Буквоїд

Скульптури Пінзеля перенесуть у віртуальну реальність

14.08.18 10:43 / Буквоїд
У Музеї сакральної барокової скульптури Пінзеля тривають унікальні роботи із сканування робіт Іоана Пінзеля. Таким чином автори проекту "Pinsel_AR" створюють перші в Україні високополігональні 3D-моделі скульптур.
У Музеї сакральної барокової скульптури Пінзеля тривають унікальні роботи із сканування робіт Іоана Пінзеля. Таким чином автори проекту "Pinsel_AR" створюють перші в Україні високополігональні 3D-моделі скульптур. Над цим проектом спільно працюють Львівська галерея мистецтв ім. Б. Возницького, мистецька рада ГО "Діалог" та за підтримки Львівської міськради. Сама іде я "Pinsel_AR" зародилася пів року тому і її автори почали пошук способів для її втілення. Перші кошти, а саме 92 тисячі гривень, були отримані від виграшу в конкурсі соціокультурних проектів ЛМР на 2018 рік. За них вдалося уже відсканувати та обробити три скульптури. Так "Богоматір" та "Святий Іоан" уже мають свої 3D-моделі. Зараз же тривають роботи на "Жертвоприношенням Авраама". Робота є досить важка, потребує багато часу та, оскільки подібного ще не робилося в Україні, автори проекту часто стикаються з різними технічними проблемами. Зокрема для сканування скульптур довелося створити спеціальний білий куб. Всі роботи з фотографування ведуться вночі, щоб не заважало природне світло. Для створення перших двох 3D-скульптур зробили по майже 2000 фотографій кожної. Працюючи над "Жертвоприношенням Авраама" лише опрацювавши половину скульптури вже зробили 2000 фотографій. "Ці скульптури дуже складні, бо вони мають позолоту, багато складок, вони динамічні. Лише саме фотографування однієї роботи зайняло 7 годин. Ще 4 години пішло на сканування. Пост-обробка забрала три дні, а будування 3D-моделі зайняло тиждень.  Кожна модель буде супроводжуватись історичною довідкою. Вони будуть загальнодоступними на спеціально створеному веб-ресурсі, а також мають з’явитись мобільні додатки, які дозволять використовувати їх для доданої та віртуальної реальності", - розповіла асистентка кафедри дизайну та архітектури НУ "Львівська політехніка" Марія Кисенко.  За словами прес-секретаря Львівської національної Галереї мистецтв ім. Бориса Возницького Василя Мицька, користь від створення такого проекту надзвичайно велика. Адже попит на Пінзеля у світі зростає (оригінали робіт виставлялися у паризькому Луврі та Відні). А відсканувавши роботи скульптора можна буде експонувати їх голограми. Це убезпечить скульптури від небезпеки під час транспортування та є значно дешевшим. Якщо ж все таки будуть робити виставку з оригіналами, то у львівському музеї відвідувачі зможуть споглядати на 3D-копії.   Створена онлайн експозиція та мобільний додаток дасть можливість роздивлятися скульптури з усіх боків і під різними кутами. Це буде цікаво не лише шанувальникам мистецтва, а й реставраторам, викладачам мистецтва та вченим. Перші результати у цьому напрямку автори проекту обіцяють продемонструвати уже взимку. Наразі ж вони планують відсканувати усі роботи Пінзеля, які є у Львівської національної галереї мистецтв ім. Бориса Возницького, а це приблизно 80-90% від усієї кількості скульптур, що збереглася. Потім, за допомогою коптерів, хочуть зафіксувати скульптури, які прикрашають архітектурні споруди. Останнім етапом проекту має стати робота із скульптурами майстра, що зберігаються в Австрії та Польщі.   Довідка "Дня" Іоан Георгій Пі́нзель - галицький скульптор середини 1XVIII століття, представник пізнього бароко і рококо. Зачинатель Львівської школи скульпторів. Для творів Іоана Пінзеля характерна велика емоційність та динаміка, надання створеним формам життєвих рис. Скульптури Пінзеля порівнюють з творами Мікеланджело та інших митців європейського Відродження. Вважається одним з найкращих скульпторів Європи XVIII ст. Інформація: День
Постійна адреса матеріалу: http://bukvoid.com.ua/events/culture/2018/08/14/104314.html
Copyright © 2008 Буквоїд
При повному або частковому відтворенні посилання на Буквоїд® обов'язкове (для інтернет-ресурсів - гіперпосилання). Адміністрація сайту може не розділяти думку автора і не несе відповідальності за авторські матеріали.