Re: цензії

18.12.2024|Тетяна Торак, м. Івано-Франківськ
Нотатки мемуарного жанру
17.12.2024|Оксана Тебешевська, заслужений учитель України, письменниця
Володимир Качкан: «З того слова насію довічних пісень…»
14.12.2024|Валентина Семеняк, письменниця
Ключ до послань
10.12.2024|Ігор Зіньчук
Свобода не має ціни
01.12.2024|Ігор Зіньчук
Томас Манн „Будденброки” – роман–сага про занепад однієї родини
20.11.2024|Михайло Жайворон
Слова, яких вимагав світ
19.11.2024|Тетяна Дігай, Тернопіль
Поети завжди матимуть багато роботи
19.11.2024|Олександра Малаш, кандидатка філологічних наук, письменниця, перекладачка, книжкова оглядачка
Часом те, що неправильно — найкращий вибір
18.11.2024|Віктор Вербич
Подзвін у сьогодення: художній екскурс у чотирнадцяте століття
17.11.2024|Василь Пазинич, фізик-математик, член НСПУ, м. Суми
Діалоги про історію України, написану в драматичних поемах, к нотатках на полях

Події

22.04.2020|12:25|Буквоїд

«Зараз ваш час!» Автор бестселеру «Людина розумна» Ювал Ной Харарі звернувся до українського вчительства

«Як у часи пандемії і після неї навчати та навчатися», розповів українським вчителькам та вчителям історик, викладач, письменник, автор бестселеру «Людина розумна» Ювал Ной Харарі.

Інтерв’ю з ним побачили сотні освітян у останній день пятиденної онлайн-(не)конференції для батьківства та вчительства «Антикризовий національний онлайн-EdCamp 2020», яка зібрала понад 10 000 учасників, ставши, таким чином, найбільшою освітньої онлайн-подією в історії країни.

Подія відбувалася з 13 до 17 квітня у дистанційному режимі: спікери та слухачі знаходяться по домівках, дотримуючись правил карантину. Але відстань не завадила їм ділитися знаннями та отримувати актуальну, корисну та важливу інформацію. Серед онлайн-лекцій та сесій були й звернення до вчительства від лідерів думок світового масштабу. У інтерв’ю з Харарі голова ГО EdCamp Ukraine, радник міністра освіти і науки України Олександр Елькін запитав, зокрема, про те, як навчити дітей відрізняти правду від маніпуляцій.

“Наприклад, якщо хтось прийде до вас і розповість якусь теорію змови про коронавірус, поставте цій людині просте запитання. «Скажи, будь ласка, що таке вірус і як він спричиняє хворобу?», - радить Харарі. - Якщо людина не знає, не може дати чіткої відповіді про те, що таке вірус, — не вірте більше жодному слову цієї людини про коронавірус. Не потрібно мати докторський ступінь із біології — базового наукового розуміння вистачить. Варто навчити дітей, звідки беруться наукові знання і як їх оцінювати. І це дасть учнівству ще один інструмент: вони знатимуть, кому і чому вірити, а кому і чому — ні”.

Це загальне правило дуже важливо для всіх у XXI сторіччі, але особливо - для молодих людей, що тільки виходять на ринок праці, вважає історик. У час, коли старі професії змінюються швидше, ніж їх вивчають, а нові з’являються ще швидше, головним ресурсом стають не знання, а універсальні навички та вміння.

«У середні віки люди взагалі не володіли інформацією про поширення «чорної смерті». Ніхто не знав, що спричиняє цю болячку, як вона поширюється і як її зупинити. Натомість інформації про коронавірус — дуже багато. Частина цієї інформації — це якісні, надійні дані. Але велика частина — це сміхотворні теорії змов. Людям складно розібратися, кому вірити. І це відповідальність учительства — дати учнівству інструменти для того, щоб вони уміли розбиратися в інформації у нових умовах. Варто навчити дітей, звідки беруться наукові знання і як їх оцінювати. І це дасть учнівству ще один інструмент: вони знатимуть, кому і чому вірити, а кому і чому — ні... Якби ви жили у Києві у 1020-му, тисячу років тому, ви б не знали, хто стане князем Київським за 20 років. Але знали би, що більшість займатиметься фермерством, і тому варто вчити дітей орати землю, їздити верхи чи пекти хліб. А зараз ми цього не знаємо. А коли ми не знаємо, які навички будуть потрібні молоді, то найкраще, що можна зробити, це навчити їх вчитися, навчити їх змінюватися і вчитися все життя. І саме тому і критичне мислення, і співпраця, і спілкування є дуже важливими».

Команда EdCamp Ukraine підготувала захід за рекордні два тижні, коли стало зрозуміло, що вчительство у нових умовах потребує інформації, порад та підтримки. В тому числі, записали інтерв’ю з Харарі та звернення інших міжнародних експертів. Так, до українських освітян звернулися:

EdCamp Ukraine вже п’ять років збирає вчительство на національних (не)конференціях у Харкові та регіональних «міні-едкемпах». Сьогодні це — найбільша вчительська спільнота України з понад 25 000 учасників та учасниць і друга у світі. Цього разу їм вдалося залучити до події більше 10 000 людей, було проведено лекцій та сесій загальною кількістю 55 годин від 65 спікерів у 5 напрямках: дистанційна освіта, освітня політика, фізичне здоров’я і психологічна стійкість, фінансові та правові виклики, педагогіка партнерства.

«Більшість педагогів вперше зіткнулися з необхідністю навчати дистанційно, без підготовки й напрацювань, — вважає голова ГО EdCamp Ukraine, радник міністра освіти і науки України Олександр Елькін. — Дехто до цього моменту не знав, як залучати до навчання месенджери, соціальні мережі, навіть електронну пошту. Крім того, в них, як і у всіх українців, було безліч питань: як зміниться наше економічне становище? як не втратити здоровий глузд в умовах ізоляції? як узагалі зміниться світ після пандемії і як нам адаптуватися до цих змін? Вчителям та вчителькам потрібна підтримка від колег та від всіх нас».

Про необхідність такої підтримки свідчать і майже 4 000 заявок на участь за першу добу реєстрації, і 1000 поширень анонсної публікації на Facebook. Вже у перший день заходу був встановлений рекорд, занесений у Національний реєстр рекордів України — до вебінарів доєдналися 10 019 людей. Всього за 5 днів відбулося 80 689 підключень до сесій та лекцій. Це — найбільша освітня онлайн-подія в історії держави. Крім українців, до події долучилися люди з 22 країн.

Довідка:

Ініціатива EdCamp народилася в 2010 році в США. Американські вчителі і вчительки вирішили створити альтернативний державному спосіб підвищення кваліфікації та професійного розвитку педагогів. З тих пір рух EdCamp поширився у 44 країнах, однією з перших країн, яка приєдналася до цієї ініціативи, стала Україна. У 2019 році формат EdСamp увійшов до світового рейтингу HundrED.

Громадська організація «ЕдКемпУкраїна» (або Спільнота відповідального вчительства EdCamp Ukraine) має на меті покращення кваліфікації шкільних педагогів, підвищення статусу вчительок і вчителів та загалом реформування системи освіти України. Сьогодні
EdСamp Ukraine є найбільшим незалежним освітянським рухом у країні, до нього вже приєдналися понад 25 000 прогресивних педагогів.

Однією з ключових подій руху є щорічна загальнонаціональна (не)конференція EdCamp Ukraine, яка щороку проводиться у Харкові. Останній раз у 2019 році вона зібрала близько тисячі вчителів і вчительок та освітніх експертів і експерток з 25 регіонів України та 197 міжнародних експерток і експертів з 19 країн світу. Щомісяця регіональні (не)конференції (міні-едкемпи) проходять у різних закладах освіти по всій Україні. З 2015 року було проведено 147 таких регіональних “міні-едкемпів”.

18 березня 2020 року EdCamp Ukraine у співпраці з Prometheus та “Смарт освіта” за підтримки Міністерства освіти і науки та Міжнародного фонду “Відродження” провели для українських вчителів та вчительок національний вебінар з підвищення кваліфікації педагогів, який зібрав 4000 учасників.



коментувати
зберегти в закладках
роздрукувати
використати у блогах та форумах
повідомити друга

Коментарі  

comments powered by Disqus


Партнери