Re: цензії
- 05.11.2025|Віктор ВербичКоли життя і як пейзаж, і як смерть
- 04.11.2025|Дана ПінчевськаГаличани та духи мертвих: історія одного порозуміння
- 04.11.2025|Надія Гаврилюк“Перетворює затамування на захват”: поезія Богуслава Поляка
- 03.11.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськІспит на справжність
- 02.11.2025|Богдан СмолякЗахисник Істин
- 31.10.2025|Володимир Краснодемський, журналіст, Лозанна, ШвейцаріяЯк змосковлювали ментальність українців
- 30.10.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськХудожній простір поезії Мирослава Аронця
- 27.10.2025|Ігор ЧорнийПекло в раю
- 20.10.2025|Оксана Акіменко. ПроКниги. Що почитати?Котел, в якому вариться зілля
- 19.10.2025|Ігор Фарина, письменник, м. Шумськ на ТернопілліПобачити себе в люстерці часу
Видавничі новинки
- Олександр Скрипник. «НКВД/КГБ проти української еміграції. Розсекречені архіви»Історія/Культура | Буквоїд
- Анатолій Амелін, Сергій Гайдайчук, Євгеній Астахов. «Візія України 2035»Книги | Буквоїд
- Дебра Сільверман. «Я не вірю в астрологію. Зоряна мудрість, яка змінює життя»Книги | Буквоїд
- Наомі Вільямс. «Пацієнтка Х, або Жінка з палати №9»Проза | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Мова речей»Проза | Буквоїд
- Наталія Терамае. «Іммігрантка»Проза | Буквоїд
- Надія Гуменюк. "Як черепаха в чаплі чаювала"Дитяча книга | Буквоїд
- «У сяйві золотого півмісяця»: перше в Україні дослідження тюркеріКниги | Буквоїд
- «Основи» видадуть нову велику фотокнигу Євгена Нікіфорова про українські мозаїки радянського періодуФотоальбоми | Буквоїд
- Алла Рогашко. "Містеріум"Проза | Буквоїд
Літературний дайджест
Тарас Прохасько: «Відкритість повинна бути дозованою, а то вона втрачає сенс»
Такої кількості відвідувачів книгарня “Є” не бачила від часів презентації “Музею покинутих секретів” Оксани Забужко.
І наче карантин у країні оголосили, а на літературному вечорі – аншлаг. Підсумок десятирічного періоду своєї творчості – збірку “БотакЄ” – презентував один зі “стовпів” української літератури Тарас Прохасько.
Значна частина “БотакЄ” – те, що уже було надруковане. А є ще й речі неопубліковані, принаймні у книжковому форматі. А от тексту із однойменною назвою у збірці немає.
- Просто слово “БотакЄ” – гарне, мені подобається, – пояснив присутнім Тарас Прохасько. – Воно є останньою відповіддю, коли інших відповідей вже не знаходиш. Оповідання з такою назвою надруковане лише в антології прози Василя Габора. Воно було написане після тривалої перерви, що настала після книги “Інші дні Анни”. Те оповідання відкрило мені новий спосіб письма, можливостей, вмінь і бачення літератури. “БотакЄ” – книга, яка складається з короткої прози, але укладається в суцільний ряд певного способу бачення, викладу, міркування. Десять років є у цій книжці.
- То у чому головна новизна книги?
- Час присутності читача у книжці впливає на те, як вона діє на нього. Я – прихильник короткої прози, але коли ти “живеш” у грубому романі кілька днів, цей час зовсім інший, ніж три хвилини у новелці. Головна новизна книжки “БотакЄ” полягає у товстизні, у ній можна “побути” довше. І це вже буде інший вимір життя – бути у цій книжці. Очевидна слабкість книжки – обмежене коло проблем, речей, питань, тем, які мене по-справжньому хвилюють і до яких повертаюся раз за разом, навіть того не помічаючи. Але навіть така слабина є новизною, бо ж щось-таки вона демонструє.
- Більшість ваших текстів – свого роду автобіографізм…
- Страшенно небезпечно підкрався колись Іздрик, написавши, що те, що я пишу, не є правдою, а лише досконало імітує правду. Не є ця книжка і все, що пишу, аж таке до кінця відкрите. Відкритість повинна бути дозованою, інакше вона втрачає сенс. Маю ще ганебні таємниці, про які наразі не хочу розповідати… Зупинився на такому автобіографічному способі викладу, де йдеться про моє сприйняття світу, бо моєю єдиною надметою як автора є розказати про такі речі, які можливі з кожним, пропускаючи їх через себе. Хотів би, щоб мій біографізм, моя історія зосереджувала читача не на тому, що розказую, а на тому, що такий спосіб мислення про себе можливий.
- Як змінювався Прохасько протягом цього десятиліття і що буде далі?
- Хотів би повернутися до подієвої літератури, писати більше про дію. Багато думав, і все, що думав, – написав. Тепер я – старший, і багато речей з’ясовано. Тепер мені хочеться зауважувати барвисті прояви життя. Далі проза буде динамічнішою, сюжетнішою. Хоча найбільша сила для мене у літературі – в словосполученнях. Кілька слів разом важливіші, ніж добре речення, плинний абзац. Керуюся таким законом: все, що може бути сказане, – воно є. Тому єдиний мій літературний прийом – не боятися сполучати слова, які видаються із зовсім різних частин життя, світу, мови…
Божена Городницька
Коментарі
Останні події
- 04.11.2025|10:54Слова загублені й віднайдені: розмова про фемінізм в житті й літературі
- 03.11.2025|18:29Оголошено довгий список номінантів на Премію імені Юрія Шевельова 2025: 13 видань змагаються за звання найкращої книжки есеїстики
- 03.11.2025|10:42"Старий Лев" запрошує на майстер-клас з наукових експериментів за книгою "Енергія. Наука довкола нас"
- 03.11.2025|10:28Юлія Чернінька презентує «Бестселер у борг» в Івано-Франківську
- 02.11.2025|09:55У Львові вийшов 7-й том Антології патріотичної поезії «ВИБУХОВІ СЛОВА»
- 30.10.2025|12:41Юний феномен: 12-річний Ілля Отрошенко із Сум став наймолодшим автором трилогії в Україні
- 30.10.2025|12:32Фантастичні результати «єКниги»: 359 тисяч проданих книг та 200 тисяч молодих читачів за три квартали 2025 року
- 30.10.2025|12:18Новий кліп Павла Табакова «Вона не знає молитви» — вражаюча історія кохання, натхненна поезією Мар´яни Савки
- 30.10.2025|12:15«Енергія. Наука довкола нас»: Старий Лев запрошує юних читачів на наукові експерименти
- 29.10.2025|18:12В Ужгороді започаткували щорічні зустрічі із лауреатами міської премії імені Петра Скунця
