Електронна бібліотека/Проза

Сорок дев’ять – не Прип’ять...Олег Короташ
Скрипіння сталевих чобіт десь серед вишень...Пауль Целан
З жерстяними дахами, з теплом невлаштованості...Сергій Жадан
Останній прапорПауль Целан
Сорочка мертвихПауль Целан
Міста при ріках...Сергій Жадан
Робочий чатСеліна Тамамуші
все що не зробив - тепер вже ні...Тарас Федюк
шабля сива світ іржавий...Тарас Федюк
зустрінемось в києві мила недивлячись на...Тарас Федюк
ВАШ ПЛЯЖ НАШ ПЛЯЖ ВАШОлег Коцарев
тато просив зайти...Олег Коцарев
біле світло тіла...Олег Коцарев
ПОЧИНАЄТЬСЯОлег Коцарев
добре аж дивно...Олег Коцарев
ОБ’ЄКТ ВОГНИКОлег Коцарев
КОЛІР?Олег Коцарев
ЖИТНІЙ КИТОлег Коцарев
БРАТИ СМІТТЯОлег Коцарев
ПОРТРЕТ КАФЕ ЗЗАДУОлег Коцарев
ЗАЙДІТЬ ЗАЇЗДІТЬОлег Коцарев
Хтось спробує продати це як перемогу...Сергій Жадан
Нерозбірливо і нечітко...Сергій Жадан
Тріумфальна аркаЮрій Гундарєв
ЧуттяЮрій Гундарєв
МузаЮрій Гундарєв
МовчанняЮрій Гундарєв
СтратаЮрій Гундарєв
Архіваріус (новела)Віктор Палинський
АРМІЙСЬКІ ВІРШІМикола Істин
чоловік захотів стати рибою...Анатолій Дністровий
напевно це найважче...Анатолій Дністровий
хто тебе призначив критиком часу...Анатолій Дністровий
Завантажити

вибирали ви і землі, на якій вродили вас ваші батьки (а вони – не обирали землі, де були самі народжені). Це правда, що деякі з вас збудували деякі з будинків, забили деякі з поросят, насадили деякі з картоплин, обрали деякі з міст для помешкання. Але воістино наївно думати, що той кожен вибір був цілковито людським – однаково, навіть тєжко працюючи, усвідомлює вона те чи ні, а всяка людина лишень виконує присуд: «У поту лиця твого їстимеш хлїб твій, аж покіль вернешся в землю, що з неї й узято тебе. Земля бо єси і землею візьмешся» (Перва книга Мойсея 3:12). Єдиний вибір, справді кардинальний, від якого дуже сильно залежить доля твого й мого помешкання на цій землі, і вся майбутня твоя доля – це вибір, кому і чому служити. Людина за своєю природою створена слугою чи рабом – скільки б не були образливими такі визначення, але якщо покопирсатися в самім собі, то так воно завжди і є. Чим твоє серце наповнене – що ти культивуєш у собі, про що думаєш, які чесноти в собі плекаєш, які частини тіла вдосконалюєш – того ти і раб. Ти можеш бути рабом пилочки для нігтів, сигарети, басейну, ранкової пробіжки, інтернету, дівчини (чи постійної жагучої думки ппро неї), і навіть власного гарнесенького з виду портмоне чи записничка; але ти можеш бути рабом Бога Живого, Який послав Свого Сина, щоб викупити тебе з усіх отсих тисяч маленьких рабств, що оточують тебе, коли ти пооддаль Господа. «Вибирайте тепер, кому хочете служити!... Я ж і мій дід служити мем Господеві!» - ці слова Нуненка слова воістину чоловічі, це те справжнє «слово мужика», яке ми (особливо ж прекрасні дами наші, шукаючі в нас плече) так шукаємо в побуті сьогодення, але яке весь час чомусь самовільно кудися просочується крізь пальці, порушується, розчаровуючи, а потім – на мить, у барі, за пляшкою – знов невимовно стверджується всередині, заносячи губу пихи д`горі. Нуненко (Ісус Навин – за перекладом Куліша) сказав, і зробив. Його слухачі тоді (як іноді робимо і ми в серцях наших, по тій великій внутрішній щирості й відвертості, не стертій ніякими лицемірствами, умовностями й слуцжінню абияким життьовим ритуалам) закричали несамовитим голосом: «Нї! не буде того, щоб ми покинули Господа, щоб служити иншим богам! Нї! Господь нашим Богом!...» (Нав 24:16-17) Ні! – кричить наша душа, звісно ж! Бо ми хочемо бути під владою Господа, але - по можливості, принагідно, вряди-годи. А поки що – дайте-но нам завершити свої справи! Нам ще треба виростити дітей, зробити кар`єру, взяти від життя все, що можна тут узяти, а вже потім, на схилі віку, звісно, кому ж, як не Господу служити на тіїх старостях літ! «І рече Йозуа до люду: Не зможете ви служити Господеві, бо він сьвятий Бог; ревнивий Бог Він; не стерпить вам переступи ваші й гріхи ваші! Як покинете Господа і служити мете чужоземнїм богам, Він одвернеться від вас і попустить допуст на вас і погибель, після того як перше посилав вам благодать» (Нав 24:19-20) Але чому, Господи? Ну невже не можна, щоб: з Твого боку – благодать завжди, з мого – поклоніння лише коли схочу? Ну, де ж тая справедливість! Я ще молодий (так міркує і 20-ти, й 40-ка, й 60-тирічне), так хочеться пожити – випити-закусити, з`їсти шашличка, а оця молодичка – вона ж нічийна, і сьогодні я роблю лишень добру справу, коли дарую їй задоволення – і, до того ж є иньша причина - хіба справедливо їй вік вікувати без дитинки – ти ж, Господи, сам казав, щоб плодилися й розмножувалися? Нарешті, отся наколочка – в ній же немає нічого огидного, пишна й красива – отсей-от кулончик з візерунком фінікійського, єгипетського, індійського чи тибетського божества, витвір мистецтва, хіба ж це поклоніння? або: ось у крішнаїтів я сяду й поїм – це ж так хороше поговорити мантрами, попоїсти пісної їжі (ти ж, Боже, ніби й сам любиш всілякі пости від нас!) – хіба не вернуся я знову вклонятись тобі після цього, хіба не поставлю ще десять свічок, а коли розбагатію – хіба не зведу я принаймні одного храму на честь когось із православних святих? З таким великим розпачем міркуємо: хочеться і Божого, і свого. Але чому в такому випадку Йозея Нуненко міркував інакше? Чому він збирався зробити свій вибір Єдиного Бога навіть у тому випадку, коли б абсолютна більшість при Сихемі обрали б того дня для поклоніння інших богів? Звідки така впевненість, що саме його, Нуненковий, вибір - правильний? У впертості й надустості в один бік єврейського серця? Але ж решта – і ця решта була справді абсолютною більшістю (і такою досі і є) – також були євреями, і вони (як і ми) не ладні були відмовляти собі в простих людських задоволеннях і радощах цього світу. Я хочу відкинути в міркуванні щодо вибору Йозеї Нуненка і тезу про те, що він був одержимим несамовитим фанатиком чи божевільним – Йозея (Спаситель) увів цілу націю в абсолютно чужу землю, і на керівництво народом його помазали не випадкові математичні збіги бюлетенів голосування, як зараз, а сам Мойсей, Божий обранець – сильний лідер, теперішній символ здорового націоналістичного глузду для всякого щонайменшого наріду. Отже, здається, справа

Останні події

13.07.2025|09:20
У Лип´янці вшанували пам’ять поета-шістдесятника Миколи Томенка та вручили його іменну премію
11.07.2025|10:28
Оголошено конкурс на літературну премію імені Богдана-Ігоря Антонича “Привітання життя”
10.07.2025|23:18
«Не народжені для війни»: у Києві презентують нову книжку Артема Чапая
08.07.2025|18:17
Нова Facebook-група "Люблю читати українське" запрошує поціновувачів вітчизняної літератури
01.07.2025|21:38
Артур Дронь анонсував вихід нової книги "Гемінґвей нічого не знає": збірка свідчень про війну та життя
01.07.2025|18:02
Сергію Жадану присуджено австрійську державну премію з європейської літератури
01.07.2025|08:53
"Дикий Захід" Павла Казаріна тепер польською: Автор дякує за "довге життя" книги, що виявилась пророчою
01.07.2025|08:37
«Родовід» перевидає «З країни рижу та опію» Софії Яблонської
01.07.2025|08:14
Мартин Якуб презентував у Житомирі психологічний детектив "Гріх на душу"
01.07.2025|06:34
ТОП-10 книг ВСЛ за червень 2025 року


Партнери