Електронна бібліотека/Проза

чоловік захотів стати рибою...Анатолій Дністровий
напевно це найважче...Анатолій Дністровий
хто тебе призначив критиком часу...Анатолій Дністровий
знає мене як облупленого...Анатолій Дністровий
МуміїАнатолій Дністровий
Поет. 2025Ігор Павлюк
СучаснеІгор Павлюк
Подорож до горизонтуІгор Павлюк
НесосвітеннеІгор Павлюк
Нічна рибалка на СтіксіІгор Павлюк
СИРЕНАЮрій Гундарєв
ЖИТТЯ ПРЕКРАСНЕЮрій Гундарєв
Я, МАМА І ВІЙНАЮрій Гундарєв
не знаю чи здатний назвати речі які бачу...Анатолій Дністровий
активно і безперервно...Анатолій Дністровий
ми тут навічно...Анатолій Дністровий
РозлукаАнатолій Дністровий
що взяти з собою в останню зимову мандрівку...Анатолій Дністровий
Минала зима. Вона причинила вікно...Сергій Жадан
КротовичВіктор Палинський
Львівський трамвайЮрій Гундарєв
Микола ГлущенкоЮрій Гундарєв
МістоЮрій Гундарєв
Пісня пілігримаАнатолій Дністровий
Міста будували з сонця і глини...Сергій Жадан
Сонячний хлопчикВіктор Палинський
де каноє сумне і туманна безмежна ріка...Анатолій Дністровий
Любити словомЮрій Гундарєв
КульбабкаЮрій Гундарєв
Білий птах з чорною ознакоюЮрій Гундарєв
Закрите небоЮрій Гундарєв
БезжальноЮрій Гундарєв
Людському наступному світу...Микола Істин
Завантажити

Я якось їду в маршрутці, куняю. Моя зупинка так далеко, надворі так спекотно, очі закриваються, але заснути не дають дивні звуки, які лунають у салоні, — то маршрутчик, радісно відблискуючи золотими зубами на сонці, вмикає і додає гучності своєму шансону. «Опача, опача», — радіє водій, «зона, мусора, лебедь на пруду, мусора, зона», — долучається до нього шансон. «От що ви ставите, що ви ставите? — обурюється ветеран, який стоїть у проході, весь у медалях, такий красівий. — От раніше була музика, ото була музика! Кобзон, Лещенко, гармоніст на виборах! Ото була музика! А ще на виборах наливали пиво! Гарна була музика!».

Мені на все це пох. Дістаю навушники, вмикаю плеєр. Тут у мене шикарна колекція якісної музики, композицій з такими назвами: тіжолий рок, новий клубний хіт супер супер, нью трек, ну це ваще песняк, репчік про пацанов, крутотень неопісуєма. У навушниках лунають бумкаючі ритми, ветеран обурюється і трясе костуром, водій, забувши про кермо, плескає в долоні, пасажири хитають головами в такт і б’ються лобами об скло, усім весело, нічого нового, середньостатистичний понеділок, аж раптом на дорозі маршрутки стає БТР. З нього злазять люди у формі, але замість зброї тримають музичні інструменти. У салон заходить Вівальді, у повних обладунках, з кевларом, розгрузкою і новою скрипкою з коліматорним прицілом.

— Здарова, бандіти, — привітався Вівальді. — Що ви тут, музику слухаєте?

Маршрутка принишкла.

— Ну от, — продовжив Вівальді. — Я от перевертався в труні і подумав: ну, мля, скільки це триватиме? Скільки ви ще тупітимете, слухаючи весь цей непотріб? Шансон, рускій реп, Алла Кудлай, тьху, — він акуратно сплюнув. — Це просто триндець, товаріщі. Нє, ну одне діло слухати так, сиди і слухай, ну нахєра ти його в громадському транспорті вмикаєш? Або ще одне бісить: такий виліз з могили, обтрусився, хочеш посидіти на природі, відпочити на тиші, нє, білн, приїжджають якісь мудаки на жигулях, вмикають реп про пацанов на повну, ще й двері у салоні відкривають! Чесно кажучи, Вівальді в шоці!

— Ізвінітє, а ви хто такий? — раптом осмілів маршрутчик.

— Хто? — розреготався Вівальді. — Ну ви, блін, дайотє. Пройдьомтє з нами, дізнаєтесь!

— Куди? — перелякався маршрутчик, боязко дивлячись на військову форму.

— Як куди? — обурився Вівальді. — З нами! У країні зараз складні часи, несмак наступає на нашу неньку, бракує людей на передовій, тобто в консерваторіях. От ти, — тицьнув у мене скрипкою Вівальді, — ти сидиш і слухаєш бред. Чому ти досі не в консерваторії?

— Я, я, — забелькотів я. — У мене плоскостопіє. І слуху немає.

— Нічого, — заспокоїв Вівальді. — Будеш нотні записи перегортати, подавати інструменти, копати в оркестровій ямі. Для цього багато розуму не треба. Отож, зараз усі встали і кроком руш!

І дійсно — нас усіх зняли з маршрутки і забрали в консерваторію. На БТРі відвезли в одну із консерваторій на території покинутого піонерського табору, де ми почали опанувати ази музичного смаку. Я щодень учив ноти і мав їх кожні дві години розповідати днювальному, вивчав конструкцію віолончелі, слухав лекції про Бароко, фарбував забори. Потім навчився і став здоровий, як пельмень. От зараз сиджу, чищу смичком туалети і мрію про те, що колись я бачитиму Вівальді, БТРи і військових лише в кіно.

Останні події

06.04.2025|20:35
Збагнути «незбагненну незбагнеж»
05.04.2025|10:06
Юлія Чернінька презентує свій новий роман «Називай мене Клас Баєр»
05.04.2025|10:01
Чверть століття в літературі: Богдана Романцова розкаже в Луцьку про книги, що фіксують наш час
05.04.2025|09:56
Вистава «Ірод» за п’єсою Олександра Гавроша поєднала новаторство і традицію
30.03.2025|10:01
4 квітня KBU Awards 2024 оголосить переможців у 5 номінаціях українського нонфіку
30.03.2025|09:50
У «Видавництві 21» оголосили передпродаж нової книжки Артема Чапая
20.03.2025|10:47
В Ужгороді представили книжку про відомого закарпатського ченця-василіянина Павла Мадяра
20.03.2025|10:25
Новий фільм Франсуа Озона «З приходом осені» – у кіно з 27 березня
20.03.2025|10:21
100 книжок, які допоможуть зрозуміти Україну
20.03.2025|10:19
Чи є “Постпсихологічна автодидактика” Валерія Курінського актуальною у XXI ст. або Чому дослідник випередив свій час?


Партнери