Re: цензії
- 18.12.2024|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськНотатки мемуарного жанру
- 17.12.2024|Оксана Тебешевська, заслужений учитель України, письменницяВолодимир Качкан: «З того слова насію довічних пісень…»
- 14.12.2024|Валентина Семеняк, письменницяКлюч до послань
- 10.12.2024|Ігор ЗіньчукСвобода не має ціни
- 01.12.2024|Ігор ЗіньчукТомас Манн „Будденброки” – роман–сага про занепад однієї родини
- 20.11.2024|Михайло ЖайворонСлова, яких вимагав світ
- 19.11.2024|Тетяна Дігай, ТернопільПоети завжди матимуть багато роботи
- 19.11.2024|Олександра Малаш, кандидатка філологічних наук, письменниця, перекладачка, книжкова оглядачкаЧасом те, що неправильно — найкращий вибір
- 18.11.2024|Віктор ВербичПодзвін у сьогодення: художній екскурс у чотирнадцяте століття
- 17.11.2024|Василь Пазинич, фізик-математик, член НСПУ, м. СумиДіалоги про історію України, написану в драматичних поемах, к нотатках на полях
Видавничі новинки
- У видавництві Vivat вийшов комікс про Степана БандеруКниги | Буквоїд
- Корупція та реформи. Уроки економічної історії АмерикиКниги | Буквоїд
- У "НІКА-Центр" виходять книги Ісама Расіма "Африканський танець" та Карама Сабера "Святиня"Проза | Буквоїд
- Ігор Павлюк. "Бут. Історія України у драматичних поемах"Поезія | Буквоїд
- У Чернівцях видали новий роман Галини ПетросанякПроза | Буквоїд
- Станіслав Ігнацій Віткевич. «Ненаситність»Проза | Буквоїд
- Чеслав Маркевич. «Тропи»Поезія | Буквоїд
- Легенда про ВільнихКниги | Буквоїд
- Нотатник Вероніки Чекалюк. «Смачна комунікація: гостинність – це творчість»Книги | Буквоїд
- Світлана Марчук. «Небо, ромашки і ти»Поезія | Буквоїд
Події
Ганна Герман в Мінкульті нічого не змінить, - письменник Дністровий
ЗМІ активно обговорюють можливість призначення Ганни Герман на посаду міністра культури у новому уряді Миколи Азарова. «Буквоїд» запитав у Анатолія Дністрового, як він ставиться до можливого приходу соратниці Віктора Януковича у міністерське крісло
- Ні владний табір, ні опозиція не мають ефективних культурних менеджерів.Ситуація з портфелем міністра культури - трагікомічна. Комічна, бо це міністерство - що є, що його нема... суспільство його присутності не дуже відчуває. Трагічна, бо Україна реально знаходиться на периферії світових культурних і гуманітарних процесів.
Державне культурне господарство за своєю суттю залишається совково-народницьким, воно просто на просто «лежить». Державне адміністрування музейної справи - жах повний, ситуація з україномовною книгою - жах не менший, а про кіно я взагалі мовчу. Згадайте державні книжкові виставки та українські стенди за кордоном, на яких персонал не знає іноземних мов. Сюди ж - нема якісного піару, нема промоції, нема інформаційної підтримки. Взагалі нема нового покоління молодих менеджерів на різних рівнях функціоналу. У цьому «заслуга» всіх без винятку влад, які були в Україні з 1991-го року.
Державне адміністрування культури і приватний творчий сектор, якщо можна вжити такий дотепний термін, перебувають на різних планетах. Митці самі їздять куди хочуть, їх перекладають також за власними ініціативами. Держава не закуповує права на переклади видатної наукової та художньої літератури світу. Цим, як знаємо, в нас успішно займався тільки пан Сорос.
Водночас культурної промоції України в світі як такої також не існує - тобто її нема за визначенням. Чехи, румуни, поляки, росіяни - всі вони щороку нарощують свій потенціал і свою культурну присутність у світі, розвиваючи мережі своїх культурних центрів. У нас - мертві бджоли.
Такі-сякі зв´язки й контакти підтримують та розвивають самі митці та окремі недержавні інституції й фонди. Парадокс у тому, що для промоції сучасної української культури більше робить, скажімо Польський інститут у Києві, ніж власне профільне міністерство.
А тепер подивимося на саму посаду міністра культури. Цей портфель розподілятиметься за політичною квотою - тобто це посада, як і інші урядові посади, для політика, а не культурного менеджера. В умовах затяжної політичної кризи, коли все конфронтаційно поділено, міністерство перетвориться на чергове поле битви, як це було раніше. Митці, що колись очолювали міністерство, - це теж не вихід.
Отже оптимальним було б, якби цю посаду обіймав не політик, а ефективний культурний менеджер - людина з таким же досвідом роботи, таким же світоглядом чи стилем, як директори закордонних культурних центрів. Але Україна за 20 років незалежності не спромоглася створити свої культурні центри в ключових столицях світу і не виростила подібних топ-менеджерів. Таких людей ні в опозиції, ні у владному таборі немає.
Ситуація направду патова. Яка може бути культурна політика, якщо Україна як держава навіть не виробляє своєї власної ідеології? Дивлячись на наше центральне телебачення, ми чудово бачимо, який сусід успішно займається насадженням ідеології в Україні. Все це велетенська комплексна проблема, в якій культурна тема є невід´ємною складовою. Тому чи очолить це міністерство Ганна Герман, чи інопланетянин суттєвих змін очікувати не варто.
Коментарі
Останні події
- 19.12.2024|11:01Топ БараБуки: довгий список найкращих дитячих і підліткових видань 2024 року
- 19.12.2024|07:49Топ продажів видавництва VIVAT у 2024 році
- 18.12.2024|13:16Фонд Східна Європа за підтримки Швейцарії випустив онлайн-курс для підлітків «Не можеш сказати – пиши!»
- 17.12.2024|19:44Мирослав Лаюк став лауреатом премії імені Шевельова 2024 року
- 17.12.2024|19:09Вийшов трейлер української стрічки «Фрагменти льоду»
- 10.12.2024|18:36День народження Видавництва Старого Лева
- 10.12.2024|10:44На Оболоні Книгарня "Є" відкриє новий культурний простір “Книгарня “Є”
- 10.12.2024|10:38Видавець Віктор Круглов пройшов відбір на навчання в Стенфордській вищій школі бізнесу
- 10.12.2024|10:35Ретроспективні фільми «7 психопатів», «Орландо» і «Володарі часу» покажуть узимку в кінотеатрах України
- 10.12.2024|10:30У Києві презентують книжку “Спіймати невловиме. Путівник світом есеїстики”