Буквоїд

Лідія Вансович: «В нас книгарня хоч і старого зразка, але елітна»

08.12.09 07:36 / Леся Коверзнєва
«Буквоїд» продовжує знайомити читачів із столичними книгарнями. Цього разу пропонуємо розмову з директоркою магазину видавництва "Наукова думка"Лідією Вансович, яка більше 30 років працює в цій книгарні.
- Розкажіть про вашу книгарню, чим "Наукова думка" відрізняється від інших книгарень? - Нашому магазину вже 59 років і, з одного боку, ми універсальна книгарня, бо в нас представлені майже всі розділи літератури (крім технічної), а з іншого — ми зберегли свій профіль, незмінний вже багато років. Це науково-довідниково-енциклопедична література. Саме завдяки цьому нас знає ринок і вся Україна.

Якщо ж більше докладно торкатися нашої «універсальної» частини, то в нас є книги і з мовознавства, і з літературознавства, і з мистецтвознавства, і з філософії, і з права, і з економіки; і науково-популярна, і художня і дитяча література (класики, сучасники, перекладні), і історична література. Великий картографічний відділ. 97 відсотків з представлених в нас видань — українські.  

- Яка аудиторія вашого книжкового магазину? - В нас книгарня хоч і старого зразка, але елітна. Вся інтелігенція, науковці міста — наші постійні клієнти. Також багато серед постійних покупців — депутатів Верховної Ради. Постійна клієнтура потребує свіжої літератури. Тому наші товарознавці слідкують за оновленням асортименту дуже уважно.  Де тільки вийде щось, що стосується нашого профілю, ми стараємось, щоб воно відразу з’являлось у нас. І ми працюємо не лише з київськими видавництвами. Ми охоплюємо всю Україну. І Харків, і Львів, і Одесу…
- У вас є видання, які можна знайти лише у вас, яких нема в інших книжкових магазинах?   - Я не можу гарантувати, що в інших книгарнях таких книжок нема, але наші покупці самі кажуть, що історичний відділ в нашій книгарні найбільший та найповніший. Більше ніде неможливо знайти настільки великий асортимент. Річ у тому, що ми вже настільки зв’язані з видавництвами, які видають історичну літературу, що не пропускаємо жодного видання.   - Які книги користуються найбільшим попитом?  - В нас рідко випадкові покупці бувають, бо, хоч ми і центр, але не Хрещатик, і виграємо лише завдяки нашому профілю. Звісно, великою популярністю користуються історичні книжки. Також правова література — всі  кодекси та закони добре йдуть. Крім того, завжди є попит на енциклопедії та словники. А потім вже —подарункові видання, художні альбоми.   - Як "Наукова думка" почуває себе в епоху економічної кризи? Чи знизилася книготоргівля?  - Влітку реалізація взагалі впала на 50 відсотків. Зараз продаємо на 30 відсотків менше, ніж в «докризові» часи. Нормально продається тільки література необхідна для роботи або для навчання, а от з популярною справи гірші.   - Що, на Вашу думку потрібно зробити, щоб ситуація з книготоргівлею в нашій країні покращилась?  - Складнощів багато. По-перше, видавництва, які видають українську книгу та їхні відділи реалізації мають пільги, а от у книгарень жодних пільг немає, ми обкладені усіма податками, які тільки існують. Хоча в законі написано, що видавці і розповсюджувачі української книги, не платять податку з прибутку, але податкова вважає, що це стосується лише видавництв, які реалізовують свій товар, а якщо в нас 400 поставщиків плюс окремі автори, то ми вже не підпадаємо під цю категорію. У зв’язку з цим нам постійно не вистачає коштів. Навіть на транспорт. Не кожне видавництво може завезти нам свою літературу, тому доводиться викручуватись самим. Навіть, якщо нам треба одна пачка або й 10 примірників. Якщо ми дізнаємось, що вийшло щось таке, що нас цікавить, сумки в руки продавця і за книгами…

Адреса магазину "Наукова думка" : Грушевського 4.
Постійна адреса матеріалу: http://bukvoid.com.ua/events/interview/2009/12/08/073649.html
Copyright © 2008 Буквоїд
При повному або частковому відтворенні посилання на Буквоїд® обов'язкове (для інтернет-ресурсів - гіперпосилання). Адміністрація сайту може не розділяти думку автора і не несе відповідальності за авторські матеріали.