Re: цензії

22.04.2024|Ігор Чорний
Розтікаючись мислію по древу
08.04.2024|Ігор Чорний
Злодії VS Революціонери: хто кращий?
Леді й джентльмени, або «Лондонські хроніки» Місіс К
03.04.2024|Марта Мадій, літературознавиця
Фантасмагорія імперського пластиліну
28.03.2024|Ігор Чорний
Прощання не буде?
20.03.2024|Наталія Троша, кандидат філологічних наук
Світиться сонячним спектром душа…
У роздумах і відчуттях
20.03.2024|Валентина Галич, доктор філологічних наук, професор
Життєве кредо автора, яке заохочує до читання
20.03.2024|Віктор Вербич
Ніна Горик: «Ми всі тепер на полі битви»
18.03.2024|Ігор Зіньчук
Кумедні несподіванки на щодень
Головна\Події\Зустрічі

Події

10.11.2010|14:18|Буквоїд

Директор Краківського Інституту Книги – про читання, пресу й книговидання

9 листопада у київській Книгарні «Є» відбулася зустріч із Гжегожем Гауденом, директором Інституту Книги (Краків).

Про те, як популяризувати літературу усередині країни і закордоном, як спонукати пересічних громадян до активного читання і про те, як стимулювати державні інституції фінансувати такі проекти – йшлося цього вечора.

Гжегож Гауден наголосив, що політики мають усвідомити, що, фінансуючи проекти на кшталт дискусійних книжкових клубів при бібліотеках, літературних фестивалів тощо, вони тим самим працюють із своїми виборцями. Таким чином, якщо уряд прагне мати підтримку в країні та світі, він повинен займатися і промоцією культурної сфери, зокрема, періодики і  книговидання.

Стосовно висвітлення книжкової сфери у періодиці, то на Заході майже кожна поважна газета має літературний додаток. В Україні і Польщі така практика відсутня; вочевидь, не тільки через недогляд, але й через відсутність попиту з боку читачів – літературні дайджести, критичні видання, телевізійні програми про книгу не мають значного успіху і погано продаються. Причина, вочевидь, у тому, що споживач не привчений цікавитися таким чтивом. Популяризація читання в країні – це крок у напрямку до зміни вподобань різних шарів населення.

На запитання про те, як він бачить перехід від паперової преси до електронної, Гжегож Гауден відповів: якісні видання існуватимуть і у інтернеті; і це нормально, що незабаром доступ до них ставатиме платним – гарні публікації і інформація, якій довіряєш, має коштувати певну суму. Проте навряд чи інтернет перетвориться на хаотичний простір з нескінченною кількістю авторів: адже газета – це певна інституція, а часто ще й бренд. Людина може мати тисячі сторінок з інформацією, але завжди хотітиме мати кілька таких, яким довірятиме. Виданням, що мають певну репутацію, їхні читачі надають пріоритет.

Гжегож Гауден – директор Інституту Книги (з 2008). Віце-президент Товариства авторів і видавців «Польська книга», член Програмної ради Економічного форуму в Криниці, член Польського комітету підтримки будівництва «Музею історії польських євреїв».

У 2005 році отримав почесну срібну медаль-відзнаку  Міністра культури «Gloria Artis».

Інститут Книги (www.instytutksiazki.pl) – національна інституція культури, утворена наказом Міністра культури Республіки Польща. Функціонує з січня 2004 року у Кракові. Основна мета діяльності – формування підвалин читання, популяризація книги та читання в країні та промоція польської літератури у світі.

«Європейський досвід: Польща»   –– цикл зустрічей із видатними особистостями, котрі мають вплив на функціонування держави, створення образу Польщі у світі.

Гості проекту : Вальдемар Домбровський, Павел Поторочин, Ядвіґа Станішкіc, Боґдан Ліс і Єжи Боровчак.


Інформація: Книгарня «Є»
Фото: Андрій Ломакін, «Український тиждень»
 



коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus


Партнери