Буквоїд

Макропригоди Мікробота

13.05.17 08:51 / Юрій Телець
Олег Чаклун. Мікробот: казки. Художник Яна Любарська. – К.: Фонтан казок, 2016. - 64 с., іл. - Серія “Добра фантастика”. Олег Чаклун. Мікробот і Кам’яний дракон: казка. Художник Яна Любарська. – К.: Фонтан казок, 2016.- 64 с., іл. - Серія “Добра фантастика”.
Наш світ сповнений сотень таємниць та безлічі відкриттів, які доволі часто ховаються у найменших дрібницях. Дорослі, задерши голови, крокують назустріч марудним щоденним справам, проходячи повз справжнє життя, яке причаїлося зовсім поруч. Проте його здатні побачити справжні дослідники. Зазвичай вони мають неоціненний досвід за плечима, чіткий розпорядок дня, зчесані колінця та ланч-бокс із маминими сендвічами. Кожен новий день для них – це ще одна незабутня пригода, ще одна неймовірна історія, ще один додатковий шанс знайти нових друзів. Саме так живуть Амелія та Пітер – герої серії сучасних «технологізованих» казок Олега Чаклуна «Мікробот» і “Мікробот і Кам´яний дракон”. Усе починається з того, що, опинившись у потрібному місці в потрібний час, діти стають свідками рідкісного природного явища – падіння метеорита. Уважна Амелія встигла помітити й підібрати золотисту кульку, з якої згодом викотиться маленький робот. Загубившись у хмарі космічного пилу й потрапивши на Землю, Мікробот (саме так звати нашого механічного героя) знайшов нових друзів. Друзів, які можуть змінити настороженість робота на доброзичливість, влаштувати видовищні перегони без визначення переможців та ладні навіть податися до чужоземної Швейландії, аби допомогти товаришу в скрутній ситуації. Лиходійство перетворюється на застарілий механізм, воно перестає існувати, адже малесеньке тіло Мікробота містить найважливіший елемент – добру душу. Перша книжка серії Олега Чаклуна, яка так і зветься «Мікробот», включає одразу три казки. Перші дві доволі короткі, вони покликані, так би мовити, ввести маленького читача в курс пригод. Тут він знайомиться з дітками Пітером і Амелією, самим Мікроботом, спритними машинами Піфою та Ревуном, Мікроботом і сімома маленькими роботами, Мікроботовими друзями, які можуть складатися в одного великого робота Веселку. Наші герої вступають у споконвічну боротьбу добра і зла, яка завершується розвінчанням інопланетного хитрого майстра Сульфеджо-Сульфура, а в третій, уже більшій за обсягом казці – поверненням чарівникові втраченого натхнення. Яскрава та фантастична історія не змогла обійтися без таких самих ілюстрацій, а точніше – неймовірних малюнків Яни Любарської, які є своєрідним «графічним текстом». Кожен малюнок несе в собі нову додаткову інформацію, нове бачення подій, перетворює казку на «паперовий мультфільм», який щодня можна гортати руками в онлайн-режимі. Насичені кольори, великі добрі очі та щирі усмішки героїв переносять нас у світ, де можна грати у хованки з роботами, допомогти безсилому лицарю та завітати в гості до чарівника. Утім, третя казка «Незвичні хованки» містить, як мені видається, надмірну кількість персонажів та перетворень одного й того ж персонажа: крім роботів Веселки, Мікробота й Амелії з Пітером, тут є кріль, чарівник, силач Роман, дракон, лицар, пес, гноми, павуки і ще й ведмідь (не розкриватиму, хто в кого перетворюється, щоб не виказувати геть усіх таємниць). В результаті на один казковий метр квадратний маємо безліч героїв, кожному з яких автор намагається приділити увагу, але до кінця вони усі себе так і не реалізують. Та хоч якими б не були зауваження, варто зазначити: якщо ця книжка втрапить до рук сучасної дитини, вона точно відкладе на декілька годин свій дорогий ґаджет вбік. Поєднавши реальний і технологічний плани, Олег Чаклун зміг створити надсучасний світ казки. Нової казки, яка вчить старих, а точніше, вічних цінностей та виховує в дітях найкращі риси характеру та помисли. Ми не знаємо, звідки вона приходить, але повинні бути готові до зустрічі з нею – такий лейтмотив другої книжки серії «Мікробот і Кам’яний дракон». Небезпека чатує усюди, і в такій критичній ситуації варто тримати себе в руках, в жодному разі не впадати в паніку, діяти стримано та раціонально. Це ми знаємо, але чи завжди встигаємо застосувати подібні поради? Звичайно, що ні. Розгубившись, людина ще більше втрапляє в халепу, з якої допоможуть знайти вихід лише справжні друзі.        Отож, маленькі, проте відважні Пітер і Амелія рушили пустелею, аби знайти оазис, у якому переховуються їхні однолітки. Саме там їх не зможе відшукати Кам’яний дракон, що полює за… золотом та коштовностями. Подолати цього лиходія діти змогли разом з Мікроботом та роботами Веселки. Їхні маленькі друзі з космічних просторів змогли вчасно підставити плече і врятувати не лише наш світ, а й світ гномів. Врятувати від лиходія, який не завжди, ясна річ, був лиходієм – але став таким тоді, коли ним оволоділа жага грошей, які, на його думку, дарують справжню силу та владу… Пригоди юних героїв знову супроводжують ілюстрації Яни Любарської. Улюблені персонажі й далі постають перед нами веселими, спритними, ошатними, в компанії яскравої кольорової палітри. Навіть негативні образи книжки заворожують своїм виглядом, що теж є важливим. Добро і зло завше повинні мати однакові права. Адже, як показує сама історія, – зло не береться нізвідки. Його породжує добро, що переходить встановлені всесвітом межі та сповнюється егоїзмом. Казка Олега Чаклуна сповнена екшеном: переслідування, постійна динаміка та батальні битви, після яких нібито вже вбитий злодюга оживає і продовжує боротьбу. Такий літературний прийом може викликати осуд у батьків-консерваторів, проте варто зазначити, що саме він робить казку сучасною та захоплює дитину нового тисячоліття. А поки наші герої святкують чергову перемогу, юні читачі вже очікують третю книжку з циклу пригод Мікробота – ще одну захоплюючу історію, яка відкриє життєві таємниці, навчить добра та допомоги, перенесе у фантастичний світ без жодних зелених дверей…  
Постійна адреса матеріалу: http://bukvoid.com.ua/reviews/books/2017/05/13/085159.html
Copyright © 2008 Буквоїд
При повному або частковому відтворенні посилання на Буквоїд® обов'язкове (для інтернет-ресурсів - гіперпосилання). Адміністрація сайту може не розділяти думку автора і не несе відповідальності за авторські матеріали.