Електронна бібліотека/Проза
- Лілі МарленСергій Жадан
- так вже сталось. ти не вийшов...Тарас Федюк
- СкорописСергій Жадан
- Пустеля ока плаче у пісок...Василь Кузан
- Лиця (новела)Віктор Палинський
- Золота нива (новела)Віктор Палинський
- Сорок дев’ять – не Прип’ять...Олег Короташ
- Скрипіння сталевих чобіт десь серед вишень...Пауль Целан
- З жерстяними дахами, з теплом невлаштованості...Сергій Жадан
- Останній прапорПауль Целан
- Сорочка мертвихПауль Целан
- Міста при ріках...Сергій Жадан
- Робочий чатСеліна Тамамуші
- все що не зробив - тепер вже ні...Тарас Федюк
- шабля сива світ іржавий...Тарас Федюк
- зустрінемось в києві мила недивлячись на...Тарас Федюк
- ВАШ ПЛЯЖ НАШ ПЛЯЖ ВАШОлег Коцарев
- тато просив зайти...Олег Коцарев
- біле світло тіла...Олег Коцарев
- ПОЧИНАЄТЬСЯОлег Коцарев
- добре аж дивно...Олег Коцарев
- ОБ’ЄКТ ВОГНИКОлег Коцарев
- КОЛІР?Олег Коцарев
- ЖИТНІЙ КИТОлег Коцарев
- БРАТИ СМІТТЯОлег Коцарев
- ПОРТРЕТ КАФЕ ЗЗАДУОлег Коцарев
- ЗАЙДІТЬ ЗАЇЗДІТЬОлег Коцарев
- Хтось спробує продати це як перемогу...Сергій Жадан
- Нерозбірливо і нечітко...Сергій Жадан
- Тріумфальна аркаЮрій Гундарєв
- ЧуттяЮрій Гундарєв
- МузаЮрій Гундарєв
- МовчанняЮрій Гундарєв
Я якось їду в маршрутці, куняю. Моя зупинка так далеко, надворі так спекотно, очі закриваються, але заснути не дають дивні звуки, які лунають у салоні, — то маршрутчик, радісно відблискуючи золотими зубами на сонці, вмикає і додає гучності своєму шансону. «Опача, опача», — радіє водій, «зона, мусора, лебедь на пруду, мусора, зона», — долучається до нього шансон. «От що ви ставите, що ви ставите? — обурюється ветеран, який стоїть у проході, весь у медалях, такий красівий. — От раніше була музика, ото була музика! Кобзон, Лещенко, гармоніст на виборах! Ото була музика! А ще на виборах наливали пиво! Гарна була музика!».
Мені на все це пох. Дістаю навушники, вмикаю плеєр. Тут у мене шикарна колекція якісної музики, композицій з такими назвами: тіжолий рок, новий клубний хіт супер супер, нью трек, ну це ваще песняк, репчік про пацанов, крутотень неопісуєма. У навушниках лунають бумкаючі ритми, ветеран обурюється і трясе костуром, водій, забувши про кермо, плескає в долоні, пасажири хитають головами в такт і б’ються лобами об скло, усім весело, нічого нового, середньостатистичний понеділок, аж раптом на дорозі маршрутки стає БТР. З нього злазять люди у формі, але замість зброї тримають музичні інструменти. У салон заходить Вівальді, у повних обладунках, з кевларом, розгрузкою і новою скрипкою з коліматорним прицілом.
— Здарова, бандіти, — привітався Вівальді. — Що ви тут, музику слухаєте?
Маршрутка принишкла.
— Ну от, — продовжив Вівальді. — Я от перевертався в труні і подумав: ну, мля, скільки це триватиме? Скільки ви ще тупітимете, слухаючи весь цей непотріб? Шансон, рускій реп, Алла Кудлай, тьху, — він акуратно сплюнув. — Це просто триндець, товаріщі. Нє, ну одне діло слухати так, сиди і слухай, ну нахєра ти його в громадському транспорті вмикаєш? Або ще одне бісить: такий виліз з могили, обтрусився, хочеш посидіти на природі, відпочити на тиші, нє, білн, приїжджають якісь мудаки на жигулях, вмикають реп про пацанов на повну, ще й двері у салоні відкривають! Чесно кажучи, Вівальді в шоці!
— Ізвінітє, а ви хто такий? — раптом осмілів маршрутчик.
— Хто? — розреготався Вівальді. — Ну ви, блін, дайотє. Пройдьомтє з нами, дізнаєтесь!
— Куди? — перелякався маршрутчик, боязко дивлячись на військову форму.
— Як куди? — обурився Вівальді. — З нами! У країні зараз складні часи, несмак наступає на нашу неньку, бракує людей на передовій, тобто в консерваторіях. От ти, — тицьнув у мене скрипкою Вівальді, — ти сидиш і слухаєш бред. Чому ти досі не в консерваторії?
— Я, я, — забелькотів я. — У мене плоскостопіє. І слуху немає.
— Нічого, — заспокоїв Вівальді. — Будеш нотні записи перегортати, подавати інструменти, копати в оркестровій ямі. Для цього багато розуму не треба. Отож, зараз усі встали і кроком руш!
І дійсно — нас усіх зняли з маршрутки і забрали в консерваторію. На БТРі відвезли в одну із консерваторій на території покинутого піонерського табору, де ми почали опанувати ази музичного смаку. Я щодень учив ноти і мав їх кожні дві години розповідати днювальному, вивчав конструкцію віолончелі, слухав лекції про Бароко, фарбував забори. Потім навчився і став здоровий, як пельмень. От зараз сиджу, чищу смичком туалети і мрію про те, що колись я бачитиму Вівальді, БТРи і військових лише в кіно.
Останні події
- 21.10.2025|11:27У Луцьку презентували посібник із доступності для культурних подій
- 21.10.2025|09:36Любомир Стринаглюк презентує у Львові збірку поезії «Докричатися до живих»
- 20.10.2025|18:59Коти, книжки й доброта: у Києві проведуть благодійну зустріч із притулком «Мурчики» і презентують «Таємничий світ котів»
- 20.10.2025|15:43Роман «Укриття» Людмили Петрушко: гімн добру і силі духу
- 19.10.2025|19:30«Їжа як комунікація»: У Відні презентували книги Вероніки Чекалюк
- 19.10.2025|10:54Поети творять націю: у Львові 8-9 листопада відбудеться II Міжнародний фестиваль «Земля Поетів»
- 18.10.2025|10:36"Дівчина з кулею": В США вийшла англомовна збірка віршів української поетки Анни Малігон
- 17.10.2025|18:42Екранізація бестселера Андрія Куркова «Сірі бджоли» виходить у прокат: спецпоказ у «Жовтні» з творчою групою
- 17.10.2025|17:59"Основи" презентують "Довгу сцену": Театральна серія відкриває трагічну історію "Маклени Граси" Куліша та її сучасний римейк Ворожбит
- 17.10.2025|16:30Стартував передпродаж «Книги Еміля» — нового роману Ілларіона Павлюка