Re: цензії

20.11.2024|Михайло Жайворон
Слова, яких вимагав світ
19.11.2024|Тетяна Дігай, Тернопіль
Поети завжди матимуть багато роботи
19.11.2024|Олександра Малаш, кандидатка філологічних наук, письменниця, перекладачка, книжкова оглядачка
Часом те, що неправильно — найкращий вибір
18.11.2024|Віктор Вербич
Подзвін у сьогодення: художній екскурс у чотирнадцяте століття
17.11.2024|Василь Пазинич, фізик-математик, член НСПУ, м. Суми
Діалоги про історію України, написану в драматичних поемах, к нотатках на полях
Розворушімо вулик
11.11.2024|Володимир Гладишев, професор, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
«Але ми є! І Україні бути!»
11.11.2024|Ігор Фарина, член НСПУ
Побачило серце сучасніть через минуле
10.11.2024|Віктор Вербич
Світ, зітканий з непроминального світла
10.11.2024|Євгенія Юрченко
І дивитися в приціл сльози планета

Літературний дайджест

Наталка Сняданко, «Комашина тарзанка». Видавництво «Фоліо»

На творчий стиль і художній метод цієї авторки завжди впливала її журналістська вдача з постійною жагою перебування одночасно в кількох культурно-історичних просторах.

У принципі, для жителів Галичини, ментально розірваних між двома східно-західними соціокультурними ландшафтами, це ніколи не було психологічною проблемою — живучи в Україні, подорожувати Європою, до якої не так давно належала їхня власна підрадянська батьківщина. Саме з цього історико-культурного «пригадування» часів дитинства-юності, а також його структурування у своєрідній поетиці «топографічного» письма і складається проза Наталки Сняданко — від її ранньої «Колекції пристрастей» до нещодавнього «Сезонного розпродажу блондинок» і «Чебрецю в молоці». Авторка цього калейдоскопу побутово-родинних рефлексій, з яких твориться психологічно-ментальний простір її прози, взагалі вважає, що «життя — це літературний текст, який можна переписувати безліч разів».

«Переписувати» нашій авторці щоразу так само легко, як пригадувати. В цьому творча лабораторія Наталки Сняданко дуже нагадує стиль австрійки Інгеборг Бахман з її класичною стратегією зображення простору з допомогою «слідів пам’яті», а також створення приватної топографії «мислених ландшафтів» завдяки механізму пригадування.

У своїй новій збірці «Комашина тарзанка», що складається з однойменної повісті та кількох оповідань, Сняданко вдається до ще більш питомого методу фіксації спогадів — дитячих, юнацьких, загалом родинних — творячи, тим не менш, якусь подобу сюжету. Нехай млявого, зате класичного. Отже, цього разу — це листування головної героїні згаданої вище повісті та її чоловіка, з яким вони, подорожуючи навмання, нарешті оселяються в одному містичному готелі. Про що ж вони пишуть у листах, поводячись ніби герої пісні Hotel California? Про що завгодно — від подружніх зрад до перших поцілунків і подробиць виробничого сексу. Коротше, ті самі «алкоголі життя», яких не зауважуєш на волі і для поцінування яких треба потрапити в герметичний простір комфортабельної в’язниці, прогулянкові доріжки з якої ведуть до місцевого цвинтаря.

Не менш цікаве зосередження на соціально-психологічних проблемах — чи то родинного щастя, феміністського горя а чи просто негараздів візового контролю — відбувається у «топографічному» наборі оповідань Сняданко, котрі неабияк доповнюють основну повість її збірки. Вже самі їх назви говорять про спокусливо-екзотичний зміст цих «життєвих» оповідок, написаних з журналістською легкістю. Найбільшу увагу своєю універсальною «практичністю» привертають «Уривки з ненаписаного сценарію до багатосерійного фільму про кохання» і «Невловима лірика буднів», де класифікуються типи «надто вимогливих жінок», «надто ідеальних чоловіків» і банально-комунальних сусідів, а також не менш вдалі соціальні замальовки з європейських подорожей авторки під назвами «Червона лінія U2» і «Відчинено двері до Малої Європи».

Ігор Бондар-Терещенко



Додаткові матеріали

Сняданко Наталка
Тарзани і тарзанки
Жадан на лаврах
24.08.2009|07:14|Re:цензії
Наталка Сняданко: «Зазвичай хочеться порекомендувати те, що сподобалося самій, але є небезпека, що доведеться сперечатися про смаки»
12.12.2009|21:57|Події
У Сняданко немає вишиванки, Жадан — син Панаса Мирного, а Таня Малярчук вірить в інопланетян
13.12.2009|18:02|Події
Зустріч із Наталкою Сняданко у empik. Фото, аудіо, відео
01.12.2009|17:36|Події
На премію ім. Д. Конрада претендують Жадан, Малярчук і Сняданко
13.12.2009|10:47|Події
Сергій Жадан став лауреатом премії Конрада
06.01.2010|07:30|Події
Обличчя літературної України-2009 (ФОТО)
23.10.2009|07:48|Події
Наталка Сняданко презентує «Комашину тарзанку»
коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus

Останні події

21.11.2024|18:39
Олександр Гаврош: "Фортель і Мімі" – це книжка про любов у різних проявах
19.11.2024|10:42
Стартував прийом заявок на щорічну премію «Своя Полиця»
19.11.2024|10:38
Поезія і проза у творчості Теодозії Зарівної та Людмили Таран
11.11.2024|19:27
15 листопада у Києві проведуть акцію «Порожні стільці»
11.11.2024|19:20
Понад 50 подій, 5 сцен, більше 100 учасників з України, Польщі, Литви та Хорватії: яким був перший Міжнародний фестиваль «Земля Поетів»
11.11.2024|11:21
“Основи” вперше видають в оригіналі “Катерину” Шевченка з акварелями Миколи Толмачева
09.11.2024|16:29
«Про секс та інші запитання, які цікавлять підлітків» — книжка для сміливих розмов від авторки блогу «У Трусах» Анастасії Забели
09.11.2024|16:23
Відкриття 76-ої "Книгарні "Є": перша книгарня мережі в Олександрії
09.11.2024|11:29
У Києві видали збірку гумору і сатири «СМІХПАЙОК»
08.11.2024|14:23
Оголосили довгий список номінантів на здобуття Премії імені Юрія Шевельова 2024 року


Партнери