Re: цензії

11.12.2025|Ольга Мхитарян, кандидат педагогічних наук
Привабливо, цікаво, пізнавально
08.12.2025|Василь Кузан
Крик відчаю
02.12.2025|Василь Кузан
Ні краплі лукавства
27.11.2025|Василь Кузан
Nobilis sapientia
27.11.2025|Віталій Огієнко
Розсекречені архіви
24.11.2025|Наталія Богданець-Білоскаленко, доктор педагогічних наук, професор
«Казки навиворіт»: Майстерне переосмислення народної мудрості для сучасної дитини
23.11.2025|Ігор Зіньчук
Світло, як стиль життя
21.11.2025|Тарас Кремінь, кандидат філологічних наук
Світлотіні свободи
18.11.2025|Ігор Чорний
У мерехтінні зірки Алатир
17.11.2025|Ігор Зіньчук
Темні закутки минулого

Літературний дайджест

18.01.2013|06:38|Gazeta.ua.

"У нашій інфантильній літературі трагедій часто бояться" - Степан Процюк видає нову книжку

У лютому луцьке видавництво "Твердиня" під однією обкладинкою видасть дві повісті письменникаСтепана Процюка- психологічну, змальовану жорсткими фарбами, любовну історію "Гілочка і Муркотастик" та повість "Бийся головою до стіни".

В основі останнього твору - історія стосунків батька і сина.

"Я показав не світлу сторону цих стосунків, а їхній негативний "зворотній бік Місяця", - розповідає автор. - Адже у сім´ях є і насильство, і жорстокість, і садизм стосовно дітей. Все починається з банальних речей, коли батьки мають претензії до дітей, і навпаки. У повісті є частково мій досвід, але і досвід багатьох інших людей. Йдеться про те, як син зумів пробачити батька. Історія починається з моменту, коли син був дитиною. В кінці бачимо смерть батька. Син два роки намагався батька врятувати. Той за радянських часів був політв´язнем через патріотичні переконання. Йому багато коштувало не стати стукачем, і це частково підірвало його нерви. Я намагався передати трагедію особистості батька, "анатомію" його вмирання. Кажу, "анатомію", бо згасання людини розписано буквально, її відцвітання, зледеніння. У нашій інфантильній літературі таких тем часто бояться, бо незручно, бо легше вдавати з себе дурника. Ми дотепер маємо певний культ блазенсько-карнавальної літератури, гуморесок, анекдотів. А відчуття трагічного зазвичай відсутнє".

Степан Процюк каже, що проза, де автори звертаються до трагедійних сторінок життя, має приховану небезпеку - може перетворитися на жалісливий щоденник.

"Кожен має, що розказати - і трагічного, і спокійного, і смішного. Письменнику важливо писати універсальні речі. У цьому полягає талант. Коли люди кажуть, що в моїх книжках упізнають себе, для мене це найбільший комплімент, - продовжує письменник. - Коли пишу, перебуваю поза добром і злом. Я поза межами етичних оцінок, бо хто я такий, щоб судити чи возвеличувати героїв? Під час писання не відчуваю піднесення, але і не мучуся. Це як анестезія. Тоді мною рухають певні космічні енергії. Просто текст йде - і все. Інколи перериваюся на цигарку чи каву".
Анна БАЛАКИР


 



коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus

Останні події

11.12.2025|20:26
Книга року ВВС 2025 оголосила переможців
09.12.2025|14:38
Премія імені Юрія Шевельова 2025: Оголошено імена фіналістів та володарки Спецвідзнаки Капітули
02.12.2025|10:33
Поетичний вечір у Києві: «Цієї ночі сніг упав» і теплі зимові вірші
27.11.2025|14:32
«Хто навчив тебе так брехати?»: у Луцьку презентують дві книжки про гнів, травму й силу історій
24.11.2025|14:50
Коли архітектура, дизайн і книги говорять однією мовою: вечір «Мода шаблонів» у TSUM Loft
17.11.2025|15:32
«Основи» готують до друку «Бард і його світ: як Шекспір став Шекспіром» Стівена Ґрінблатта
17.11.2025|10:29
Для тих, хто живе словом
17.11.2025|10:25
У «Видавництві 21» вийшла друком збірка пʼєс сучасного класика Володимира Діброви
16.11.2025|10:55
У Києві провели акцію «Порожні стільці» на підтримку незаконно ув’язнених, полонених та зниклих безвісти журналістів та митців
13.11.2025|11:20
Фініш! Макс Кідрук завершив роботу над романом «Колапс»


Партнери