезія Богуслава Поляка
- 03.11.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськІспит на справжність
- 02.11.2025|Богдан СмолякЗахисник Істин
- 31.10.2025|Володимир Краснодемський, журналіст, Лозанна, ШвейцаріяЯк змосковлювали ментальність українців
Видавничі новинки
- Олександр Скрипник. «НКВД/КГБ проти української еміграції. Розсекречені архіви»Історія/Культура | Буквоїд
- Анатолій Амелін, Сергій Гайдайчук, Євгеній Астахов. «Візія України 2035»Книги | Буквоїд
- Дебра Сільверман. «Я не вірю в астрологію. Зоряна мудрість, яка змінює життя»Книги | Буквоїд
- Наомі Вільямс. «Пацієнтка Х, або Жінка з палати №9»Проза | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Мова речей»Проза | Буквоїд
- Наталія Терамае. «Іммігрантка»Проза | Буквоїд
- Надія Гуменюк. "Як черепаха в чаплі чаювала"Дитяча книга | Буквоїд
- «У сяйві золотого півмісяця»: перше в Україні дослідження тюркеріКниги | Буквоїд
- «Основи» видадуть нову велику фотокнигу Євгена Нікіфорова про українські мозаїки радянського періодуФотоальбоми | Буквоїд
- Алла Рогашко. "Містеріум"Проза | Буквоїд
Літературний дайджест
Кудкудакалки, ґелґотунчики тощо
Сергій ПАНТЮК. Тимко і ґелґотунчик Шкода / Ілюструвала Світлана Сова.– Київ:Фонтан казок, 2016. – 56 с.
Втеча з міста – точка відліку для справжніх пригод, які позбавлені шуму мегаполісу, загазованого повітря й різноманіття ґаджетів. Сергій Пантюк ділиться із читачем таємницею перебування серед сільського господарства. У тітки Люсі та дядька Григора своя ферма зі стайнею, хлівом, свинарником, стодолою, садом, грядками, городом та пшеничними полями, густозаселеними жителями, яких звичайні діти з міста бачать або на картинках у книжках, або в зоопарках. А тут до всього можна доторкнутися, все посмакувати та ще й намалювати, бо ж головний герой Тимко любить все побачене відтворювати на папері.
Ферма Сергія Пантюка – інший світ, у якому героєві-читачу належить пройти випробування, знайти друзів і подорослішати. Особливість повісті – проведення паралелей між сучасним урбаністичним і традиційно-господарським світами.
Останній серед сучасних дітей міста часто сприймається як щось примітивне й старомодне. Але читаючи, ловиш себе на думці, що тут поруч із городом, стодолою та хлівом є портативний інкубатор Пі, герой твору хоче забрати із собою до міста гусеня, щоб гратися з ним у комп’ютерні ігри, а родичі-власники ферми користуються як возом із запряженими кіньми, так і різноманітною сільськогосподарською технікою у вигляді тракторців і навіть вантажівки. Такі деталі дають змогу впізнавати знайомі сучасно-прогресивні речі й роздумувати про те, що ферма – не чарівна далека країна, а близька й реальна, у якій ми можемо жити, споглядати, а чи й бути учасниками.
Основна сюжетна лінія – дружба Тимка із ґелґотунчиком Шкодою, себто гусеням, яке було неймовірно рухливим і допитливим, через що одразу втрапило в поле зору хлопчика. Окрім ґелґотунчиків, у творі присутні ще й інші кумедні назви світської птиці – курчата стали «кудкудакалками», каченята «крячками» і тільки індичатам герой не зумів придумати дотепної назви. Усі вони з’явилися на світ за допомогою портативного інкубатора, а виховувалися в тих птахів, які не мають свого виводку. Себто каченята можуть бути під опікою в мами-гуски, курчата – в качки, а гусенята – в індички.
Тимко з радістю малює Шкоду в різних цікавих місцях – той плаває в кориті, сидить на кабачку й навіть на голові у сплячого Рекса. Та одного дня друг-ґелґотунчик зникає.
Перш ніж дізнатися таємницю зникнення, підготуйтеся пояснити дитині, що таке «суб’єкт», «натяк на іронію», «естетичне наснаження» і звісно «континґент», які трапляються в тексті, адже «Тимко для себе відзначив, що дядько Григір розмовляє майже так само як тато – вживає багато довгих і розумних слів». Ну й безумовно, шукайте родичів чи знайомих із обійстям у селі, а чи й справжньою фермою, адже після знайомства з ґелґотунчиком Шкодою і Тимком утаємничений читач неодмінно захоче побачити цю казкову країну на власні очі.
Олеся Дибовська
Коментарі
Останні події
- 17.11.2025|15:32«Основи» готують до друку «Бард і його світ: як Шекспір став Шекспіром» Стівена Ґрінблатта
- 17.11.2025|10:29Для тих, хто живе словом
- 17.11.2025|10:25У «Видавництві 21» вийшла друком збірка пʼєс сучасного класика Володимира Діброви
- 16.11.2025|10:55У Києві провели акцію «Порожні стільці» на підтримку незаконно ув’язнених, полонених та зниклих безвісти журналістів та митців
- 13.11.2025|11:20Фініш! Макс Кідрук завершив роботу над романом «Колапс»
- 08.11.2025|16:51«Поети творять націю»: У Львові стартував II Міжнародний фестиваль «Земля Поетів»
- 05.11.2025|18:42«Столик з видом на Кремль»: до Луцька завітає один із найвідоміших журналістів сучасної Польщі
- 04.11.2025|10:54Слова загублені й віднайдені: розмова про фемінізм в житті й літературі
- 03.11.2025|18:29Оголошено довгий список номінантів на Премію імені Юрія Шевельова 2025: 13 видань змагаються за звання найкращої книжки есеїстики
- 03.11.2025|10:42"Старий Лев" запрошує на майстер-клас з наукових експериментів за книгою "Енергія. Наука довкола нас"
