Буквоїд

Сталь і золото – 5 незвичайних видань «Книжкового Арсеналу»

Одна з найважливіших подій культурного життя – столичний «Книжковий Арсенал» - вже сталася, робота з представлення друкованого доробку видавництв включно з презентаціями авторів розпочалася, і саме час поділитися враженнями про найбільш знакові явища цього року.
А вони такі, що «сталь» книжок для дорослого читача яскраво відтінена «золотим» ресурсом дитячої літератури. Власне, те для чого одне заради другого зазвичай існує.  Евгений Сиваченко. Сталь и золото. – К.: Саммит-Книга, 2019   Це унікальне видання знайомить читачів з творами східних майстрів-зброярів з родинної колекції Олександра Фельдмана. У каталозі представлено 282 вибраних предмета озброєння, які вирізняються своїми високими художньо-естетичними якостями, а також незвичайним форматом або декоративними особливостями. Географічний діапазон цих предметів охоплює більшу частину Західної, Центральної, Південної і Південно-Східної Азії, а також деякі райони Північно-Західної і Північно-Східної Африки. Географічні рамки простягаються від кінця XVI до середини ХХ століття. Особливо широко представлені різні види клинкової зброї - шаблі, мечі, кинджали і ножі. Всі експонати забезпечені якісними супровідними статтями, а всі предмети супроводжують коментарі та додаткові відомості про кожен предмет. Мета видання, як і створення подібної колекції, благородна і важлива для сьогоднішнього діалогу культур, коли досягнення мистецтва інших народів світу не менш значущі для культурного, інтелектуального і духовного розвитку українського суспільства, ніж пам´ятки національної художньої культури. При цьому приходить розуміння того, що приватне колекціонування має великий потенціал не лише для збереження, вивчення і популяризації національної культурної спадщини, але й для залучення нашого суспільства до скарбниці світової культури.   Ільбер Ортайли. Османи на трьох континентах. – Л.: Видавництво Анетти Антоненко; К.: Ніка-Центр, 2019   Це ошатне видання - фундаментальна праця провідного турецького історика, яка дуже важлива для розуміння не лише Сходу і Туреччини зокрема, але й України, що завжди перебувала з ними у тісних геополітичних стосунках. Адже, як стверджує автор, це не просто минуле цивілізації, без якої не було б сучасної Європи. Це історія «Третього Риму» та цілого Середземномор’я; відгомін Вавилону, шумерів і хетів, давньоєгипетського, грецького й римського спадків, теренів, на яких поставало людство. Тож українському читачеві цікаво буде дізнатися про цю загадкову імперію, чий устрій, правовий лад і дипломатичні відносини багато років забезпечував їй панування на трьох континентах. Загалом зрозуміти розмах, масштаби і міць цієї держави можна з будь-якого розділу, де ідеться про міжнародні стосунки, внутрішні справи ба навіть приватне життя в Туреччині за різних правителів. «В Османській імперії за правління Кануні обов’язок головного архітектора полягав і в тому, - розповідає автор, - щоб ремонтувати та прокладати й дороги, і водопроводи, а також – зводити мости й контролювати таборування під час походів, чиї шляхи пролягали від Дунаю до Євфрату, від України до африканських пустель».   Джесіка Гейґі. Мистецтво війни в ілюстраціях. – Х.: Фабула, 2019     З одного боку, це видання - безсмертний трактат і головна книга про політику і стратегію, актуальна протягом вже 2 тисяч років. У цій переплелися мудрість бронзового століття і візуальне мислення епохи інформації. З іншого боку, будучи оформлена ілюстраціями сучасної художниці – це безперечний бестселер, діаграми, графіки і схеми якого допомагають мільйонам людей краще розуміти різні ідеї і концепції. Це план дій на всі випадки життя! Таким чином, маємо два в одному - привабливу ілюстровану версія легендарної книги, доступну для всіх: студентів, бізнесменів, митців, стратегів і любителів теорії ігор, де кожен абзац — ніби окремий урок, а будь-який рядок – допомога в унаочненні власного досвіду. «Поради Сунь-цзи можна використовувати для розв’язування будь-яких конфліктів — пише авторка ілюстрацій про цю книжку, - як глобальних, так і побутових. Вони допоможуть і десятирічному учневі, що мріє потрапити до шкільної ради, і полководцеві-тріумфатору. Адже йдеться не так про війну, як про розв’язування проблем і будь-яких суперечок. Війна — тільки метафора, зручне порівняння».   Льюїс Керрол. Аліса в задзеркаллі. – Х.: Креатив, 2019     Відома казкова історія англійського письменника й математика Льюїса Керолла про пригоди дівчинки Аліси в чарівній країні Задзеркалля. У перекладі з англійської мови вдало й точно передано зміст і гру слів цієї надзвичайно цікавої та мудрої казки з силою-силенною кумедних нісенітниць і парадоксів. Для середнього шкільного віку. Книга з ілюстраціями Євгенії Гапчинської з доповненою реальністю. Картинки оживають за допомогою додатка WONDERLAND-AR. Той самий мобільний додаток, який був спеціально створений для колекції «Аліса в Країні Див», використовується і з новою книгою. При наведенні на малюнок з доповненою реальністю вмикається озвучений мультик. З героями можна взаємодіяти: роздивлятися з усіх боків, фотографувати, знімати з ними відео, деякі персонажі реагують на дотик до екрана. Додаток WONDERLAND-AR можна безкоштовно скачати на GooglePlay та AppStore. Яскраві, барвисті та кумедні малюнки розкажуть про неймовірні пригоди Аліси у Країні Див. Зустрічайте чудернацьких героїв - Білого Кролика, Чеширського Кота, Блакитного Хробака та інших! В серії також представлені: «Аліса в Країні Див».   Юлія Чернінька. Лицар Смарагдієвого Ордену. — К : КМ-Букс, 2019     Ця книжка чудово вписується в традицію підліткової літератури, причому як класичну, так і сучасну. За своїм колоритом вона нагадує «Трьох товстунів» Олеші та «Кондуїт і Швамбранію» Кассіля, а також «Зоряний пил» Філіпа Пулмана. За сюжетом, у середньовічному місті, що знаходиться у паралельному світі, давно вже встановлені дивні правила, його мешканці живуть під тиском вічного страху, несправедливості, жорстоких законів. Здавалося, ніщо не врятує далеке королівство, аж ось у нашому сьогоденні народжується хлопчик, і знову ми опиняємося віч-на-віч з біблійним сюжетом, адже це не єдиний символ у повісті. Так, наприклад до стародавнього Люмберну (мало не Лембергу) має прилетіти Лицар, який звільнить місто від влади Великого Магістра. Нічого не нагадує? Тоді краще прочитати все до переможного кінця. Тим паче, коли стиль письма підкорює своєю вправністю. «Небо було ясним і зоряним. Подорож видалася захоплюючою і неймовірно красивою Норіс із побратимами-розбійниками сиділи на мішках з тирсою і майже не розмовляли. Кожен думав про своє. Усі вони не за власною волею зійшли на шлях розбійництва. Більшість із них були втікачами-каторжниками, що переховувалися від тюремних галер у морі, хтось переховувався від брехливого люмбернського суду, хтось — від ворогів У цю чудову зоряну ніч чоловіки згадували рідні домівки, своїх покинутих дружин, дітей і стареньких батьків В більшості з них сім’ї залишилися у Люмберні, і тепер, якщо Смарагдієвий Лицар здобуде перемогу над Магістром, у кожного з них з’явиться шанс повернутися в рідну домівку  
Постійна адреса матеріалу: http://bukvoid.com.ua/reviews/books/2019/05/23/080458.html
Copyright © 2008 Буквоїд
При повному або частковому відтворенні посилання на Буквоїд® обов'язкове (для інтернет-ресурсів - гіперпосилання). Адміністрація сайту може не розділяти думку автора і не несе відповідальності за авторські матеріали.