Re: цензії
- 20.11.2024|Михайло ЖайворонСлова, яких вимагав світ
- 19.11.2024|Тетяна Дігай, ТернопільПоети завжди матимуть багато роботи
- 19.11.2024|Олександра Малаш, кандидатка філологічних наук, письменниця, перекладачка, книжкова оглядачкаЧасом те, що неправильно — найкращий вибір
- 18.11.2024|Віктор ВербичПодзвін у сьогодення: художній екскурс у чотирнадцяте століття
- 17.11.2024|Василь Пазинич, фізик-математик, член НСПУ, м. СумиДіалоги про історію України, написану в драматичних поемах, к нотатках на полях
- 14.11.2024|Ігор Бондар-ТерещенкоРозворушімо вулик
- 11.11.2024|Володимир Гладишев, професор, Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти«Але ми є! І Україні бути!»
- 11.11.2024|Ігор Фарина, член НСПУПобачило серце сучасніть через минуле
- 10.11.2024|Віктор ВербичСвіт, зітканий з непроминального світла
- 10.11.2024|Євгенія ЮрченкоІ дивитися в приціл сльози планета
Видавничі новинки
- Корупція та реформи. Уроки економічної історії АмерикиКниги | Буквоїд
- У "НІКА-Центр" виходять книги Ісама Расіма "Африканський танець" та Карама Сабера "Святиня"Проза | Буквоїд
- Ігор Павлюк. "Бут. Історія України у драматичних поемах"Поезія | Буквоїд
- У Чернівцях видали новий роман Галини ПетросанякПроза | Буквоїд
- Станіслав Ігнацій Віткевич. «Ненаситність»Проза | Буквоїд
- Чеслав Маркевич. «Тропи»Поезія | Буквоїд
- Легенда про ВільнихКниги | Буквоїд
- Нотатник Вероніки Чекалюк. «Смачна комунікація: гостинність – це творчість»Книги | Буквоїд
- Світлана Марчук. «Небо, ромашки і ти»Поезія | Буквоїд
- Володимир Жупанюк. «З подорожнього етюдника»Книги | Буквоїд
Події
«Зараз ваш час!» Автор бестселеру «Людина розумна» Ювал Ной Харарі звернувся до українського вчительства
- лауреат Нобелівської премії миру, Його Святість Далай-лама,
- Віцепрезидент Майкрософт з питань освіти Ентоні Сальсіто,
- розробник міжнародного тестування PISA Андреас Шляйхер,
- вчитель, освітній менеджер та піонер демократичного навчання Яков Хехт,
- представник Фонду народонаселення ООН в Україні Хайме Надаль.
«Як у часи пандемії і після неї навчати та навчатися», розповів українським вчителькам та вчителям історик, викладач, письменник, автор бестселеру «Людина розумна» Ювал Ной Харарі.
Інтерв’ю з ним побачили сотні освітян у останній день пятиденної онлайн-(не)конференції для батьківства та вчительства «Антикризовий національний онлайн-EdCamp 2020», яка зібрала понад 10 000 учасників, ставши, таким чином, найбільшою освітньої онлайн-подією в історії країни.
Подія відбувалася з 13 до 17 квітня у дистанційному режимі: спікери та слухачі знаходяться по домівках, дотримуючись правил карантину. Але відстань не завадила їм ділитися знаннями та отримувати актуальну, корисну та важливу інформацію. Серед онлайн-лекцій та сесій були й звернення до вчительства від лідерів думок світового масштабу. У інтерв’ю з Харарі голова ГО EdCamp Ukraine, радник міністра освіти і науки України Олександр Елькін запитав, зокрема, про те, як навчити дітей відрізняти правду від маніпуляцій.
“Наприклад, якщо хтось прийде до вас і розповість якусь теорію змови про коронавірус, поставте цій людині просте запитання. «Скажи, будь ласка, що таке вірус і як він спричиняє хворобу?», - радить Харарі. - Якщо людина не знає, не може дати чіткої відповіді про те, що таке вірус, — не вірте більше жодному слову цієї людини про коронавірус. Не потрібно мати докторський ступінь із біології — базового наукового розуміння вистачить. Варто навчити дітей, звідки беруться наукові знання і як їх оцінювати. І це дасть учнівству ще один інструмент: вони знатимуть, кому і чому вірити, а кому і чому — ні”.
Це загальне правило дуже важливо для всіх у XXI сторіччі, але особливо - для молодих людей, що тільки виходять на ринок праці, вважає історик. У час, коли старі професії змінюються швидше, ніж їх вивчають, а нові з’являються ще швидше, головним ресурсом стають не знання, а універсальні навички та вміння.
«У середні віки люди взагалі не володіли інформацією про поширення «чорної смерті». Ніхто не знав, що спричиняє цю болячку, як вона поширюється і як її зупинити. Натомість інформації про коронавірус — дуже багато. Частина цієї інформації — це якісні, надійні дані. Але велика частина — це сміхотворні теорії змов. Людям складно розібратися, кому вірити. І це відповідальність учительства — дати учнівству інструменти для того, щоб вони уміли розбиратися в інформації у нових умовах. Варто навчити дітей, звідки беруться наукові знання і як їх оцінювати. І це дасть учнівству ще один інструмент: вони знатимуть, кому і чому вірити, а кому і чому — ні... Якби ви жили у Києві у 1020-му, тисячу років тому, ви б не знали, хто стане князем Київським за 20 років. Але знали би, що більшість займатиметься фермерством, і тому варто вчити дітей орати землю, їздити верхи чи пекти хліб. А зараз ми цього не знаємо. А коли ми не знаємо, які навички будуть потрібні молоді, то найкраще, що можна зробити, це навчити їх вчитися, навчити їх змінюватися і вчитися все життя. І саме тому і критичне мислення, і співпраця, і спілкування є дуже важливими».
Команда EdCamp Ukraine підготувала захід за рекордні два тижні, коли стало зрозуміло, що вчительство у нових умовах потребує інформації, порад та підтримки. В тому числі, записали інтерв’ю з Харарі та звернення інших міжнародних експертів. Так, до українських освітян звернулися:
EdCamp Ukraine вже п’ять років збирає вчительство на національних (не)конференціях у Харкові та регіональних «міні-едкемпах». Сьогодні це — найбільша вчительська спільнота України з понад 25 000 учасників та учасниць і друга у світі. Цього разу їм вдалося залучити до події більше 10 000 людей, було проведено лекцій та сесій загальною кількістю 55 годин від 65 спікерів у 5 напрямках: дистанційна освіта, освітня політика, фізичне здоров’я і психологічна стійкість, фінансові та правові виклики, педагогіка партнерства.
«Більшість педагогів вперше зіткнулися з необхідністю навчати дистанційно, без підготовки й напрацювань, — вважає голова ГО EdCamp Ukraine, радник міністра освіти і науки України Олександр Елькін. — Дехто до цього моменту не знав, як залучати до навчання месенджери, соціальні мережі, навіть електронну пошту. Крім того, в них, як і у всіх українців, було безліч питань: як зміниться наше економічне становище? як не втратити здоровий глузд в умовах ізоляції? як узагалі зміниться світ після пандемії і як нам адаптуватися до цих змін? Вчителям та вчителькам потрібна підтримка від колег та від всіх нас».
Про необхідність такої підтримки свідчать і майже 4 000 заявок на участь за першу добу реєстрації, і 1000 поширень анонсної публікації на Facebook. Вже у перший день заходу був встановлений рекорд, занесений у Національний реєстр рекордів України — до вебінарів доєдналися 10 019 людей. Всього за 5 днів відбулося 80 689 підключень до сесій та лекцій. Це — найбільша освітня онлайн-подія в історії держави. Крім українців, до події долучилися люди з 22 країн.
Довідка:
Ініціатива EdCamp народилася в 2010 році в США. Американські вчителі і вчительки вирішили створити альтернативний державному спосіб підвищення кваліфікації та професійного розвитку педагогів. З тих пір рух EdCamp поширився у 44 країнах, однією з перших країн, яка приєдналася до цієї ініціативи, стала Україна. У 2019 році формат EdСamp увійшов до світового рейтингу HundrED.
Громадська організація «ЕдКемпУкраїна» (або Спільнота відповідального вчительства EdCamp Ukraine) має на меті покращення кваліфікації шкільних педагогів, підвищення статусу вчительок і вчителів та загалом реформування системи освіти України. Сьогодні
EdСamp Ukraine є найбільшим незалежним освітянським рухом у країні, до нього вже приєдналися понад 25 000 прогресивних педагогів.
Однією з ключових подій руху є щорічна загальнонаціональна (не)конференція EdCamp Ukraine, яка щороку проводиться у Харкові. Останній раз у 2019 році вона зібрала близько тисячі вчителів і вчительок та освітніх експертів і експерток з 25 регіонів України та 197 міжнародних експерток і експертів з 19 країн світу. Щомісяця регіональні (не)конференції (міні-едкемпи) проходять у різних закладах освіти по всій Україні. З 2015 року було проведено 147 таких регіональних “міні-едкемпів”.
18 березня 2020 року EdCamp Ukraine у співпраці з Prometheus та “Смарт освіта” за підтримки Міністерства освіти і науки та Міжнародного фонду “Відродження” провели для українських вчителів та вчительок національний вебінар з підвищення кваліфікації педагогів, який зібрав 4000 учасників.
Коментарі
Останні події
- 21.11.2024|18:39Олександр Гаврош: "Фортель і Мімі" – це книжка про любов у різних проявах
- 19.11.2024|10:42Стартував прийом заявок на щорічну премію «Своя Полиця»
- 19.11.2024|10:38Поезія і проза у творчості Теодозії Зарівної та Людмили Таран
- 11.11.2024|19:2715 листопада у Києві проведуть акцію «Порожні стільці»
- 11.11.2024|19:20Понад 50 подій, 5 сцен, більше 100 учасників з України, Польщі, Литви та Хорватії: яким був перший Міжнародний фестиваль «Земля Поетів»
- 11.11.2024|11:21“Основи” вперше видають в оригіналі “Катерину” Шевченка з акварелями Миколи Толмачева
- 09.11.2024|16:29«Про секс та інші запитання, які цікавлять підлітків» — книжка для сміливих розмов від авторки блогу «У Трусах» Анастасії Забели
- 09.11.2024|16:23Відкриття 76-ої "Книгарні "Є": перша книгарня мережі в Олександрії
- 09.11.2024|11:29У Києві видали збірку гумору і сатири «СМІХПАЙОК»
- 08.11.2024|14:23Оголосили довгий список номінантів на здобуття Премії імені Юрія Шевельова 2024 року