Буквоїд

На автограф-сесії можна розпродати половину тиражу

17.09.13 16:03 / Gazeta.ua.
— Якщо видавництво хоч один рік пропускає форум, це привід думати, що у нього справи погані, — каже 53-річна Елеонора Сімонова, директор столичного видавництва "Нора-друк".
10 років поспіль бере участь у Львівському форумі. На ХХ ювілейний захід привезли п´ять нових книжок. Зустрічаємося у кав´ярні на балконі другого поверху Палацу мистецтв. — Участь у форумі — питання іміджу. Всі видавці привозять не менше однієї-двох новинок. Письменників підганяють, аби закінчили твір, щоб видати до вересня. Друкують навіть уночі за день до відкриття. Ми такого не практикуємо. Не пішла книжка письменнику — випустимо після форуму. Щоправда, за три дні на автограф-сесії з письменником можна розпродати половину тиражу. Скільки читач витрачає на форумі? — Приходить у середньому із сотнею гривень. За це можна від сили взяти три книжки. На автограф-сесію письменниці Марини Соколян прийшла студентка, каже: купила дві книжки, на вашу не маю грошей. Автограф у блокнотик узяла. Звісно, є такі, що й на тисячу набирають. Але це переважно подарункові та спеціалізовані видання. 10 років тому люди приходили на форум поспілкуватися. Зараз чітко знають, що хочуть купити. Від чого залежить успіх видання? — Автору потрібно не випадати з інформаційного простору, бути в центрі уваги. Наприклад, письменника Любка Дереша запросили на канал "ТВі". Наступного дня наш телефон розривали у пошуках його невиданої книжки. Письменник Максим Кідрук активно спілкується з читачами у "Фейсбуці". Не пропускає презентацій — і він один із популярних письменників країни. Якщо автор перемагає у літературному конкурсі — успіх та хороші продажі гарантовано. Володимир Лис отримав відзнаку "Коронації слова" два роки тому. Це автоматично зробило його наступні романи популярними. Можна передбачити, що книжка стане бестселером? — Не можна. Маркетологи наводять приклад романів про Гаррі Поттера письменниці Джоан Ролінґ. По-перше, видання написане для хлопців, які менше читають за дівчат. Друге: велике, а діти товстих книжок не люблять. І тут — б´є усі світові рекорди. Читають дорослі й діти. Або український варіант. Мирослав Дочинець із Мукачева написав "Вічника". Тираж перевидавався та перевалив за 100 тисяч. І це без реклами та презентацій. Колеги навіть жартують про стиль його книжок: "Є детектив, є роман, а є Дочинець". На письменницькі гонорари можливо жити? — Європейська практика авторських гонорарів — 7-10 відсотків загальних продажів. В Україні — від 10 відсотків. Якщо тираж великий — наприклад, 20 тисяч, як "Зів´ялі квіти викидають" Ірен Роздобудько, то це пристойна сума. Тираж деяких творів Люко Дашвар майже 100 тисяч, а в неї більше п´яти видань. У новачків наклад невеликий — тисячу примірників. Якщо добре продасться — додруковуємо. Якщо попередні книжки не продали, досить випустити один хіт, як одразу зростає попит на старі.
Ольга ШВЕД
 
Постійна адреса матеріалу: http://bukvoid.com.ua/digest//2013/09/17/160311.html
Copyright © 2008 Буквоїд
При повному або частковому відтворенні посилання на Буквоїд® обов'язкове (для інтернет-ресурсів - гіперпосилання). Адміністрація сайту може не розділяти думку автора і не несе відповідальності за авторські матеріали.