
Re: цензії
- 28.04.2025|Ігор ЗіньчукЗаборонене кохання
- 24.04.2025|Вероніка Чекалюк, науковець, кандидат наук із соціальних комунікацій«До співу пташок» Олега Кришталя як наука одкровення
- 21.04.2025|Тарас Кремінь, кандидат філологічних наук, Уповноважений із захисту державної мовиДжерела мови російського тоталітаризму
- 18.04.2025|Ігор ЗіньчукРоман про бібліотеку, як джерело знань
- 18.04.2025|Валентина Семеняк, письменницяЗа кожним рядком – безмежний світ думок і почуттів
- 12.04.2025|Андрій СодомораІ ритмів суголосся, й ран...
- 06.04.2025|Валентина СеменякЧитаю «Фрактали» і… приміряю до себе
- 05.04.2025|Світлана Бреславська, Івано-Франківськ«Ненаситність» Віткація
- 30.03.2025|Ігор ЧорнийЛікарі й шарлатани
- 26.03.2025|Віталій КвіткаПісня завдовжки у чотири сотні сторінок
Видавничі новинки
- Петро Панч. «Голубі ешелони»Проза | Буквоїд
- Олександр Клименко. "Метапрозорість"Книги | Буквоїд
- Семенова Юлія. "Well Done"Книги | Буквоїд
- Микола Мартинюк. «Розбишацькі рими»Дитяча книга | Буквоїд
- Ніна Горик. «Дорога честі»Книги | Буквоїд
- Еліна Заржицька. «Читанка-ЧОМУчка». 7+Дитяча книга | Буквоїд
- Мистецтво творення іміджу.Книги | Дарина Грабова
- Еліна Заржицька. «Читанка-ЧОМУчка»Дитяча книга | Буквоїд
- Ігор Павлюк. «Торф»Книги | Буквоїд
- Вийшла антологія української художньої прози «Наша Перша світова»Книги | Іванка Когутич
Літературний дайджест
Поезія на театрі
Короткий конспект думок і емоцій, зроблений під час перегляду вистави «Три радості» за віршами Володимира Свідзинського.
Ввідна інформація: 24 жовтня в театрі «Сузір’я» відбулася вистава «Три радості», яку поставив режисер Сергій Архипчук в рамках свого поетичного театру «Мушля». У виставі задіяні ведуча телесеріалу «Гра долі» Наталка Сопіт, редакторка «5–го каналу», поетка Олена Степаненко, лідер гурту «Холодне Сонце», режисер та диктор телеканалу «Тоніс» Василь Гоцко, акторка Ірина Бондаренко, студентка 5–го курсу акторського факультету КНУКіМ Дарина Кривошей, співачка Іларія.
1. Усі поети, записуючи надиктоване згори, повинні думати наперед і прикидати, як їхні будуть сприйматися у романтичному дівочому виконанні — з придиханням, замріяними очима, заламаними руками. Треба бути готовим до непізнаваності.
2. Одним з елементів вистави, крім музики, пластичних спроб, свічок, драбини, синьо–жовтої стрічки, є врода. Усі акторки — як на підбір — красиві, ставні, стрункі, молоді, але оскільки вони не професійні актриси, то мимоволі збивалися на модельні, а не хореографічні рухи. Здавалося, що їм важливіше, як вони виглядають, ніж як вони читають.
3. Із віршів, підібраних режисером Сергієм Архипчуком і консультантом вистави, професором Елеонорою Соловей (вона — головний літературознавець із Свідзинського і надзвичайно багато зробила для повернення його імені в літературу в достойному контексті), зрозуміло, що самотність — одна з головних тем поета, сум, візії природи, філософствування на тему минущості життя. «Три радості у мене не одіймані — самотність, труд, мовчання...». Самотність — це трудно і сумно, це біль і багато роздумів, голлівудські посмішки при цьому точно зайві. Мабуть, я надто цинічна для дівочих поетичних вистав. Не люблю архаїчної тужливості і водночас гламурності, непорушних очей, рвучких проходок із правого кутка в лівий. Люблю інтелектуальну режисуру і чесну гру.
4. Укотре піймала себе на думці, що робити: писати чесно про свої враження чи не писати взагалі, щоб не шкодити «українській справі». Чудово даю собі звіт, що сам факт того, що хтось ставить поетичні вистави і в театрі звучить поезія, та ще й автора, якого називали «поетом для поетів», «не поетом, а естетом», — дуже цінний. На жаль, мені завжди мало самого факту.
5. Розумію Марину Цвєтаєву, яка не любила, коли актори читають її вірші: «Поэт в плену у Психеи, актер Психею хочет взять в плен. Наконец, поэт — самоцель, покоится в себе(в Психее). Посадите его на остров — перестанет ли он быть? А какое жалкое зрелище: остров — и актер! Актер для других, вне других он немыслим, актер — из–за других. Последнее рукоплескание — последнее биение его сердца».
6. І тут же згадала, як гарно читають поезію Володимира Свідзинського актриси Лідія Жук і Галина Стефанова.
7. Літературознавець Наталя Ростиславівна Мазепа допомогла мені сформулювати одну з важливих претензій: не вистачало чоловічого голосу (тобто там був голос Василя Гоцка, але його затопили експресивні жіночі). Очевидно, через жіночі образи і фігури режисер намагався передати ліричне начало поета, меланхолійне, а відтак ніби жіноче — чоловікові меланхолія не пасує, або ж вона виражається брутально. Хотілося не вкрадливих, улесливих, обволікаючих жіночих голосів, а тверезого, гіркого чоловічого.
8. Співачка Іларія стала для мене відкриттям. Її русалчин голос — головна прикраса музичних експериментів з віршами про воду, річку, море — давав поезії шлейф того, що є не тільки в красивому людському голосі, а й того, що є в душі власника голосу.
P. S. Буду дуже втішена плюралізмом, якщо ви самі підете і зробите свій конспект: наступна вистава «Три радості» відбудеться в театрі «Сузір’я» 9 листопада.
Валентина Клименко
Коментарі
Останні події
- 01.05.2025|10:38В Ужгороді презентували «гуцул-фентезі» Олександра Гавроша
- 30.04.2025|09:36Андрій Зелінський презентує нову книгу «Мапа»
- 29.04.2025|12:10Новий фільм класика італійського кіно Марко Белоккьо: історична драма «Викрадений» виходить на екрани у травні
- 29.04.2025|11:27«Основи» готують оновлене англомовне видання «Катерини» Шевченка, тепер — з перекладом Віри Річ
- 29.04.2025|11:24Що читають українці: топи продажів видавництв «Ранок» і READBERRY на «Книжковій країні»
- 29.04.2025|11:15Митці й дослідники з 5 країн зберуться в Луцьку на дводенний інтенсив EcoLab 2.0
- 24.04.2025|19:16Ееро Балк – лауреат премії Drahomán Prize за 2024 рік
- 24.04.2025|18:51Гостини у Германа Гессе з українськомовним двотомником поезії нобелівського лауреата
- 21.04.2025|21:30“Матуся – домівка” — книжка, яка транслює послання любові, що має отримати кожна дитина
- 18.04.2025|12:57Під час обстрілу Харкова була пошкоджена книгарня «КнигоЛенд»