Re: цензії
- 02.11.2025|Богдан СмолякЗахисник Істин
- 31.10.2025|Володимир Краснодемський, журналіст, Лозанна, ШвейцаріяЯк змосковлювали ментальність українців
- 30.10.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськХудожній простір поезії Мирослава Аронця
- 27.10.2025|Ігор ЧорнийПекло в раю
- 20.10.2025|Оксана Акіменко. ПроКниги. Що почитати?Котел, в якому вариться зілля
- 19.10.2025|Ігор Фарина, письменник, м. Шумськ на ТернопілліПобачити себе в люстерці часу
- 19.10.2025|Ігор ЧорнийКовбої, футболісти й терористи
- 19.10.2025|Марія КравчукТретій армійський корпус представляє казку Володимира Даниленка «Цур і Пек»
- 18.10.2025|Тетяна Торак, м. Івано-Франківськ«Кожен наступний політ може стати останнім...»
- 16.10.2025|Наталія Поліщук, письменниця, членкиня НСПУФантастичне й реальне, а також метафора «кришталевого світу» в оповіданні Катерини Фріас «Un anillo misterioso» («Містичний перстень») зі збірки «За синіми і жовтими гардинами» (2025), Іспанія
Видавничі новинки
- Анатолій Амелін, Сергій Гайдайчук, Євгеній Астахов. «Візія України 2035»Книги | Буквоїд
- Дебра Сільверман. «Я не вірю в астрологію. Зоряна мудрість, яка змінює життя»Книги | Буквоїд
- Наомі Вільямс. «Пацієнтка Х, або Жінка з палати №9»Проза | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Мова речей»Проза | Буквоїд
- Наталія Терамае. «Іммігрантка»Проза | Буквоїд
- Надія Гуменюк. "Як черепаха в чаплі чаювала"Дитяча книга | Буквоїд
- «У сяйві золотого півмісяця»: перше в Україні дослідження тюркеріКниги | Буквоїд
- «Основи» видадуть нову велику фотокнигу Євгена Нікіфорова про українські мозаїки радянського періодуФотоальбоми | Буквоїд
- Алла Рогашко. "Містеріум"Проза | Буквоїд
- Сергій Фурса. «Протистояння»Проза | Буквоїд
Літературний дайджест
Книжки, як шпроти, законсервовані в олії – ідея митця-італійця
ля тривалого зберігання деякі продукти харчування консервують в олії. А в Римі один митець у такий спосіб «консервує культуру», а саме цінні книжки. 55 томів італійської енциклопедії під олією виставлені у столичному музеї сучасного мистецтва МACRO.
У 55-ти скляних посудинах заввишки сантиметрів 40 під корком і сургучем закупорений символ італійської культури – енциклопедія з науки, літератури і мистецтва під редакцією Джованні Треккані. У рідині золотистого кольору престижні збірки видаються монументальними, і майже прихована їхня паперова природа.
Процес консервації майже такий, як це роблять із грибами, тунцем чи іншими харчами. Ось тільки продукти потім можна їсти, а консервовані книжки ні читати, ні погортати – лише споглядати.
Автор інсталяції, римський митець Бенедетто Маркуччі, 20 років зберігає літературу виключно під олією з насіння. Оливкова для такої операції не підходить через вміст кислоти. На енциклопедичну імпрезу пішло 500 кілограмів дутого скла для бутлів і тонна каштанового дерева для міцних полиць.
Ностальгія в олії«Спочатку тижнями енциклопедичні збірки стояли в олії незакупорені. Цей час потрібен для того, щоб папір повністю увібрав олію. Як тільки паперовий матеріал наскрізь просяк олією, тоді бутлі з книжками закупорюють», — пояснив технологію процесу Бенедетто Маркуччі.
Звісно, електронній енциклопедії Wikipedia така доля не світить. Римський артист переконаний, що в епоху інтернету та цифрових технологій саме історичні друковані джерела інформації переживають критичний момент.
Тож, збірки, дбайливо залиті олією, набувають нової цінності, каже митець. Вони стають предметом культу, ніби перетворюються у святу реліквію. Бенедетто Маркуччі називає книжковий проект ще й ностальгією за колишньою Італією. Раніше під час суперечок чи дискусій брали до рук важкий том енциклопедії, а тепер знання (не завжди достовірні) черпають через телевізор та інтернет.
Возвеличення чи блюзнірство?
Хтось критично зауважить, що закупорити книжки в олії – це марнотратство матеріалу і знущання над культурою. Зрозуміла мета автора зберегти історичні видання, але ж у такому стані вони стають нечитабельними.
Артист Бенедетто Маркуччі має своє бачення. «Це зовсім не знущання над культурою, – каже він. – Навпаки, це спосіб возвеличення культурної традиції, яку в науковій сфері свого часу здійснила наша країна».
За словами Маркуччі, коли інновації справедливо замінюють традицію отримання знань із книжок, існує ризик у тому, що сама культура залишиться на запилених полицях такою ж закритою і закупореною, як її можна бачити на виставці у великих бутлях.
Через півроку свою ідею автор повезе за океан. «Законсервовану італійську культуру» виставлять в Інституті італійської культури в Нью-Йорку.
Наталка Кудрик
Коментарі
Останні події
- 02.11.2025|09:55У Львові вийшов 7-й том Антології патріотичної поезії «ВИБУХОВІ СЛОВА»
- 30.10.2025|12:41Юний феномен: 12-річний Ілля Отрошенко із Сум став наймолодшим автором трилогії в Україні
- 30.10.2025|12:32Фантастичні результати «єКниги»: 359 тисяч проданих книг та 200 тисяч молодих читачів за три квартали 2025 року
- 30.10.2025|12:18Новий кліп Павла Табакова «Вона не знає молитви» — вражаюча історія кохання, натхненна поезією Мар´яни Савки
- 30.10.2025|12:15«Енергія. Наука довкола нас»: Старий Лев запрошує юних читачів на наукові експерименти
- 29.10.2025|18:12В Ужгороді започаткували щорічні зустрічі із лауреатами міської премії імені Петра Скунця
- 27.10.2025|11:2010 причин відвідати фестиваль «Земля Поетів» у Львові
- 26.10.2025|08:07У Львові відбудеться презентація однієї з найпомітніших книг сучасної воєнної прози: «Гемінґвей нічого не знає» Артура Дроня
- 25.10.2025|11:58Як підготуватися до Радіодиктанту національної єдности - поради від філологині Інни Літвінової
- 25.10.2025|11:51У Львові вручили премію імені Богдана Ігоря Антонича 2025 року
