
Re: цензії
- 03.09.2025|Ольга Шаф, м. Дніпро«Був на рідній землі…»
- 02.09.2025|Віктор ВербичКнига долі Федора Литвинюка: ціна вибору
- 01.09.2025|Василь Пазинич, поет, фізик-математик, член НСПУ, м. СумиОдухотворений мегавулкан мезозойської ери
- 25.08.2025|Ярослав ПоліщукШалений вертеп
- 25.08.2025|Ігор ЗіньчукПравди мало не буває
- 18.08.2025|Володимир Гладишев«НЕМОВ СТОЛІТЬ НЕБАЧЕНИХ ВЕСНА – ПЕРЕД ОЧИМА СХОДИТЬ УКРАЇНА»
- 12.08.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськПолтавська хоку-центричність
- 07.08.2025|Ігор ЧорнийРоки минають за роками…
- 06.08.2025|Ярослав ПоліщукСнити про щастя
- 06.08.2025|Валентина Семеняк, письменницяЧас читати Ганзенка
Видавничі новинки
- Христина Лукащук. «Мова речей»Проза | Буквоїд
- Наталія Терамае. «Іммігрантка»Проза | Буквоїд
- Надія Гуменюк. "Як черепаха в чаплі чаювала"Дитяча книга | Буквоїд
- «У сяйві золотого півмісяця»: перше в Україні дослідження тюркеріКниги | Буквоїд
- «Основи» видадуть нову велику фотокнигу Євгена Нікіфорова про українські мозаїки радянського періодуФотоальбоми | Буквоїд
- Алла Рогашко. "Містеріум"Проза | Буквоїд
- Сергій Фурса. «Протистояння»Проза | Буквоїд
- Мар’яна Копачинська. «Княгиня Пітьми»Книги | Буквоїд
- "Моя погана дівчинка - це моя частина"Книги | Володимир Гладишев, професор, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
- Джон Ґвінн. "Лють Богів"Проза | Буквоїд
Літературний дайджест
Наталка Сняданко, «Комашина тарзанка». Видавництво «Фоліо»
На творчий стиль і художній метод цієї авторки завжди впливала її журналістська вдача з постійною жагою перебування одночасно в кількох культурно-історичних просторах.
У принципі, для жителів Галичини, ментально розірваних між двома східно-західними соціокультурними ландшафтами, це ніколи не було психологічною проблемою — живучи в Україні, подорожувати Європою, до якої не так давно належала їхня власна підрадянська батьківщина. Саме з цього історико-культурного «пригадування» часів дитинства-юності, а також його структурування у своєрідній поетиці «топографічного» письма і складається проза Наталки Сняданко — від її ранньої «Колекції пристрастей» до нещодавнього «Сезонного розпродажу блондинок» і «Чебрецю в молоці». Авторка цього калейдоскопу побутово-родинних рефлексій, з яких твориться психологічно-ментальний простір її прози, взагалі вважає, що «життя — це літературний текст, який можна переписувати безліч разів».
«Переписувати» нашій авторці щоразу так само легко, як пригадувати. В цьому творча лабораторія Наталки Сняданко дуже нагадує стиль австрійки Інгеборг Бахман з її класичною стратегією зображення простору з допомогою «слідів пам’яті», а також створення приватної топографії «мислених ландшафтів» завдяки механізму пригадування.
У своїй новій збірці «Комашина тарзанка», що складається з однойменної повісті та кількох оповідань, Сняданко вдається до ще більш питомого методу фіксації спогадів — дитячих, юнацьких, загалом родинних — творячи, тим не менш, якусь подобу сюжету. Нехай млявого, зате класичного. Отже, цього разу — це листування головної героїні згаданої вище повісті та її чоловіка, з яким вони, подорожуючи навмання, нарешті оселяються в одному містичному готелі. Про що ж вони пишуть у листах, поводячись ніби герої пісні Hotel California? Про що завгодно — від подружніх зрад до перших поцілунків і подробиць виробничого сексу. Коротше, ті самі «алкоголі життя», яких не зауважуєш на волі і для поцінування яких треба потрапити в герметичний простір комфортабельної в’язниці, прогулянкові доріжки з якої ведуть до місцевого цвинтаря.
Не менш цікаве зосередження на соціально-психологічних проблемах — чи то родинного щастя, феміністського горя а чи просто негараздів візового контролю — відбувається у «топографічному» наборі оповідань Сняданко, котрі неабияк доповнюють основну повість її збірки. Вже самі їх назви говорять про спокусливо-екзотичний зміст цих «життєвих» оповідок, написаних з журналістською легкістю. Найбільшу увагу своєю універсальною «практичністю» привертають «Уривки з ненаписаного сценарію до багатосерійного фільму про кохання» і «Невловима лірика буднів», де класифікуються типи «надто вимогливих жінок», «надто ідеальних чоловіків» і банально-комунальних сусідів, а також не менш вдалі соціальні замальовки з європейських подорожей авторки під назвами «Червона лінія U2» і «Відчинено двері до Малої Європи».
Ігор Бондар-Терещенко
Додаткові матеріали
- Сняданко Наталка
- Тарзани і тарзанки
- Жадан на лаврах
- Наталка Сняданко: «Зазвичай хочеться порекомендувати те, що сподобалося самій, але є небезпека, що доведеться сперечатися про смаки»
- У Сняданко немає вишиванки, Жадан — син Панаса Мирного, а Таня Малярчук вірить в інопланетян
- Зустріч із Наталкою Сняданко у empik. Фото, аудіо, відео
- На премію ім. Д. Конрада претендують Жадан, Малярчук і Сняданко
- Сергій Жадан став лауреатом премії Конрада
- Обличчя літературної України-2009 (ФОТО)
- Наталка Сняданко презентує «Комашину тарзанку»
Коментарі
Останні події
- 08.09.2025|19:3211 вересня стане відомим імʼя лауреата Премії імені Василя Стуса 2025 року
- 08.09.2025|19:29Фестиваль TRANSLATORIUM оголосив повну програму подій у 2025 році
- 08.09.2025|19:16В Україні з’явилася нова культурна аґенція “Терени”
- 03.09.2025|11:59Український ПЕН оголошує конкурс на здобуття Премії Шевельова за 2025 р
- 03.09.2025|11:53У Луцьку — прем’єра вистави «Хованка» за п’єсою іспанського драматурга
- 03.09.2025|11:49Літагенція OVO офіційно представлятиме Україну на Світовому чемпіонаті з поетичного слему
- 02.09.2025|19:05«Пам’ять дисгармонійна» у «Приватній колекції»
- 27.08.2025|18:44Оголошено ім’я лауреата Міжнародної премії імені Івана Франка-2025
- 25.08.2025|17:49У Чернівцях відбудуться XVІ Міжнародні поетичні читання Meridian Czernowitz
- 25.08.2025|17:39Єдиний з України: підручник з хімії потрапив до фіналу європейської премії BELMA 2025