Re: цензії
- 20.11.2024|Михайло ЖайворонСлова, яких вимагав світ
- 19.11.2024|Тетяна Дігай, ТернопільПоети завжди матимуть багато роботи
- 19.11.2024|Олександра Малаш, кандидатка філологічних наук, письменниця, перекладачка, книжкова оглядачкаЧасом те, що неправильно — найкращий вибір
- 18.11.2024|Віктор ВербичПодзвін у сьогодення: художній екскурс у чотирнадцяте століття
- 17.11.2024|Василь Пазинич, фізик-математик, член НСПУ, м. СумиДіалоги про історію України, написану в драматичних поемах, к нотатках на полях
- 14.11.2024|Ігор Бондар-ТерещенкоРозворушімо вулик
- 11.11.2024|Володимир Гладишев, професор, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти«Але ми є! І Україні бути!»
- 11.11.2024|Ігор Фарина, член НСПУПобачило серце сучасніть через минуле
- 10.11.2024|Віктор ВербичСвіт, зітканий з непроминального світла
- 10.11.2024|Євгенія ЮрченкоІ дивитися в приціл сльози планета
Видавничі новинки
- Корупція та реформи. Уроки економічної історії АмерикиКниги | Буквоїд
- У "НІКА-Центр" виходять книги Ісама Расіма "Африканський танець" та Карама Сабера "Святиня"Проза | Буквоїд
- Ігор Павлюк. "Бут. Історія України у драматичних поемах"Поезія | Буквоїд
- У Чернівцях видали новий роман Галини ПетросанякПроза | Буквоїд
- Станіслав Ігнацій Віткевич. «Ненаситність»Проза | Буквоїд
- Чеслав Маркевич. «Тропи»Поезія | Буквоїд
- Легенда про ВільнихКниги | Буквоїд
- Нотатник Вероніки Чекалюк. «Смачна комунікація: гостинність – це творчість»Книги | Буквоїд
- Світлана Марчук. «Небо, ромашки і ти»Поезія | Буквоїд
- Володимир Жупанюк. «З подорожнього етюдника»Книги | Буквоїд
Літературний дайджест
Анастасія Левкова: «Дорослішання - це здатність прийняти самостійне рішення»
На Книжковому Арсеналі відбулася розмова «На порозі дорослості. Кохання, друзі, фах: вибір/доля» з нагоди нового роману Анастасії Левкової «Старшокласниця. Першокурсниця». Модерувала зустріч Ольга Купріян. Говорили про старі щоденники, дорослішання, перше кохання (або перші кохання), родину та «сродну працю»
«Старшокласниця. Першокурсниця» – це щоденник дорослішання дівчинки, – говорила Анастасія Левкова. –Мене тішить, що читачі після цієї книжки підіймають з пороху власні щоденники. Звісно, тут багато автобіографічних моментів – навіть накладаючи інші події, ми описуємо, все ж, власні емоції. Автобіографічність у випадку цієї книжки важлива тому, що пережите є універсальним, це те, в чому багато читачів можуть себе упізнати».
Ліля – правильна дівчинка, і можливо, нетиповий образ підліткової літератури, проте багато читачок Анастасії Левкової зізнаються, що впізнають у ньому себе, тож, можливо, хороші дівчатка не такі вже й нетипові для українських реалій. Що стосується кохання, то, тут описане кохання «те, що завжди» – кохання до далекого, й кохання «тут-і-тепер» – як прив’язаність до близьких людей (наприклад, однокласників). «У книжці, проте, немає сексуальних сцен, – казала Анастасія. – Я вважаю, це нормально, коли такі юні люди ще не мають статевих стосунків. Утім, тут багато чуттєвості, а також і роздумів та розмов про статевий потяг і секс, адже цьому також є місце у підлітковому віці. Тілесність – це те, що варто приймати як важливий бік особистості».
Дорослішання у Лілі відбувається років у 17-ть, адже на думку авторки дорослість – це вміння приймати самостійні рішення. Саме тому старшокласниця, а пізніше першокурсниця змінює після першого року навчання в університеті свій фах. «У моєму житті також був такий крок. Щоправда, стався він пізніше, аніж у Лілі,– ділилась письменниця. – І відбувається це зазвичай тому, що підліткам, у силу браку досвіду і знання себе самих, доволі важко зважити усі «за» і «проти» своєї майбутньої професії. Кажуть, якщо вибрати собі роботу до душі – не працюватимеш жодного дня. Так сталося зі мною, і, сподіваюся, і з моєю героїнею».
Цікаво, що з дорослішанням Лілі змінюється й мова її щоденника. Дівчинка переїжджає з малого містечка (без музеїв, театрів, книгарень) до мегаполіса і, як на кожному зламі, у її житті з´являється багато нового. «Перед виходом книжки в світ її прочитали близько 20-ти людей. Вони ділилися відгуками, радили, що можна виправити. Хтось радив додати книжці проблематики – наркозалежності чи неповної сім´ї. Я розмірковувала про це і вирішила відмовитися від такої ідеї – у літературі важливо показувати різні досвіди. То чому б не показати досвід повної сім´ї і життя без залежності? Адже книжок про розлучення батьків чи інші травматичні досвіди нині є немало – і це добре, але має бути й альтернатива. Ми не можемо сказати, що всі діти не розуміються з батьками, а з іншого боку, й тим, у кого є такі непорозуміння, хотілося показати, що може бути інакше. Думаю, ця книжка може бути важлива також і для батьків підлітків», – зауважила письменниця.
Коментарі
Останні події
- 21.11.2024|18:39Олександр Гаврош: "Фортель і Мімі" – це книжка про любов у різних проявах
- 19.11.2024|10:42Стартував прийом заявок на щорічну премію «Своя Полиця»
- 19.11.2024|10:38Поезія і проза у творчості Теодозії Зарівної та Людмили Таран
- 11.11.2024|19:2715 листопада у Києві проведуть акцію «Порожні стільці»
- 11.11.2024|19:20Понад 50 подій, 5 сцен, більше 100 учасників з України, Польщі, Литви та Хорватії: яким був перший Міжнародний фестиваль «Земля Поетів»
- 11.11.2024|11:21“Основи” вперше видають в оригіналі “Катерину” Шевченка з акварелями Миколи Толмачева
- 09.11.2024|16:29«Про секс та інші запитання, які цікавлять підлітків» — книжка для сміливих розмов від авторки блогу «У Трусах» Анастасії Забели
- 09.11.2024|16:23Відкриття 76-ої "Книгарні "Є": перша книгарня мережі в Олександрії
- 09.11.2024|11:29У Києві видали збірку гумору і сатири «СМІХПАЙОК»
- 08.11.2024|14:23Оголосили довгий список номінантів на здобуття Премії імені Юрія Шевельова 2024 року