Буквоїд

Діана Клочко: Для українського книжкового ринку 2009 рік був майже провальним

28.12.09 07:18 / Буквоїд
«Буквоїд» продовжує знайомити читачів із думками основних гравців книжкового ринку України про рік, що минає, та їхніми прогнозами для галузі на 2010 рік. Сьогодні слово – шеф-редактору видавництва «Грані-Т» Діані Клочко.
- Яким був рік, що минає, для книжкового ринку?
- Для українського книжкового ринку - майже провальним, оскільки не було:  а). відповідних об’ємів продажів, які хоча би покривали витрати на заплановані видання, не кажучи вже про розвиток, б). яскравих  видавничих проектів, які би запам’ятовувались як подія і певний рівень, нижче якого не можна опуститись ну ніяк, в). відсутність фінансування програм для бібліотек, кричущу відсутність, про яку ніхто не кричав.   Усе ж  і однак – «остаточно провальним він не став»: як свідчить «Буквоїд» - видавничі новинки з’являються ледь не щодня. Тому цей рік для себе окреслюю: «...ми ніч протримались». Що ж стосується ринку європейського - якщо дивитись на те, що було представлено у Франкфурті, то там усе жорстко детерміноване, перш за усе читацьким попитом і об’ємами купівлі-продажу прав на переклад. Ринок диктує, у тому й - кількість новацій і книжкових несподіванок, і їх, відповідно, небагато. Ризикувати не вигідно.  - Який проект, на Вашу думку, був найбільш вдалим (невдалим)?
- Мені не випадає вибирати один проект з усіх, якими переймалась цього року. Скажу так: у поїздці Україною з Ігорем Померанцевим я побачила нових, молодих, ерудованих, відвертих і чутливих читачів десь там, за кордонами міста Києва. Вважаю, що ті з письменників, хто мандрує разом з книжкою «по околицям України» насправді мають краще уявлення про істинного читача, його рівень запитів і очікування. Київський читач (окрім дітей, звісно) - доволі знуджений і пересичений, а отже образ і  сенс української книжки будуть формувати потреби не-столичних читачів і покупців. Що стосується невдач - їх було, і найприкріші - власні.  - Чи позначилась економічна криза на Вашому бізнесі (роботі)? Як саме?
- Як і у всіх видавців - я стала обережнішою у виборі пріоритетів. Сподіваюсь - і точнішою стосовно нагальних потреб суспільства. Оскільки час, коли видавництво орієнтувалось виключно на те, що можуть запропонувати письменники, художники, дизайнери - минає. Ми, видавництво «Грані-Т», усе частіше повертаємо голову до тих, хто усе це в змозі придбати і, відповідно, - на це відреагувати інтелектуально. Як у наших піар-стратегіях, так і у соціальних ініціативах (конкурсах, акціях) увага до потреб читача-покупця усіх категорій буде  наступного року головною.   - Ваш особистий вибір: книга року-2009.
- Елізабет Рудинеско «Навіщо нам психоаналіз?», переклад з французької, видавництво «НІКА-Центр». - Ваші прогнози для книжкової галузі на 2010 рік?
- «...нам би день простояти...»  
Постійна адреса матеріалу: http://bukvoid.com.ua/events/bookmarket/2009/12/28/071831.html
Copyright © 2008 Буквоїд
При повному або частковому відтворенні посилання на Буквоїд® обов'язкове (для інтернет-ресурсів - гіперпосилання). Адміністрація сайту може не розділяти думку автора і не несе відповідальності за авторські матеріали.