Re: цензії
- 20.11.2024|Михайло ЖайворонСлова, яких вимагав світ
- 19.11.2024|Тетяна Дігай, ТернопільПоети завжди матимуть багато роботи
- 19.11.2024|Олександра Малаш, кандидатка філологічних наук, письменниця, перекладачка, книжкова оглядачкаЧасом те, що неправильно — найкращий вибір
- 18.11.2024|Віктор ВербичПодзвін у сьогодення: художній екскурс у чотирнадцяте століття
- 17.11.2024|Василь Пазинич, фізик-математик, член НСПУ, м. СумиДіалоги про історію України, написану в драматичних поемах, к нотатках на полях
- 14.11.2024|Ігор Бондар-ТерещенкоРозворушімо вулик
- 11.11.2024|Володимир Гладишев, професор, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти«Але ми є! І Україні бути!»
- 11.11.2024|Ігор Фарина, член НСПУПобачило серце сучасніть через минуле
- 10.11.2024|Віктор ВербичСвіт, зітканий з непроминального світла
- 10.11.2024|Євгенія ЮрченкоІ дивитися в приціл сльози планета
Видавничі новинки
- Корупція та реформи. Уроки економічної історії АмерикиКниги | Буквоїд
- У "НІКА-Центр" виходять книги Ісама Расіма "Африканський танець" та Карама Сабера "Святиня"Проза | Буквоїд
- Ігор Павлюк. "Бут. Історія України у драматичних поемах"Поезія | Буквоїд
- У Чернівцях видали новий роман Галини ПетросанякПроза | Буквоїд
- Станіслав Ігнацій Віткевич. «Ненаситність»Проза | Буквоїд
- Чеслав Маркевич. «Тропи»Поезія | Буквоїд
- Легенда про ВільнихКниги | Буквоїд
- Нотатник Вероніки Чекалюк. «Смачна комунікація: гостинність – це творчість»Книги | Буквоїд
- Світлана Марчук. «Небо, ромашки і ти»Поезія | Буквоїд
- Володимир Жупанюк. «З подорожнього етюдника»Книги | Буквоїд
Літературний дайджест
Олег Бійма хоче зняти 10-серійний детектив за романом Шкляра
Режисер хвалить Ступку і співчуває Богдановичу.
Режисер 59 річний Олег Бійма створив 11 стрічок. За серіали ”Пастка” та ”Злочин із багатьма невідомими” 1996-го отримав Шевченківську премію.
На Контрактовій площі, біля пам’ятника Григорієві Сковороді Олег Бійма сідає за столик під зеленим наметом. Замовляє міцну каву еспресо.
— Скоро буду святкувати 40-річчя, відколи прийшов на студію ”Укртелефільм”. Три роки тому рейдери намагалися її захопити. Мій імідж досвідченого режисера і знайомства з небайдужими до українського кіно впливовими людьми врятували ”Укртелефільм”. Слава Богу, тепер я вже не директор студії (Олег Бійма заступник директора ”Укртелефільму”. — ”ГПУ”). Це звільнило мене від неприємних обов’язків — ходити на засідання, писати звіти.
Місяць тому Олег Бійма розпочав зйомки документальної стрічки ”Довге покаяння”.
— На початку ХХ століття біля Умані, в містечку Дубова, була зона осілості євреїв. Їх там вирізали всіх, дві з половиною тисячі. Немає точної інформації, хто їх винищив. У тих місцях ходило багато російських, молдавських банд. Усе частіше проскакує в суспільстві думка, що українці генетично ненавидять євреїв. Я хотів дослідити толерантність українців до інших народів. Ми знайшли свідків — бабусь, яким зараз по 96–97 років. Фільм знімаю власним коштом. Отримую зарплату чи якусь премію, беру в знайомих машину і їду в Дубову. Маю оператора 20-річного Віталія Білозора, який працює без копійки гонорару. Ще й підвозить членів знімальної групи на своєму автомобілі.
Курить ”Кемел”. Каже, що фотокамера кореспондента його сковує.
— Хочу зняти 10 серій детективу за романом Василя Шкляра ”Ключ”. 10 років Василеві вже обіцяю. Планую екранізувати новели зі збірки ”Нація” і роман ”Солодка Даруся” Марії Матіос. На зйомки потрібно півмільйона гривень. На студії імені Довженка за такі гроші зняли б 10 хвилин. Я знімаю удесятеро разів дешевше. Працюю швидко, аби робота не встигла набриднути. Серіали ”Пастка” і ”Злочин із багатьма невідомими” зробив за п’ять місяців. На іншій студії знімали б років зо два.
1996-го Олег Бійма створив 10-серійний фільм ”Острів любові”. Використав любовні твори класиків Михайла Коцюбинського, Володимира Винниченка, Марка Вовчка.
— Гадаю, стрічка викликала інтерес не через еротику. Картина вдалася, бо я взяв класну літературу. Хоч колеги й говорили: ”Хочеш зняти поганий фільм, візьми українську літературу та наших акторів”. Я задіяв 300 артистів. Мої асистенти їздили всією Україною, шукали нові обличчя. Коли закінчили серіал, почалися найгірші часи для вітчизняного кіно. На тому воно почало зникати.
— Не пропонували акторам зніматися безкоштовно?
— Я до такого нахабства ще не дійшов. Але, думаю, вони погодилися б. Богдана Сильвестровича (Богдан Ступка. — ”ГПУ”) треба пару разів попросити, на третій він би зголосився. Я знімав його у двох стрічках. Нам було цікаво працювати разом. Шкода українських акторів, яким доводиться грати в поганих серіалах. Щоб вижити, мій улюблений Олексій Богданович мусить зніматися у цьому лайні.
Анна Балакир
Фото: Gazeta.ua./p>
Коментарі
Останні події
- 21.11.2024|18:39Олександр Гаврош: "Фортель і Мімі" – це книжка про любов у різних проявах
- 19.11.2024|10:42Стартував прийом заявок на щорічну премію «Своя Полиця»
- 19.11.2024|10:38Поезія і проза у творчості Теодозії Зарівної та Людмили Таран
- 11.11.2024|19:2715 листопада у Києві проведуть акцію «Порожні стільці»
- 11.11.2024|19:20Понад 50 подій, 5 сцен, більше 100 учасників з України, Польщі, Литви та Хорватії: яким був перший Міжнародний фестиваль «Земля Поетів»
- 11.11.2024|11:21“Основи” вперше видають в оригіналі “Катерину” Шевченка з акварелями Миколи Толмачева
- 09.11.2024|16:29«Про секс та інші запитання, які цікавлять підлітків» — книжка для сміливих розмов від авторки блогу «У Трусах» Анастасії Забели
- 09.11.2024|16:23Відкриття 76-ої "Книгарні "Є": перша книгарня мережі в Олександрії
- 09.11.2024|11:29У Києві видали збірку гумору і сатири «СМІХПАЙОК»
- 08.11.2024|14:23Оголосили довгий список номінантів на здобуття Премії імені Юрія Шевельова 2024 року