
Re: цензії
- 07.06.2025|Ігор ЧорнийСни під час пандемії
- 03.06.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськКаміння не мовчить: контур герменевтики
- 26.05.2025|Ігор ЗіньчукПрагнення волі
- 26.05.2025|Інна КовальчукДорога з присмаком війни
- 23.05.2025|Ніна БернадськаГолос ніжності та криці
- 23.05.2025|Людмила Таран, письменницяВитривалість і віру маємо плекати в собі
- 15.05.2025|Ігор ЧорнийПірнути в добу романтизму
- 14.05.2025|Валентина Семеняк, письменницяМіцний сплав зримої краси строф
- 07.05.2025|Оксана ЛозоваТе, що «струною зачіпає за живе»
- 07.05.2025|Віктор ВербичЗбиткування над віршами: тандем поета й художниці
Видавничі новинки
- Книга Анни Грувер «Вільний у полоні» — жива розмова з Ігорем Козловським, яка триває попри смертьКниги | Буквоїд
- Тесла покохав ЧорногоруКниги | Буквоїд
- Тетяна Висоцька. «Увага, ти в ефірі!»Книги | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Насіння кмину»Книги | Буквоїд
- Тетяна Трощинська. «Любов не минає. Щоденник мами, що втратила сина»Проза | Буквоїд
- Петро Панч. «Голубі ешелони»Проза | Буквоїд
- Олександр Клименко. "Метапрозорість"Книги | Буквоїд
- Семенова Юлія. "Well Done"Книги | Буквоїд
- Микола Мартинюк. «Розбишацькі рими»Дитяча книга | Буквоїд
- Ніна Горик. «Дорога честі»Книги | Буквоїд
Літературний дайджест
"Успіх - це щоразу виклик. Як і невдача, збиває з пантелику" - Любко Дереш
До вересневого Форуму видавців у Львові з´явилася нова книжка письменника Любка Дереша. Роман "Спустошення" - десятий у доробку автора.
Головний герой - успішний київський журналіст. На 34-й день народження усвідомлює, що його життя позбавлене сенсу. Вирішує круто змінити сценарій свого існування. Знайомиться з олігархом і допомагає чоловіку створювати глобальний ринок психотехнологій.
Кажете, що остання книжка про те, як ми втрачаємо відчуття реальності. Це більше стосується мешканців міста, амбітних, кар´єристів - таких, як головний герой роману?
Це стосується усіх. Ми втікаємо у минуле, у спогади. Або біжимо вперед і занадто переймаємося майбутнім. Унаслідок метань втрачаємо зв´язок з теперішнім моментом.
Майдан, війна змусили українців зіштовхнутися з реальністю. Шок, який настав для цілої країни, показав, наскільки ми далекі від реальності, загублені у своїх сподіваннях і надіях. Реальність будь-якої миті може перетворитися на кошмар, на смерть. А ми свідомо не хочемо чути і пам´ятати про ці речі. Це проблема не лише українців. Це - природа сучасної культури - смерть чи інші екстремальні явища витісняти на периферію. Або чим швидше їх приховати. Якщо помирають родичі, стараємося скоріше відбути поминки. Раніше з похоронною процесією йшли оркестри через усе місто, нагадували цим про минущість життя.
Зараз фокусуємося на приємних моментах. Але "тінь" все одно вилазить у спотворених формах: фільми жахів, спалахи насильства, потяг до перверзійних форм у сучасному мистецтві.
Це є сигналами втрати людиною цілісності. Відбивається відчуттям пустки всередині себе, невдоволеності життям, самим собою. Ніби живу, але немає відчуття щастя.
Занурюватися у себе - швидше участь людей, яких життя притиснуло.
Гроші - зло, яке віддаляє від пошуків своїх основ?
Це залежить від сили характеру і зрілості людини. Але психологи і психотерапевти кажуть, що працювати з багатими клієнтами важче, ніж з бідними. Для останніх є ще ілюзія, що вони розбагатіють і стануть щасливими. А заможні цих ілюзій не мають.
Головний герой "Спустошення" - журналіст. Люди цієї професії частіше ризикують втратити себе?
Федір Могила був журналістом, бо мусив пропустити через себе багато різних світоглядів. Це прискорило його внутрішнє розчарування. Допомогло побачити, що він не оригінальний у своїх помилках, фантазіях і надіях. Він міг би бути ще письменником – у тих схожа доля. Я теж іноді втрачаю відчуття реальності.
Що на вас так впливає?
Коли приходить успіх, це щоразу виклик. Як і невдача, він збиває з пантелику. Вселяє оманні думки – буцімто удача вже ніколи не подінеться від тебе.
Вам у кілька разів довелося скоротити роман, аби зробити більш читабельним. Важко назавжди прощатися з власним текстом?
Так. Але результат себе оплачує. Проблема художнього твору, що у ньому забагато нашого его. А занадто мало твору. Письменник має відчувати, де йде текст від його самолюбування, а де текст належить самому собі.
Анна Балакир
Коментарі
Останні події
- 07.06.2025|14:54Артем Чех анонсував нову книжку "Гра у перевдягання": ніжні роздуми про війну та біль
- 06.06.2025|19:48У США побачила світ поетична антологія «Sunflowers Rising»: Peace Poems Anthology: by Poets for Peace»
- 03.06.2025|12:21У серпні у Львові вперше відбудеться триденний книжковий BestsellerFest
- 03.06.2025|07:14Меридіан Запоріжжя та Меридіан Харків: наприкінці червня відбудуться дві масштабні літературні події за участі провідних українських авторів та авторок Вхідні
- 03.06.2025|07:10Найпопулярніші книжки для дітей на «Книжковому Арсеналі»: що почитати дітям
- 03.06.2025|06:51Фільм Мстислава Чернова «2000 метрів до Андріївки» покажуть на кінофестивалі Docudays UA
- 03.06.2025|06:50Дух Тесли у Києві
- 30.05.2025|18:48«Літературний Чернігів» на перехресті часу
- 27.05.2025|18:32Старий Лев презентує книгу метеорологині Наталки Діденко «Тролейбус номер 15»
- 26.05.2025|10:38Поезія без кордонів