«Буквоїд» продовжує знайомити читачів із думками основних гравців книжкового ринку України про рік, що минає, та їхніми прогнозами для галузі на 2010 рік. Сьогодні слово – шеф-редактору видавництва «Грані-Т» Діані Клочко.
- Яким був рік, що минає, для книжкового ринку? - Для українського книжкового ринку - майже провальним, оскільки не було:
а). відповідних об’ємів продажів, які хоча би покривали витрати на заплановані видання, не кажучи вже про розвиток, б). яскравих видавничих проектів, які би запам’ятовувались як подія і певний рівень, нижче якого не можна опуститись ну ніяк,
в). відсутність фінансування програм для бібліотек, кричущу відсутність, про яку ніхто не кричав. Усе ж і однак – «остаточно провальним він не став»: як свідчить «Буквоїд» - видавничі новинки з’являються ледь не щодня. Тому цей рік для себе окреслюю: «...ми ніч протримались».
Що ж стосується ринку європейського - якщо дивитись на те, що було представлено у Франкфурті, то там усе жорстко детерміноване, перш за усе читацьким попитом і об’ємами купівлі-продажу прав на переклад. Ринок диктує, у тому й - кількість новацій і книжкових несподіванок, і їх, відповідно, небагато. Ризикувати не вигідно.
- Який проект, на Вашу думку, був найбільш вдалим (невдалим)? - Мені не випадає вибирати один проект з усіх, якими переймалась цього року. Скажу так: у поїздці Україною з Ігорем Померанцевим я побачила нових, молодих, ерудованих, відвертих і чутливих читачів десь там, за кордонами міста Києва. Вважаю, що ті з письменників, хто мандрує разом з книжкою «по околицям України» насправді мають краще уявлення про істинного читача, його рівень запитів і очікування. Київський читач (окрім дітей, звісно) - доволі знуджений і пересичений, а отже образ і сенс української книжки будуть формувати потреби не-столичних читачів і покупців. Що стосується невдач - їх було, і найприкріші - власні.
- Чи позначилась економічна криза на Вашому бізнесі (роботі)? Як саме? - Як і у всіх видавців - я стала обережнішою у виборі пріоритетів. Сподіваюсь - і точнішою стосовно нагальних потреб суспільства. Оскільки час, коли видавництво орієнтувалось виключно на те, що можуть запропонувати письменники, художники, дизайнери - минає. Ми, видавництво «Грані-Т», усе частіше повертаємо голову до тих, хто усе це в змозі придбати і, відповідно, - на це відреагувати інтелектуально. Як у наших піар-стратегіях, так і у соціальних ініціативах (конкурсах, акціях) увага до потреб читача-покупця усіх категорій буде наступного року головною.
- Ваш особистий вибір: книга року-2009. - Елізабет Рудинеско «Навіщо нам психоаналіз?», переклад з французької, видавництво «НІКА-Центр».
- Ваші прогнози для книжкової галузі на 2010 рік? - «...нам би день простояти...»
Постійна адреса матеріалу: http://bukvoid.com.ua/events/bookmarket/2009/12/28/071831.html
|