
Re: цензії
- 14.09.2025|Тетяна Колядинська, м. ДніпроЗа якими правилами “грали” радянські засоби масової інформації
- 03.09.2025|Ольга Шаф, м. Дніпро«Був на рідній землі…»
- 02.09.2025|Віктор ВербичКнига долі Федора Литвинюка: ціна вибору
- 01.09.2025|Василь Пазинич, поет, фізик-математик, член НСПУ, м. СумиОдухотворений мегавулкан мезозойської ери
- 25.08.2025|Ярослав ПоліщукШалений вертеп
- 25.08.2025|Ігор ЗіньчукПравди мало не буває
- 18.08.2025|Володимир Гладишев«НЕМОВ СТОЛІТЬ НЕБАЧЕНИХ ВЕСНА – ПЕРЕД ОЧИМА СХОДИТЬ УКРАЇНА»
- 12.08.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськПолтавська хоку-центричність
- 07.08.2025|Ігор ЧорнийРоки минають за роками…
- 06.08.2025|Ярослав ПоліщукСнити про щастя
Видавничі новинки
- Христина Лукащук. «Мова речей»Проза | Буквоїд
- Наталія Терамае. «Іммігрантка»Проза | Буквоїд
- Надія Гуменюк. "Як черепаха в чаплі чаювала"Дитяча книга | Буквоїд
- «У сяйві золотого півмісяця»: перше в Україні дослідження тюркеріКниги | Буквоїд
- «Основи» видадуть нову велику фотокнигу Євгена Нікіфорова про українські мозаїки радянського періодуФотоальбоми | Буквоїд
- Алла Рогашко. "Містеріум"Проза | Буквоїд
- Сергій Фурса. «Протистояння»Проза | Буквоїд
- Мар’яна Копачинська. «Княгиня Пітьми»Книги | Буквоїд
- "Моя погана дівчинка - це моя частина"Книги | Володимир Гладишев, професор, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
- Джон Ґвінн. "Лють Богів"Проза | Буквоїд
Літературний дайджест
Тема цензури в культурі: рецензія на роман Валентина Терлецького
Валентин Терлецький. Хмарочос. Київ. "Нора Друк".
"Хмарочос" - роман про кон’юнктурну тему цензури в культурі. Некультурні чиновники і депутати, яких з мистецтва цікавить переважно гламур і блатна романтика, пробують впровадити цей свій "бандитський реалізм" через норми закону. Причому в усіх "галузях мистецтва".
Цій злочинній владі чинять опір представники богеми: обласканий успіхом сивий художник, галерейник-кокаїніст, тінейджер-слемер, алкогольні кіношники з мрією зняти артхаус, статечний прозаїк середнього віку, екзальтована юна поетеса і ще ряд типових персонажів, кожен з яких устигає побувати в ролі протагоніста.
Працівники культури зачиняються на даху найвищого будинку столиці і влаштовують там кількаденний гепенінґ, погрожуючи гуртом стрибнути униз, якщо влада протягом трьох днів не відступиться від "нової культурної політики".
Тим часом бикуваті любителі шансону діють як фахові брежнєвські кагебешники. Їм дуже чомусь залежить на тому, аби підкорити митців і змусити їх замість року протесту співати рок тюремний. Вони шантажують героїв і їхніх рідних, вони пропонують пряник у вигляді державних програм підтримки мистецтва.
Все це відбувається у країні Юналії, місті Шиєві, на розі вулиці Наскрізної та Кушкінської та інших упізнаваних місцях.
Терлецький послідовно проводить нас через прогнозовані ситуації очима кожного з героїв до фіналу - нібито відкритого, але з попередньої логіки подій легко здогадатися.
Павло Солодько
Коментарі
Останні події
- 11.09.2025|19:25Тімоті Снайдер отримав Премію Стуса-2025
- 10.09.2025|19:24Юліан Тамаш: «Я давно змирився з тим, що руснаків не буде…»
- 08.09.2025|19:3211 вересня стане відомим імʼя лауреата Премії імені Василя Стуса 2025 року
- 08.09.2025|19:29Фестиваль TRANSLATORIUM оголосив повну програму подій у 2025 році
- 08.09.2025|19:16В Україні з’явилася нова культурна аґенція “Терени”
- 03.09.2025|11:59Український ПЕН оголошує конкурс на здобуття Премії Шевельова за 2025 р
- 03.09.2025|11:53У Луцьку — прем’єра вистави «Хованка» за п’єсою іспанського драматурга
- 03.09.2025|11:49Літагенція OVO офіційно представлятиме Україну на Світовому чемпіонаті з поетичного слему
- 02.09.2025|19:05«Пам’ять дисгармонійна» у «Приватній колекції»
- 27.08.2025|18:44Оголошено ім’я лауреата Міжнародної премії імені Івана Франка-2025