Re: цензії
- 20.10.2025|Оксана Акіменко. ПроКниги. Що почитати?Котел, в якому вариться зілля
- 19.10.2025|Ігор Фарина, письменник, м. Шумськ на ТернопілліПобачити себе в люстерці часу
- 19.10.2025|Ігор ЧорнийКовбої, футболісти й терористи
- 19.10.2025|Марія КравчукТретій армійський корпус представляє казку Володимира Даниленка «Цур і Пек»
- 18.10.2025|Тетяна Торак, м. Івано-Франківськ«Кожен наступний політ може стати останнім...»
- 16.10.2025|Наталія Поліщук, письменниця, членкиня НСПУФантастичне й реальне, а також метафора «кришталевого світу» в оповіданні Катерини Фріас «Un anillo misterioso» («Містичний перстень») зі збірки «За синіми і жовтими гардинами» (2025), Іспанія
- 16.10.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськПоети помирають уранці
- 08.10.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськЗазирнути в задзеркалля
- 06.10.2025|Ігор ЗіньчукЦікаві історії звичайних слів
- 28.09.2025|Петро ГармасійПерестати боятися…
Видавничі новинки
- Анатолій Амелін, Сергій Гайдайчук, Євгеній Астахов. «Візія України 2035»Книги | Буквоїд
- Дебра Сільверман. «Я не вірю в астрологію. Зоряна мудрість, яка змінює життя»Книги | Буквоїд
- Наомі Вільямс. «Пацієнтка Х, або Жінка з палати №9»Проза | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Мова речей»Проза | Буквоїд
- Наталія Терамае. «Іммігрантка»Проза | Буквоїд
- Надія Гуменюк. "Як черепаха в чаплі чаювала"Дитяча книга | Буквоїд
- «У сяйві золотого півмісяця»: перше в Україні дослідження тюркеріКниги | Буквоїд
- «Основи» видадуть нову велику фотокнигу Євгена Нікіфорова про українські мозаїки радянського періодуФотоальбоми | Буквоїд
- Алла Рогашко. "Містеріум"Проза | Буквоїд
- Сергій Фурса. «Протистояння»Проза | Буквоїд
Літературний дайджест
Тамаз Аваліані: «Кулькова ручка не пробачає помилок»
Цим інтерв’ю “ВЗ” розпочинає серію авторських публікацій відомої української письменниці Лариси Денисенко.
Лариса братиме інтерв’ю у людей мистецтва за власним вибором. Серед них будуть і відомі особистості, і ті, чиї імена стануть для читачів відкриттям. Перша розмова – з Тамазом Аваліані. Це перше інтерв’ю, в якому письменниця та телеведуча виступає у ролі журналіста-газетяра.
Тамаз Аваліані – грузинський художник-самоук, це додає йому спорідненості з актором Жераром Депардьє, котрий ніколи не вчився на актора, – акторство живе в його серці. Так само в серці тбіліського художника Аваліані живуть картини. Він схожий на гірського орла. Як орел застигає й ширяє у небі, так само відчувається політ художника в кожній із його картин. Тамаз у грудні ще раз збирається подарувати світ своїх картин львів’янам, тому хочеться, щоб жителі Леополіса познайомилися з ним ближче. Його улюблені художники – парадоксальний і яскравий Сальвадор Далі та ніби знаючий усе про тіло людини Мікеланджело, йому сняться чорно-білі сни, можливо, саме тому свої картини він творить кульковою чорною ручкою. Про Львів, Тбілісі, картини, красу та силу ми і говоримо з художником.
- Ти народився в Тбілісі, і це – твоє місто. Деякий час мешкав у Львові. Для мене енергетично це чимось схожі міста, вони з’єднують каміння бруківки, стін та небо. Камінню цих міст завжди є про що розповісти. Чим для тебе є Тбілісі, який твій Львів?
- Тбілісі – це земля, Львів – це небо. Тбілісі – місто, котре я люблю, тому що народився там, тому що місто виховало мене, навчило, укорінило в мені життєві знання, котрі мені знадобились. Тбілісі – місто, в якому я відчуваю свій дім, а дім – це спокій, злагода та затишок. Львів – це місто, котре люблю так, як люблять та поважають красу жінки, мистецтва. Зовні Львів схожий на Тбілісі, львівська архітектура на мене позитивно діє, постійно фотографував все, що бачив. У Львові я почуваюся птахом. Люди дуже теплі... Три місяці, протягом яких я мешкав у Львові, подарували мені багато гарних та справжніх друзів.
- Твої картини говорять до мене співучим багатоголоссям. У кожній з них відчуваю виноградну лозу, сонце та землю, чую вітер, але не відчуваю води. Як сам відчуваєш свої картини? І чому я в них не відчуваю води, ти ж у минулому моряк, а кажуть, що вода моряка не відпускає ніколи.
- Для кожного хлопчика мореплавання – це романтика, романтичним юнаком я вступив до “морехідки”, а коли закінчив училище, збагнув, що це не моє. Бо я можу знаходити та бачити романтику в інших речах. Тому почав малювати, і мої картини є документальною та чесною стрічкою про мене.
- Техніка, якою працюєш, – дивовижна, пишеш картини кульковою ручкою. Така техніка не терпить помилок. Один неправильний рух – і картину зіпсовано.
- Я тому і обрав кулькову ручку, що вона не пробачає помилок. Це майже як життя. Один неправильний рух, штрих, напрям – і картину можна викидати. Втім, і в житті також таке трапляється, іноді ручка пробачає помилку, але сюжет картини, як і доля людини, від цієї помилки змінюється.
- На твоїх картинах жінки – уособлення гармонії тіла та серця. Коли ти пишеш жінок, що є найбільш важливим для тебе? Як донести естетику жіночого тіла, чуттєвість?
- Я люблю та відчуваю жіночу вроду.
- Твої старші сестри – Тамара та Ніно – також художниці. Вони визнали першість твоєї майстерності, але не зрадили мистецтву, а знайшли інше застосування своїм здібностям – стали дизайнерками. Це свідчить про те, що в родині Аваліані сильні жінки. А в чому твоя сила?
- Знаєш, про це можна довго розмірковувати. Сила в місті, котре мене виховало, сила в містах, де я був. Сила в красі, яку я бачив. Але тобі подобаються мої картини?
- Безперечно.
- Тож у цьому і є моя сила.
- Письменник Едгар По на літературних раутах говорив, якщо хочеш написати про крука, ніколи не думай про крука. Про що ти думаєш, коли твориш свої картини? Про що думав, коли створював образ Данила Галицького?
- Не хотів малювати стандартний портрет короля Данила. Перед тим, як почати малювати, довго думав про сюжет. Уявив себе в той час, коли жив Данило, чесно кажучи, вибудувати та вигадати сюжет було складно, і я почав розуміти, що нічого не можу вигадати, але коли я наніс перший штрих – відчув самого Данила, миттєво зрозумів все та всіх, що там має з’явитися.
- Мені подобається твоя картина “Колодка”. Все настільки ретельно та смачно промальовано, що кортить дізнатися, що за дверима, і попросити, щоб ти намалював ключ. Що за дверима, ти знаєш? Кому б ти відчинив ці двері і кому б хотів відкритися сам?
- Лариско, ти правильно зрозуміла, що цю колодку може відкрити тільки та людина, в якої є ключ. Поки що ключа нікому не віддав, а якщо і віддам, виключно до надійних рук.
На фото: Король Данило (чорна кулькова ручка).
Лариса Денисенко
Коментарі
Останні події
- 21.10.2025|11:27У Луцьку презентували посібник із доступності для культурних подій
- 21.10.2025|09:36Любомир Стринаглюк презентує у Львові збірку поезії «Докричатися до живих»
- 20.10.2025|18:59Коти, книжки й доброта: у Києві проведуть благодійну зустріч із притулком «Мурчики» і презентують «Таємничий світ котів»
- 20.10.2025|15:43Роман «Укриття» Людмили Петрушко: гімн добру і силі духу
- 19.10.2025|19:30«Їжа як комунікація»: У Відні презентували книги Вероніки Чекалюк
- 19.10.2025|10:54Поети творять націю: у Львові 8-9 листопада відбудеться II Міжнародний фестиваль «Земля Поетів»
- 18.10.2025|10:36"Дівчина з кулею": В США вийшла англомовна збірка віршів української поетки Анни Малігон
- 17.10.2025|18:42Екранізація бестселера Андрія Куркова «Сірі бджоли» виходить у прокат: спецпоказ у «Жовтні» з творчою групою
- 17.10.2025|17:59"Основи" презентують "Довгу сцену": Театральна серія відкриває трагічну історію "Маклени Граси" Куліша та її сучасний римейк Ворожбит
- 17.10.2025|16:30Стартував передпродаж «Книги Еміля» — нового роману Ілларіона Павлюка
