
Re: цензії
- 14.09.2025|Тетяна Колядинська, м. ДніпроЗа якими правилами “грали” радянські засоби масової інформації
- 03.09.2025|Ольга Шаф, м. Дніпро«Був на рідній землі…»
- 02.09.2025|Віктор ВербичКнига долі Федора Литвинюка: ціна вибору
- 01.09.2025|Василь Пазинич, поет, фізик-математик, член НСПУ, м. СумиОдухотворений мегавулкан мезозойської ери
- 25.08.2025|Ярослав ПоліщукШалений вертеп
- 25.08.2025|Ігор ЗіньчукПравди мало не буває
- 18.08.2025|Володимир Гладишев«НЕМОВ СТОЛІТЬ НЕБАЧЕНИХ ВЕСНА – ПЕРЕД ОЧИМА СХОДИТЬ УКРАЇНА»
- 12.08.2025|Тетяна Торак, м. Івано-ФранківськПолтавська хоку-центричність
- 07.08.2025|Ігор ЧорнийРоки минають за роками…
- 06.08.2025|Ярослав ПоліщукСнити про щастя
Видавничі новинки
- Христина Лукащук. «Мова речей»Проза | Буквоїд
- Наталія Терамае. «Іммігрантка»Проза | Буквоїд
- Надія Гуменюк. "Як черепаха в чаплі чаювала"Дитяча книга | Буквоїд
- «У сяйві золотого півмісяця»: перше в Україні дослідження тюркеріКниги | Буквоїд
- «Основи» видадуть нову велику фотокнигу Євгена Нікіфорова про українські мозаїки радянського періодуФотоальбоми | Буквоїд
- Алла Рогашко. "Містеріум"Проза | Буквоїд
- Сергій Фурса. «Протистояння»Проза | Буквоїд
- Мар’яна Копачинська. «Княгиня Пітьми»Книги | Буквоїд
- "Моя погана дівчинка - це моя частина"Книги | Володимир Гладишев, професор, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти
- Джон Ґвінн. "Лють Богів"Проза | Буквоїд
Літературний дайджест
"Слем - це щось римоване, що має розважити публіку" -поетеса Каріна Тумаєва
Поетеса Каріна Тумаєва 4 роки бере участь у поетичних слемах - видовищних поетичних читаннях з елементами шоу.
Під час них виходила на сцену обмащена маркером, у "закривавлених" бинтах, на високих підборах, які знімала посеред виступу.
- Як давно береш участь у слемах?
- Перший раз слемила, коли мені було років 18. Тоді вперше приїхав слеммайстер з Харкова Мультфільм Гагарін у Київ зі своїм слемом. На першому слемі я дійшла до півфіналу, а потім мене зарубали.
- Які образи ти приміряла на сцені?
- Коли нема часу, на слем приїздиш просто без будь-якої концепції з віршами. А інколи хочеться дійсно поепатажнічати. Часом я виходила читати вірші у вечірній сукні, а одна дівчина одягла на сцену паперову карту України. На першому слемі я читала вірш про зебру і паралельно обмащувалася чорною фарбою. Потім раз була у закривавлених бинтах. Про що був вірш - не пам´ятаю. Щось ударне і готичне. У слемі головне запам´ятати образ, а не поділитися думкою. Слем - це мистецтво розваги. Раз була у короткій міні-спідниці і сорочці зав´язаній на грудях. Зверху плащик. Скинула цей плащик, і в половини людей відпади щелепи. Ніхто не сподівався, що роздягнуся. Тоді читала віршик про секретуток. Іншим разом ми ще з Тарасом Малковичем замутили теж перформенс. Коли він лежав на підлозі й уособлював львівський трамвай - про це читав вірша, а я стояла над ним з парасолькою. У слемі є правило, що люди скидаються грішми, щоб поет пройшов до фіналу. Потім весь цей бюджет дістається переможцю слему.
- Наскільки поезія, яку читають на слемах, є поезією? Чи це тільки звуковий супровід під шоу?
- Слем - це окрема культура в поезії. Не можна це назвати поезію в деяких випадках. Це може бути щось римоване. Форма вірша є у цьому тексті. Але основною метою є не донести меседж, а розважити публіку. Це щось середнє між поезією і гумористичними замальовками-шаржами, які мають розважити і зачепити. Через цю форму і вкорінилися перформенси. Це балаган, в якому високе не донесеш до людей. Віршики про любов не прокатять. Там купа п´яного народу, який прийшов постібатися.
- Що тобі подобається в слемі?
- Там можна не замислюватися над своїм іміджем, своїм ім´ям. Просто приходиш і робиш будь-яку фігню. Як блазень. Бо буває, що люди читають дійсно поезію. І так жаль, що їх не сприймають. Це зрозуміло - у них поезія для читання і осмислення.
- Ти свої тексти пишеш спеціально під слем, чи обираєш з наявних?
- Вишукую ударні і динамічні — ті, що добре читаються. Такі, щоб можна було прочитати з криками і вереском. Часто поети беруть навіть не перформенсом, а ударністю вірша - ритмічністю. Цінність таких віршів — у вербальній передачі, а не в писаному вигляді.
- Чому ти перейшла з прози на поезію?
- Всі кажуть, що проза - це для старпьорів. І подумала, що треба перейти на щось більш відповідне моїй віковій категорії. Тим паче, що сучасне життя більш динамічне стало. І коли вірш можна накрапати сидячи в метро на коліні, то проза — це дуже велика праця. Якщо вірші — це здебільшого правда, то проза - це здебільшого вигадка. Вірші - це така собі рефлексія на те, що людина побачила в житті, щось дуже особистісне, що не кожен навіть може виставити напоказ. Багато віршів присвячую конкретним людям. Вірші пишуть з власного досвіду і з досвіду людей, які тебе оточують.
Валерія РАДЗІЄВСЬКА
Коментарі
Останні події
- 11.09.2025|19:25Тімоті Снайдер отримав Премію Стуса-2025
- 10.09.2025|19:24Юліан Тамаш: «Я давно змирився з тим, що руснаків не буде…»
- 08.09.2025|19:3211 вересня стане відомим імʼя лауреата Премії імені Василя Стуса 2025 року
- 08.09.2025|19:29Фестиваль TRANSLATORIUM оголосив повну програму подій у 2025 році
- 08.09.2025|19:16В Україні з’явилася нова культурна аґенція “Терени”
- 03.09.2025|11:59Український ПЕН оголошує конкурс на здобуття Премії Шевельова за 2025 р
- 03.09.2025|11:53У Луцьку — прем’єра вистави «Хованка» за п’єсою іспанського драматурга
- 03.09.2025|11:49Літагенція OVO офіційно представлятиме Україну на Світовому чемпіонаті з поетичного слему
- 02.09.2025|19:05«Пам’ять дисгармонійна» у «Приватній колекції»
- 27.08.2025|18:44Оголошено ім’я лауреата Міжнародної премії імені Івана Франка-2025