
Re: цензії
- 26.06.2025|Михайло ЖайворонЖитомирський текст Петра Білоуса
- 25.06.2025|Віктор ВербичПро що промовляють «Вартові руїни» Оксани Забужко
- 25.06.2025|Ігор ЗіньчукБажання вижити
- 22.06.2025|Володимир ДаниленкоКазка Галини Пагутяк «Юрчик-Змієборець» як алегорія про війну, в якій ми живемо
- 17.06.2025|Ігор ЧорнийОбгорнена сумом смертельним душа моя
- 13.06.2025|Тетяна Качак, літературознавиця, докторка філологічних наук, професорка Прикарпатського національного університету імені Василя СтефаникаЗвичайний читач, який став незвичайним поетом
- 12.06.2025|Ігор Зіньчук«Європейський міст» для України
- 07.06.2025|Ігор ЧорнийСни під час пандемії
- 03.06.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськКаміння не мовчить: контур герменевтики
- 26.05.2025|Ігор ЗіньчукПрагнення волі
Видавничі новинки
- Джон Ґвінн. "Голод Богів"Книги | Буквоїд
- Олеся Лужецька. "У тебе є ти!"Проза | Буквоїд
- Крістофер Паоліні. "Сон у морі зірок"Проза | Буквоїд
- Дженніфер Сейнт. "Електра"Книги | Буквоїд
- Павло Шикін. "Пітон та інші хлопці"Книги | Буквоїд
- Книга Анни Грувер «Вільний у полоні» — жива розмова з Ігорем Козловським, яка триває попри смертьКниги | Буквоїд
- Тесла покохав ЧорногоруКниги | Буквоїд
- Тетяна Висоцька. «Увага, ти в ефірі!»Книги | Буквоїд
- Христина Лукащук. «Насіння кмину»Книги | Буквоїд
- Тетяна Трощинська. «Любов не минає. Щоденник мами, що втратила сина»Проза | Буквоїд
Літературний дайджест
Олег Бійма хоче зняти 10-серійний детектив за романом Шкляра
Режисер хвалить Ступку і співчуває Богдановичу.
Режисер 59 річний Олег Бійма створив 11 стрічок. За серіали ”Пастка” та ”Злочин із багатьма невідомими” 1996-го отримав Шевченківську премію.
На Контрактовій площі, біля пам’ятника Григорієві Сковороді Олег Бійма сідає за столик під зеленим наметом. Замовляє міцну каву еспресо.
— Скоро буду святкувати 40-річчя, відколи прийшов на студію ”Укртелефільм”. Три роки тому рейдери намагалися її захопити. Мій імідж досвідченого режисера і знайомства з небайдужими до українського кіно впливовими людьми врятували ”Укртелефільм”. Слава Богу, тепер я вже не директор студії (Олег Бійма заступник директора ”Укртелефільму”. — ”ГПУ”). Це звільнило мене від неприємних обов’язків — ходити на засідання, писати звіти.
Місяць тому Олег Бійма розпочав зйомки документальної стрічки ”Довге покаяння”.
— На початку ХХ століття біля Умані, в містечку Дубова, була зона осілості євреїв. Їх там вирізали всіх, дві з половиною тисячі. Немає точної інформації, хто їх винищив. У тих місцях ходило багато російських, молдавських банд. Усе частіше проскакує в суспільстві думка, що українці генетично ненавидять євреїв. Я хотів дослідити толерантність українців до інших народів. Ми знайшли свідків — бабусь, яким зараз по 96–97 років. Фільм знімаю власним коштом. Отримую зарплату чи якусь премію, беру в знайомих машину і їду в Дубову. Маю оператора 20-річного Віталія Білозора, який працює без копійки гонорару. Ще й підвозить членів знімальної групи на своєму автомобілі.
Курить ”Кемел”. Каже, що фотокамера кореспондента його сковує.
— Хочу зняти 10 серій детективу за романом Василя Шкляра ”Ключ”. 10 років Василеві вже обіцяю. Планую екранізувати новели зі збірки ”Нація” і роман ”Солодка Даруся” Марії Матіос. На зйомки потрібно півмільйона гривень. На студії імені Довженка за такі гроші зняли б 10 хвилин. Я знімаю удесятеро разів дешевше. Працюю швидко, аби робота не встигла набриднути. Серіали ”Пастка” і ”Злочин із багатьма невідомими” зробив за п’ять місяців. На іншій студії знімали б років зо два.
1996-го Олег Бійма створив 10-серійний фільм ”Острів любові”. Використав любовні твори класиків Михайла Коцюбинського, Володимира Винниченка, Марка Вовчка.
— Гадаю, стрічка викликала інтерес не через еротику. Картина вдалася, бо я взяв класну літературу. Хоч колеги й говорили: ”Хочеш зняти поганий фільм, візьми українську літературу та наших акторів”. Я задіяв 300 артистів. Мої асистенти їздили всією Україною, шукали нові обличчя. Коли закінчили серіал, почалися найгірші часи для вітчизняного кіно. На тому воно почало зникати.
— Не пропонували акторам зніматися безкоштовно?
— Я до такого нахабства ще не дійшов. Але, думаю, вони погодилися б. Богдана Сильвестровича (Богдан Ступка. — ”ГПУ”) треба пару разів попросити, на третій він би зголосився. Я знімав його у двох стрічках. Нам було цікаво працювати разом. Шкода українських акторів, яким доводиться грати в поганих серіалах. Щоб вижити, мій улюблений Олексій Богданович мусить зніматися у цьому лайні.
Анна Балакир
Фото: Gazeta.ua./p>
Коментарі
Останні події
- 26.06.2025|19:06Дмитро Лазуткін став лауреатом літературної премії імені Бориса Нечерди
- 26.06.2025|14:27Роман, що повертає емпатію: у Луцьку вийшла книжка Костянтина Коверзнєва
- 26.06.2025|07:43«Антологія американської поезії 1855–1925»
- 25.06.2025|13:07V Міжнародний літературний фестиваль «Фронтера» оголошує фокус-тему та нових учасників
- 25.06.2025|12:47Блискучі рішення для життя і роботи: українською побачив світ комікс всесвітньовідомого поведінкового економіста Дена Аріелі
- 25.06.2025|12:31«Основи» готують до друку «Стан людини» Ханни Арендт
- 25.06.2025|11:57Сьомий Тиждень швейцарського кіно відбувається у липні
- 25.06.2025|11:51Видавництво READBERRY перевидало «Чорну раду» Куліша
- 20.06.2025|10:25«На кордоні культур»: до Луцька завітає делегація митців і громадських діячів із Польщі
- 18.06.2025|19:26«Хлопчик, який бачив у темряві»: історія про дитинство, яке вчить бачити серцем