Re: цензії
- 18.11.2025|Ігор ЧорнийУ мерехтінні зірки Алатир
- 17.11.2025|Ігор ЗіньчукТемні закутки минулого
- 16.11.2025|Ігор ПавлюкЛірика поліської мавки
- 08.11.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськСвітлойменність
- 05.11.2025|Віктор ВербичКоли життя і як пейзаж, і як смерть
- 04.11.2025|Дана ПінчевськаГаличани та духи мертвих: історія одного порозуміння
- 04.11.2025|Надія Гаврилюк“Перетворює затамування на захват”: поезія Богуслава Поляка
- 03.11.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськІспит на справжність
- 02.11.2025|Богдан СмолякЗахисник Істин
- 31.10.2025|Володимир Краснодемський, журналіст, Лозанна, ШвейцаріяЯк змосковлювали ментальність українців
Видавничі новинки
- Олександр Скрипник. «НКВД/КГБ проти української еміграції. Розсекречені архіви»Історія/Культура | Буквоїд
- Анатолій Амелін, Сергій Гайдайчук, Євгеній Астахов. «Візія України 2035»Книги | Буквоїд
- Дебра Сільверман. «Я не вірю в астрологію. Зоряна мудрість, яка змінює життя»Книги | Буквоїд
- Наомі Вільямс. «Пацієнтка Х, або Жінка з палати №9»Проза | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Мова речей»Проза | Буквоїд
- Наталія Терамае. «Іммігрантка»Проза | Буквоїд
- Надія Гуменюк. "Як черепаха в чаплі чаювала"Дитяча книга | Буквоїд
- «У сяйві золотого півмісяця»: перше в Україні дослідження тюркеріКниги | Буквоїд
- «Основи» видадуть нову велику фотокнигу Євгена Нікіфорова про українські мозаїки радянського періодуФотоальбоми | Буквоїд
- Алла Рогашко. "Містеріум"Проза | Буквоїд
Літературний дайджест
Анастасія Левкова: «Дорослішання - це здатність прийняти самостійне рішення»
На Книжковому Арсеналі відбулася розмова «На порозі дорослості. Кохання, друзі, фах: вибір/доля» з нагоди нового роману Анастасії Левкової «Старшокласниця. Першокурсниця». Модерувала зустріч Ольга Купріян. Говорили про старі щоденники, дорослішання, перше кохання (або перші кохання), родину та «сродну працю»
«Старшокласниця. Першокурсниця» – це щоденник дорослішання дівчинки, – говорила Анастасія Левкова. –Мене тішить, що читачі після цієї книжки підіймають з пороху власні щоденники. Звісно, тут багато автобіографічних моментів – навіть накладаючи інші події, ми описуємо, все ж, власні емоції. Автобіографічність у випадку цієї книжки важлива тому, що пережите є універсальним, це те, в чому багато читачів можуть себе упізнати».
Ліля – правильна дівчинка, і можливо, нетиповий образ підліткової літератури, проте багато читачок Анастасії Левкової зізнаються, що впізнають у ньому себе, тож, можливо, хороші дівчатка не такі вже й нетипові для українських реалій. Що стосується кохання, то, тут описане кохання «те, що завжди» – кохання до далекого, й кохання «тут-і-тепер» – як прив’язаність до близьких людей (наприклад, однокласників). «У книжці, проте, немає сексуальних сцен, – казала Анастасія. – Я вважаю, це нормально, коли такі юні люди ще не мають статевих стосунків. Утім, тут багато чуттєвості, а також і роздумів та розмов про статевий потяг і секс, адже цьому також є місце у підлітковому віці. Тілесність – це те, що варто приймати як важливий бік особистості».
Дорослішання у Лілі відбувається років у 17-ть, адже на думку авторки дорослість – це вміння приймати самостійні рішення. Саме тому старшокласниця, а пізніше першокурсниця змінює після першого року навчання в університеті свій фах. «У моєму житті також був такий крок. Щоправда, стався він пізніше, аніж у Лілі,– ділилась письменниця. – І відбувається це зазвичай тому, що підліткам, у силу браку досвіду і знання себе самих, доволі важко зважити усі «за» і «проти» своєї майбутньої професії. Кажуть, якщо вибрати собі роботу до душі – не працюватимеш жодного дня. Так сталося зі мною, і, сподіваюся, і з моєю героїнею».
Цікаво, що з дорослішанням Лілі змінюється й мова її щоденника. Дівчинка переїжджає з малого містечка (без музеїв, театрів, книгарень) до мегаполіса і, як на кожному зламі, у її житті з´являється багато нового. «Перед виходом книжки в світ її прочитали близько 20-ти людей. Вони ділилися відгуками, радили, що можна виправити. Хтось радив додати книжці проблематики – наркозалежності чи неповної сім´ї. Я розмірковувала про це і вирішила відмовитися від такої ідеї – у літературі важливо показувати різні досвіди. То чому б не показати досвід повної сім´ї і життя без залежності? Адже книжок про розлучення батьків чи інші травматичні досвіди нині є немало – і це добре, але має бути й альтернатива. Ми не можемо сказати, що всі діти не розуміються з батьками, а з іншого боку, й тим, у кого є такі непорозуміння, хотілося показати, що може бути інакше. Думаю, ця книжка може бути важлива також і для батьків підлітків», – зауважила письменниця.
Коментарі
Останні події
- 17.11.2025|15:32«Основи» готують до друку «Бард і його світ: як Шекспір став Шекспіром» Стівена Ґрінблатта
- 17.11.2025|10:29Для тих, хто живе словом
- 17.11.2025|10:25У «Видавництві 21» вийшла друком збірка пʼєс сучасного класика Володимира Діброви
- 16.11.2025|10:55У Києві провели акцію «Порожні стільці» на підтримку незаконно ув’язнених, полонених та зниклих безвісти журналістів та митців
- 13.11.2025|11:20Фініш! Макс Кідрук завершив роботу над романом «Колапс»
- 08.11.2025|16:51«Поети творять націю»: У Львові стартував II Міжнародний фестиваль «Земля Поетів»
- 05.11.2025|18:42«Столик з видом на Кремль»: до Луцька завітає один із найвідоміших журналістів сучасної Польщі
- 04.11.2025|10:54Слова загублені й віднайдені: розмова про фемінізм в житті й літературі
- 03.11.2025|18:29Оголошено довгий список номінантів на Премію імені Юрія Шевельова 2025: 13 видань змагаються за звання найкращої книжки есеїстики
- 03.11.2025|10:42"Старий Лев" запрошує на майстер-клас з наукових експериментів за книгою "Енергія. Наука довкола нас"
