Re: цензії

11.03.2025|Марина Куркач, літературна блогерка, м. Кременчук
Жінкам потрібна любов
"Називай мене Клас Баєр": книга, що вражає психологізмом та відвертістю
05.03.2025|Тетяна Качак, м. Івано-Франківськ
Стефаник у художньому слові Оксани Тебешевської
22.02.2025|Василь Пазинич, поет, фізик-математик, член НСПУ
Зоряний "Торф"
18.02.2025|Світлана Бреславська, Івано-Франківськ
Про Віткація і не тільки. Слово перекладача
Художні листи Євгенії Юрченко з війни у Всесвіт
14.02.2025|Ігор Зіньчук
Загублені в часі
05.02.2025|Ігор Чорний
Яке обличчя у війни?
Залишатись живим
29.01.2025|Ігор Зіньчук
Прийняти себе, аби стати сильнішою
Головна\Авторська колонка\Література не лише для своїх

Авторська колонка

Література не лише для своїх

Дискусія, яку започаткував Максим Розумний у своїй авторській колонці, викликала досить жваву реакцію у читачів «Буквоїду». І найперше – у самих письменників. Значна частина коментарів звелася до банального: «Сам дурний».

Припускаю, що до такої реакції спонукав не лише зміст міркувань Максима, а ще й прізвище автора.
Питання: «Що читати?», ставить перед собою не лише Розумний, але й відвідувачі книжкових крамниць – студенти, менеджери малих та середніх компаній, лікарі, вчителі etc. Але у переважній більшості випадків знайти відповідь на це запитання не так вже й просто.  

Книга давно вже стала товаром, а, значить, і сам продукт та його автор потребують розголосу, реклами та промоції. Сьогодні не достатньо сказати у вузькому колі один одному: «Старий, ти написав класну книжку». Нині важливо, щоб про це (якщо це справді так і є) знали читачі. Може це прозвучить надто грубо, але вважаю, що книги повинні рекламуватися так, як і «Бленд-а-мед» або як і будь-який інший товар. Людей треба спонукати до того, щоб вони прийшли до книжкової крамниці і запитали про товар. Інакше – більшість книжок українських авторів так і залишиться літературою для своїх. Письменники і надалі будуть вихваляти один одного, а критики будуть співати оди своїм улюбленцям і розмірковувати про вічність. В цьому процесі немає нічого поганого, але він замкнутий в собі і практично нікому не цікавий за межами тусовки.

Утім, останнє слово – за читачем, який голосує за ту чи іншу книжку своїм гаманцем. Лише він може сформувати попит на того чи іншого автора. Зважаючи ж на досить скромні тиражі українських книжок, читач не надто охоче це робить. Бо що таке тираж в одну-дві тисячі екземплярів у масштабах усієї України?

Хтось скаже: покупець книжки це – проблема видавця, а не письменника, який мусить дбати про високе. Погоджуюсь із цим лише частково. Бо більшість українських видавців, звісно ж, намагаються мінімізувати свої витрати, а відтак – зекономити на «розкрутці» книжки та авторів.

Тому переконаний, що відповідь на питання: «Що читати?» повинні давати і письменники і люди, які самою своєю професією повинні бути посередниками між автором та читачем – літературознавці, критики, журналісти. В налагодженні такого зв’язку і бачить своє покликання «Буквоїд».



коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus

Останні події

13.03.2025|13:31
У Vivat вийшла книжка про кримських журналістів-політвʼязнів
13.03.2025|13:27
Оголошено короткий список номінантів на здобуття премії Drahomán Prize 2024 року
11.03.2025|11:35
Любов, яка лікує: «Віктор і Філомена» — дитяча книга про інклюзію, прийняття та підтримку
11.03.2025|11:19
Захоплива історія австрійського лижника: «Виходячи за межі» у кіно з 13 березня
11.03.2025|11:02
“Основи” видають ілюстрованого “Доктора Серафікуса” В. Домонтовича з передмовою Соломії Павличко
10.03.2025|16:33
Стартував прийом заявок на фестиваль для молодих авторів “Прописи”
07.03.2025|16:12
Життєпис Якова Оренштайна у серії «Постаті культури»
05.03.2025|09:51
Міжнародна премія Івана Франка оголосила довгий список претендентів
02.03.2025|11:31
Я стану перед Богом в безмежній самоті…
01.03.2025|11:48
У Харкові пошкоджено місцеву друкарню «Тріада-Пак» і дві книгарні мережі «КнигоЛенд»


Партнери