Re: цензії
- 20.01.2025|Олександра СалійПароль: Маньо
- 16.01.2025|Ігор ЧорнийБориславу не до сміху
- 09.01.2025|Богдан СмолякПодвижництво, задокументоване серцем
- 07.01.2025|Тетяна Качак, м. Івано-ФранківськВолодимир Полєк – жива енциклопедія
- 03.01.2025|Віктор ВербичОбітниця Олександра Ковча: «Любити, вірити, чекати»
- 02.01.2025|Галина Максимів, письменницяПро вибір ким бути: ножицями чи папером
- 31.12.2024|Михайло ЖайворонМіж рядками незвіданих тиш
- 31.12.2024|Галина Максимів, письменницяПодорож, яка змінила світ на краще
- 30.12.2024|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськFemina est…
- 30.12.2024|Віктор ВербичКоли любов триваліша за життя
Видавничі новинки
- Ігор Павлюк. «Торф»Книги | Буквоїд
- Вийшла антологія української художньої прози «Наша Перша світова»Книги | Іванка Когутич
- Олександр Ковч. "Нотатки на полях"Поезія | Буквоїд
- У видавництві Vivat вийшов комікс про Степана БандеруКниги | Буквоїд
- Корупція та реформи. Уроки економічної історії АмерикиКниги | Буквоїд
- У "НІКА-Центр" виходять книги Ісама Расіма "Африканський танець" та Карама Сабера "Святиня"Проза | Буквоїд
- Ігор Павлюк. "Бут. Історія України у драматичних поемах"Поезія | Буквоїд
- У Чернівцях видали новий роман Галини ПетросанякПроза | Буквоїд
- Станіслав Ігнацій Віткевич. «Ненаситність»Проза | Буквоїд
- Чеслав Маркевич. «Тропи»Поезія | Буквоїд
Події
У Львові покажуть іконопис риботицьких майстрів XVII–XVIII ст.
Виставку, присвячену риботицькому малярському осередку, відкриють 28 серпня у Національному музеї ім. Андрея Шептицького (проспект Свободи, 20). Про це «Дню» розповів завідувач виставково-експозиційного відділу НМЛ Роман Зілінко.
Виставку, присвячену риботицькому малярському осередку, відкриють 28 серпня у Національному музеї ім. Андрея Шептицького (проспект Свободи, 20). Про це «Дню» розповів завідувач виставково-експозиційного відділу НМЛ Роман Зілінко.
«Дослідженням риботицького осередку вже кілька років займається наш старший науковий співробітник, кандидат мистецтвознавства Роксоляна Косів. Також готує монографію з цього питання», – зазначив Роман Зілінко. Також сказав, що риботицький осередок – доволі цікаве явище в українському мистецтві: «Ми знаємо кілька таких іконописних центрів на переломі XVII–XVIII століть. Наприклад, дещо раніше – львівський осередок, згодом – жовківський. Також на Волині було кілька таких осередків, зокрема – так звана острозька майстерня. А тут, на польсько-українському прикордонні, на території Надсяння, Бойківщини, Лемківщини, діяв осередок в Риботичах».
За словами музейника, у цьому невеликому містечку з маґдебурзьким правом (тепер – село), що південніше Перемишля, було декілька майстрів, які навіть підписували себе на іконах. Відомі їхні ікони від другої половини XVII століття (приблизно від 1670-х років) до 1750-х.
Діяльність майстрів риботицького малярського осередку виходила далеко за межі локального місцевого явища. Образами авторства риботицьких малярів оздоблювали храми в околицях Перемишля, Сянока, Турки, Самбора, Добромиля та інших населених пунктів. Це підтверджують архівні документи та велика кількість творів в українських, польських, словацьких музеях, а також на місцях – у храмах.
Збірка риботицького іконопису у Національному музеї у Львові – одна з найбільших. Єдине… «Наша збірка поповнювалася у першій половині ХХ століття – тоді, коли ці вівтарі та іконостаси ще були по церквах, – говорить Роман Зілінко. – Великі збірки риботицького іконопису є зараз у польських музеях. Після того як українці були виселені у 1940-х роках, церкви стояли пусткою, і польські ентузіасти, котрі намагалися врятувати ті ікони з порожніх церков, часто забирали їх цілими комплексами. Тому у польських музеях є цілі іконостаси, цілі вівтарі… В нас такого нема. Натомість є поодинокі і дуже цінні зразки такого малярства. А загалом у нашій колекції – понад 100 ікон, які належать до цього осередку. Більшість будуть представлені на цій виставці. І це перша така виставка риботицьких ікон в Україні».
Риботицьке малярство, за словами Романа Зілінка, – на межі між професійним та народним. Ікони дуже барвисті і в них – дуже цікаве трактування святих персонажів – на межі з фольклором, з народною культурою. «А загалом – це є дуже великий пласт культури, який на такому рівні ще ніколи не був представлений», – підсумовує Роман Зілінко
Мета виставки, а вона буде масштабна, бо розгортають експозицію аж у п’яти залах Національного музею ім.. Андрея Шептицького, – освітня: щоби показати цінність риботицького малярства.
Інформація: День
Додаткові матеріали
- День міста у Рівному: програма заходів
- Програма подій «Видавництва Старого Лева» на 25 Book Forum
- В Києві відбудеться Літературний Кураж Базар
- Кравчук поділився кількома главами своєї майбутньої книжки
- Львів’яни передали на Луганщину книгу спогадів про оборону аеропорту
Коментарі
Останні події
- 22.01.2025|11:18Англійське чаювання з Генрі Маршем: говоримо, мотивуємо, донатимо
- 22.01.2025|11:16«Інше життя» від Христини Козловської вже в книгарнях-кав’ярнях та на сайті
- 22.01.2025|09:24«Основи» перевидають фотокнигу balcony chic Олександра Бурлаки, доповнену фотографіями з 2022–2024 років
- 20.01.2025|10:41Розпочинається прийом творів на VІI Всеукраїнський конкурс малої прози імені Івана Чендея
- 17.01.2025|11:04Топ БараБуки: короткий список найкращих дитячих і підліткових видань 2024 року
- 15.01.2025|10:48FRANKOPRIZE 2025: Комітет розпочав прийом заявок
- 12.01.2025|20:21Філософські есе Олега Кришталя крізь призму відгуків
- 12.01.2025|08:23«Книжка року’2024». Парад переможців: Короткі списки номінації «Красне письменство»
- 11.01.2025|21:35«Де моє хутро»: історія про силу прийняття вперше презентували у Львові
- 11.01.2025|09:00«Книжка року’2024». Парад переможців: Короткі списки номінації «Софія»