Re: цензії
- 18.11.2025|Ігор ЧорнийУ мерехтінні зірки Алатир
- 17.11.2025|Ігор ЗіньчукТемні закутки минулого
- 16.11.2025|Ігор ПавлюкЛірика поліської мавки
- 08.11.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськСвітлойменність
- 05.11.2025|Віктор ВербичКоли життя і як пейзаж, і як смерть
- 04.11.2025|Дана ПінчевськаГаличани та духи мертвих: історія одного порозуміння
- 04.11.2025|Надія Гаврилюк“Перетворює затамування на захват”: поезія Богуслава Поляка
- 03.11.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськІспит на справжність
- 02.11.2025|Богдан СмолякЗахисник Істин
- 31.10.2025|Володимир Краснодемський, журналіст, Лозанна, ШвейцаріяЯк змосковлювали ментальність українців
Видавничі новинки
- Олександр Скрипник. «НКВД/КГБ проти української еміграції. Розсекречені архіви»Історія/Культура | Буквоїд
- Анатолій Амелін, Сергій Гайдайчук, Євгеній Астахов. «Візія України 2035»Книги | Буквоїд
- Дебра Сільверман. «Я не вірю в астрологію. Зоряна мудрість, яка змінює життя»Книги | Буквоїд
- Наомі Вільямс. «Пацієнтка Х, або Жінка з палати №9»Проза | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Мова речей»Проза | Буквоїд
- Наталія Терамае. «Іммігрантка»Проза | Буквоїд
- Надія Гуменюк. "Як черепаха в чаплі чаювала"Дитяча книга | Буквоїд
- «У сяйві золотого півмісяця»: перше в Україні дослідження тюркеріКниги | Буквоїд
- «Основи» видадуть нову велику фотокнигу Євгена Нікіфорова про українські мозаїки радянського періодуФотоальбоми | Буквоїд
- Алла Рогашко. "Містеріум"Проза | Буквоїд
Літературний дайджест
"Успіх - це щоразу виклик. Як і невдача, збиває з пантелику" - Любко Дереш
До вересневого Форуму видавців у Львові з´явилася нова книжка письменника Любка Дереша. Роман "Спустошення" - десятий у доробку автора.
Головний герой - успішний київський журналіст. На 34-й день народження усвідомлює, що його життя позбавлене сенсу. Вирішує круто змінити сценарій свого існування. Знайомиться з олігархом і допомагає чоловіку створювати глобальний ринок психотехнологій.
Кажете, що остання книжка про те, як ми втрачаємо відчуття реальності. Це більше стосується мешканців міста, амбітних, кар´єристів - таких, як головний герой роману?
Це стосується усіх. Ми втікаємо у минуле, у спогади. Або біжимо вперед і занадто переймаємося майбутнім. Унаслідок метань втрачаємо зв´язок з теперішнім моментом.
Майдан, війна змусили українців зіштовхнутися з реальністю. Шок, який настав для цілої країни, показав, наскільки ми далекі від реальності, загублені у своїх сподіваннях і надіях. Реальність будь-якої миті може перетворитися на кошмар, на смерть. А ми свідомо не хочемо чути і пам´ятати про ці речі. Це проблема не лише українців. Це - природа сучасної культури - смерть чи інші екстремальні явища витісняти на периферію. Або чим швидше їх приховати. Якщо помирають родичі, стараємося скоріше відбути поминки. Раніше з похоронною процесією йшли оркестри через усе місто, нагадували цим про минущість життя.
Зараз фокусуємося на приємних моментах. Але "тінь" все одно вилазить у спотворених формах: фільми жахів, спалахи насильства, потяг до перверзійних форм у сучасному мистецтві.
Це є сигналами втрати людиною цілісності. Відбивається відчуттям пустки всередині себе, невдоволеності життям, самим собою. Ніби живу, але немає відчуття щастя.
Занурюватися у себе - швидше участь людей, яких життя притиснуло.
Гроші - зло, яке віддаляє від пошуків своїх основ?
Це залежить від сили характеру і зрілості людини. Але психологи і психотерапевти кажуть, що працювати з багатими клієнтами важче, ніж з бідними. Для останніх є ще ілюзія, що вони розбагатіють і стануть щасливими. А заможні цих ілюзій не мають.
Головний герой "Спустошення" - журналіст. Люди цієї професії частіше ризикують втратити себе?
Федір Могила був журналістом, бо мусив пропустити через себе багато різних світоглядів. Це прискорило його внутрішнє розчарування. Допомогло побачити, що він не оригінальний у своїх помилках, фантазіях і надіях. Він міг би бути ще письменником – у тих схожа доля. Я теж іноді втрачаю відчуття реальності.
Що на вас так впливає?
Коли приходить успіх, це щоразу виклик. Як і невдача, він збиває з пантелику. Вселяє оманні думки – буцімто удача вже ніколи не подінеться від тебе.
Вам у кілька разів довелося скоротити роман, аби зробити більш читабельним. Важко назавжди прощатися з власним текстом?
Так. Але результат себе оплачує. Проблема художнього твору, що у ньому забагато нашого его. А занадто мало твору. Письменник має відчувати, де йде текст від його самолюбування, а де текст належить самому собі.
Анна Балакир
Коментарі
Останні події
- 17.11.2025|15:32«Основи» готують до друку «Бард і його світ: як Шекспір став Шекспіром» Стівена Ґрінблатта
- 17.11.2025|10:29Для тих, хто живе словом
- 17.11.2025|10:25У «Видавництві 21» вийшла друком збірка пʼєс сучасного класика Володимира Діброви
- 16.11.2025|10:55У Києві провели акцію «Порожні стільці» на підтримку незаконно ув’язнених, полонених та зниклих безвісти журналістів та митців
- 13.11.2025|11:20Фініш! Макс Кідрук завершив роботу над романом «Колапс»
- 08.11.2025|16:51«Поети творять націю»: У Львові стартував II Міжнародний фестиваль «Земля Поетів»
- 05.11.2025|18:42«Столик з видом на Кремль»: до Луцька завітає один із найвідоміших журналістів сучасної Польщі
- 04.11.2025|10:54Слова загублені й віднайдені: розмова про фемінізм в житті й літературі
- 03.11.2025|18:29Оголошено довгий список номінантів на Премію імені Юрія Шевельова 2025: 13 видань змагаються за звання найкращої книжки есеїстики
- 03.11.2025|10:42"Старий Лев" запрошує на майстер-клас з наукових експериментів за книгою "Енергія. Наука довкола нас"
